Actieve topics loopt out of sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste devvers,

Vaak browse ik door de Actieve topics, vind het altijd leuk iets nieuws te ontdenken, of zien wat er op dat moment speelt.

Echter vind ik de manier van opbouw net iets kort, voorbeeld: wanneer ik de eerste pagina open zie één topic voorbijkomen, deze ik vervolgens ook weer terug zien komen op de tweede pagina (omdat er dan alweer reacties zijn gegeven op andere topics). Er bestaat hierdoor dus de kans dat je één of meerdere (actieve) topics mist.

Is het niet beter om een momentopname te gebruiken? De tijd van openen van de actieve pagina als startpunt lijkt mij het meest logisch.

Begrijpen jullie zo ongeveer wat ik bedoel? Stel ik mij aan? .. hoor het graag. :P

Thanks en een goed weekend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet erg logisch om te doen en ook technisch enorm lastig. Je vraagt pas pagina 2 op wanneer je op de knop drukt, niet eerder. Wil je dus het verschil minimaliseren, dan ga je direct naar pagina twee en open je alles wat je wilt lezen in een aparte tab, zodat als je teruggaat naar pagina 1 met wat mazzel de status hebt die 't had toen je 'm opende omdat je browser die nog in z'n cache heeft.

Als je iets verder nadenkt over je vraag, wil je eigenlijk hetzelfde als dat wanneer je een topic opent en deze doorgaat op een volgende pagina, je alle nieuwe reacties die vanaf het moment dat je 't topic opent (nog) niet ziet op die volgende pagina totdat je op F5 drukt. Erg onhandig, want je denkt dat je alles hebt gelezen als je de laatste pagina opent, maar je kan zo nog een hele pagina missen bij een hard lopend topic.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HollowGamer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:56:
Beste devvers,

Is het niet beter om een momentopname te gebruiken? De tijd van openen van de actieve pagina als startpunt lijkt mij het meest logisch.
Dit lijkt me technische nogal lastig. Een soort snapshot maken van de status van actieve topics op het moment dat je die bekijkt zorgt ervoor dat we heel veel snapshots moeten bijhouden van gebruikers die op een bepaald moment actieve topics hebben geopend.

Een andere oplossing is heel veel topics naar de client duwen en de client een paginering laten maken. Dat heeft als nadeel dat de pagina trager wordt.

Mijn inziens is het probleem niet zo groot dat we er iets aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb er nog eens over na gedacht, deel jullie conclusie hierin, zeker als het een vermindering is t.o.v. het huidig systeem. :)

Bedankt i.d.g.v. voor het meedenken, zal de volgende keer het iets beter op een rijtje zetten. ;)