Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:58
Beste mensen,

Er staat aardig wat op internet over geschreven, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Misschien kan hier iemand me een eenduidig antwoord geven.

Graag wil ik de volgende producten binnenkort aan gaan schaffen

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DGX€ 34,95€ 34,95
1Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 163,95

Nu zijn er meerdere types van deze headphone. Namelijk de 80 ohm en 250 ohm versie (en zelfs nog meer versie dacht ik).
Gaat de 80 Ohms versie op een juiste manier werken (zonder volume issues/kwaliteitsverlies) met de gekozen geluidskaart?

Alvast dank! _/-\o_

Buffalo77 | Pokemon Unite

Beste antwoord (via ronalddus op 01-11-2016 17:43)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 21:12

Frits Flits

SOUND! Designer

De 250ohm is wat neutraler/meer vlak over het gehele frequentiebereik. Zelf gebruik ik hem voor dialoogmontages en hij is erg gedetailleerd, maar ook vrij neutraal. Maar muziek klinkt daardoor ook minder gekleurd en dat vind ik zelf erg fijn. Je hebt wel meestal wel een hoofdtelefoonversterker nodig wil je er genoeg kracht uithalen. Ik gebruik zelf een externe geluidskaart, maar op de onboard van mijn PC en Macbook werkt de 250ohm ook goed. Een mobiel apparaat, zoals bij telefoon of oude mediaspeler zijn helaas te zwak om voldoende volume aan de 250oh, te leveren.

De 80ohm is daarom ideaal als je mede vaak muziek op je telefoon of een ander mobiel apparaat wil luisteren. Hij is wel minder neutraal dan de 250ohm en heeft bijvoorbeeld wat meer laag in zich. Nu hoeft dat niet per se minder goed te zijn, omdat het de muziek wat vetter maakt zonder dat het lelijk wordt. Veel mensen gebruiken hem vanwege die reden om muziek te luisteren.

Ik denk trouwens dat er nog een verlengsnoer bij moet :+

specs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik denk dat dat prima moet lukken, 250 ohm moet al wel een wat steviger versterker hebben wil je alles eruit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 23:41
Ik gebruik zelf de dt770 pro met een Asus DG (enige verschil is de pci interface) en er zit zelfs een optie op om koptelefoons boven de 60ohm aan te sturen.

Bass is sterk als je die in de EQ aanpast en nooit problemen gehad met lage hoge of midden tonen niet te herkennen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 21:12

Frits Flits

SOUND! Designer

De 250ohm is wat neutraler/meer vlak over het gehele frequentiebereik. Zelf gebruik ik hem voor dialoogmontages en hij is erg gedetailleerd, maar ook vrij neutraal. Maar muziek klinkt daardoor ook minder gekleurd en dat vind ik zelf erg fijn. Je hebt wel meestal wel een hoofdtelefoonversterker nodig wil je er genoeg kracht uithalen. Ik gebruik zelf een externe geluidskaart, maar op de onboard van mijn PC en Macbook werkt de 250ohm ook goed. Een mobiel apparaat, zoals bij telefoon of oude mediaspeler zijn helaas te zwak om voldoende volume aan de 250oh, te leveren.

De 80ohm is daarom ideaal als je mede vaak muziek op je telefoon of een ander mobiel apparaat wil luisteren. Hij is wel minder neutraal dan de 250ohm en heeft bijvoorbeeld wat meer laag in zich. Nu hoeft dat niet per se minder goed te zijn, omdat het de muziek wat vetter maakt zonder dat het lelijk wordt. Veel mensen gebruiken hem vanwege die reden om muziek te luisteren.

Ik denk trouwens dat er nog een verlengsnoer bij moet :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:58
Dank voor jullie reacties!
Hier kan ik wat mee!

Buffalo77 | Pokemon Unite