Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger voor mijn Apple Macbook Air

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk internetten. Wat tekstverwerken. Ik hou wel van een helder scherm. Gamen doe ik niet zo snel. Als ik een game speel dan zal dat iets zijn in de trend van Football Manager (grafisch hoeft het dus niet top te zijn)

Wat is je budget?
Max 1250 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar ik vind het wel fijn als deze niet te zwaar en groot is. Ik zit er namelijk grotendeels mee op de bank. Ik wil ook geen laptop die groter is dan 13 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Macbook Air en die bevalt er goed. Echter is dit model van 2013 met 4gb geheugen en ik merk dat hij ondanks een nieuwe installatie af en toe wat extra tijd nodig heeft om bepaalde dingen te laden.

Nu ben ik erg blij qua vormgeving van mijn Macbook Air. Echter denk ik dat ik met een ander merk mee value for money kan krijgen. Ik zat aan de volgende laptops te denken:

http://www.laptopshop.nl/....html#direct-naar-reviews

http://www.laptopshop.nl/...ectre-13-4190nd-x360.html

http://www.laptopshop.nl/...43/hp-envy-13-d131nd.html

Vooral naar die HP Spectre 2 in 1 ben ik erg benieuwd. Werkt dat prettig? En krijg ik idd meer value-for-money?

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Persoonlijk zal ik gewoon weer een macbook kopen. Ik ben zelf jaren macbook gebruiker geworden. toen overgestapt en naar 5 jaar ga ik mooi weer terug. :) de specs van mac zijn minder, maar de bouwkwaliteit en vooral geen problemen met drivers is de belangrijkste reden! als je een student bent :) Kan je korting krijgen, en als je niet het nieuwste wil hebben kan je het vorige model nemen! :) dan heb je voor 1000 euro een macbook air die :) beter is wat je nu hebt !

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Die spectres en envys staan bekend om goede bouwkwaliteit.

Deze envy heeft dezelfde specs maar is momenteel in de aanbieding.. wellicht is dat wat..

pricewatch: HP Envy 13-d020nd

Als je touch wil dan is zon spectre wel echt een mooi ding. Als je voor de meest compacte notebook wil gaan dan is die spectre V wel heel mooi.. maar valt wel erg op met z'n zwart koperen kleur combo

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:35:
en vooral geen problemen met drivers is de belangrijkste reden!
Alsof iedere Windows machine problemen met drivers heeft. Persoonlijk heb ik de afgelopen 15 jaar nog nooit problemen met drivers gehad. Vind dat een beetje vreemd om als belangrijkste reden te geven.

• johanneslol
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:49:
[...]

Alsof iedere Windows machine problemen met drivers heeft. Persoonlijk heb ik de afgelopen 15 jaar nog nooit problemen met drivers gehad. Vind dat een beetje vreemd om als belangrijkste reden te geven.
:) Vaste computers hebben dat vaak niet, laptops helaas nog steeds. Ik heb zelf een hp laptop met driver problemen en een window tablet die is gewoon niet meer gebruik. Ook zijn er zelfs met de microsoft surface tablets nog vaak driver problemen.
http://answers.microsoft....33-4635-abfb-968f442ed8c2

random voorbeeldje :) Dus misschien heb jij er minder last van, of ben je er gewoon niet van bewust maar het gebeurd nog steeds heel erg veel. Vooral met dual videokaarten (amd). Dat werkt zo waardeloos dat er zelfs speciale websites zijn met custom drivers zoals hier. >>

http://leshcatlabs.net/

Dus ja het is nog steeds een hele belangrijke reden. Dat jij er geen last van hebt, dat betekend niet dat niemand dat heeft. :) En wellicht gebruik jij je laptop gewoon anders.

• PilatuS
  • Niet online
johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:42:
[...]

Dat jij er geen last van hebt, dat betekend niet dat niemand dat heeft. :) En wellicht gebruik jij je laptop gewoon anders.
Ik heb met 100'en laptop's gewerkt en soms is er wel eens iets, maar ik zou het geen groot probleem noemen. Eerder een klein probleem wat soms voorkomt. Ik zou het er sowieso niet van laten afhangen om voor een Mac te gaan in plaats van een Windows machine. Er zijn genoeg goede redenen om wel of niet voor een Windows machine of Mac te gaan, maar driver problemen is iets wat voor mij op een erg lage plek zou staan, zeker niet boven aan.

• johanneslol
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Ik heb met 100'en laptop's gewerkt en soms is er wel eens iets, maar ik zou het geen groot probleem noemen. Eerder een klein probleem wat soms voorkomt. Ik zou het er sowieso niet van laten afhangen om voor een Mac te gaan in plaats van een Windows machine. Er zijn genoeg goede redenen om wel of niet voor een Windows machine of Mac te gaan, maar driver problemen is iets wat voor mij op een erg lage plek zou staan, zeker niet boven aan.
Tja dat kan, persoonlijk heb ik er zoveel gezeik mee gehad, dat ik weer terug ga naar macos. Ik heb al heel wat laptops hersteld en het is bijna standaard of malware of een driver issue. 8)7

Verwijderd

johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

Tja dat kan, persoonlijk heb ik er zoveel gezeik mee gehad, dat ik weer terug ga naar macos. Ik heb al heel wat laptops hersteld en het is bijna standaard of malware of een driver issue. 8)7
Dan heb ik geen idee wat jij gedaan hebt, maar ik heb zulke dingen zelden tot nooit. Zelfs toen ik een AMD en een Nvidia GPU tegelijkertijd in hetzelfde systeem had werkte dat gewoon. Dus mijn inziens overdrijf je wat. Zeker gezien de idiote prijzen waarvoor Macbooks gaan zou ik, als TS zijnde, eens een Windows overwegen.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

Fijne drogreden om je stelling mee te verdedigen. Over het algemeen hebbe Windows machines geen last van driver-problematiek. Zeker niet als je gewoon wat tekstverwerkt en internet.

On-topic: die laptops zien er goed uit. Je zou ook eens naar de Dell XPS 13 kunnen kijken. Wat betreft de 2 in 1; ik zou dit zelf nooit gebruiken, denk dat het een beetje een gimmic is, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Dan heb ik geen idee wat jij gedaan hebt, maar ik heb zulke dingen zelden tot nooit. Zelfs toen ik een AMD en een Nvidia GPU tegelijkertijd in hetzelfde systeem had werkte dat gewoon. Dus mijn inziens overdrijf je wat. Zeker gezien de idiote prijzen waarvoor Macbooks gaan zou ik, als TS zijnde, eens een Windows overwegen.
Nogmaals in desktops werkt het prima :) laptops met custom drivers zijn de gene die het probleem hebben. Ik heb 5 jaar lang windows gehad. ( windows 7,8,8.1 en nu 10. ) Daarnaast ook windows server en linux. :) ik zal niet zo snel meer een windows overwegen puur door dit. En daarom raad ik ook de persoon gewoon bij mac te blijven. Er is een reden waarom in de zakelijke markt, je veel macbooks ziet.. :P

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Nogmaals in desktops werkt het prima :) laptops met custom drivers zijn de gene die het probleem hebben. Ik heb 5 jaar lang windows gehad. ( windows 7,8,8.1 en nu 10. ) Daarnaast ook windows server en linux. :) ik zal niet zo snel meer een windows overwegen puur door dit. En daarom raad ik ook de persoon gewoon bij mac te blijven. Er is een reden waarom in de zakelijke markt, je veel macbooks ziet.. :P
Waarom zou het op desktops wel werken en laptops niet? Daarnaast is dit puur anekdotisch bewijs wat een drogreden is. Daarnaast is je laatste opmerking onzin en nergens op gebaseerd.

• PilatuS
  • Niet online
Verona27 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:01:
[...]

On-topic: die laptops zien er goed uit. Je zou ook eens naar de Dell XPS 13 kunnen kijken. Wat betreft de 2 in 1; ik zou dit zelf nooit gebruiken, denk dat het een beetje een gimmic is, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Ben ik met je eens. Zo'n 2 in 1 ding geeft toch eerder problemen dan een normale laptop en vraag mij ook erg af of het in de praktijk fijn werkt en nut heeft. De XPS 13 is inderdaad een goede optie. Qua bouwkwaliteit zit je dan sowieso wel goed. Anders is de Envy in de TS ook een goede optie.

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sunri5e schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:51:

Nu ben ik erg blij qua vormgeving van mijn Macbook Air. Echter denk ik dat ik met een ander merk mee value for money kan krijgen. Ik zat aan de volgende laptops te denken:
Lol... een Macbook Air uit 2013 afschrijven, terwijl ik develop (Sony Vegas Pro, Photoshop CS6, 3ds Max, Visual Studio Cordova) op een EeePC uit 2008, à 300 euro + 1Gb (Windows 10 - inmiddels).

Soms denk ik echt... waar gaat het over; gebruik misbruik gewoon je machine en doe je ding...

• johanneslol
  • Niet online
Verona27 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:06:
[...]

Waarom zou het op desktops wel werken en laptops niet? Daarnaast is dit puur anecdotisch bewijs wat een drogreden is. Daarnaast is je laatste opmerking onzin en nergens op gebaseerd.
Omdat drivers voor laptops vaak custom made zijn. :) En dat probleem heb je niet met een desktop omdat die videokaarten altijd hetzelfde zijn. Je beweerd dat ik geen bewijs heb, maar volgens roep je zelf alleen maar" het is niet waar" maar zelf lever je helemaal geen bewijs. Maar goed dit is geen plek om het over zulke dingen te hebben.

De dell XPS13 is inderdaad een mooi alternatief, vaak heeft dell nog wel wat kortingen en kan je nog wat extra studentenkorting krijgen.

Verwijderd

Ik zou voor de spectre gaan. Heb hem zelf ook. Zeer goede bouwkwaliteit en lekkere specs.

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Drumstick3 op 28-10-2016 23:53 ]

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35
Heb zelf enkele maanden de HP Spectre 13-4159 in gebruik. Erg fijne ultrabook met de mogelijkheid het scherm 360 graden te draaien om deze als "tablet" te gebruiken. In eerste instantie ook wat sceptisch over het gebruik hiervan maar in de praktijk erg handig. Zit regelmatig op de bank met de laptop in plaats van met een tablet. Mooie vormgeving, kleur (weer is wat anders dan het standaard zilver/zwart), goede specs en een prachtig scherm. Wat mij betreft zeker een aanrader

Verwijderd

De nieuwe Spectre is er lees ik in een ander topic, zeer mooi!

http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
johanneslol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Wat een extreem slap verhaal 8)7 En dan ook nog zeggen dat je in de zakelijk markt veel macbooks ziet 8)7
In de zakelijk markt zie je juist meer windows laptops (Workstations, veel HP en Dell zakelijke machines)

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 30-10-2016 19:38 ]

Pagina: 1