Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 09:29
Mijn vraag
...ik ben in het bezit van een LG 55UH661V en deze heb ik met een kabel aangesloten op het internet echter als ik een snelheid meting doe kom ik op ongeveer 40mb als ik deze zelfde kabel op mijn laptop aansluit kom ik op 155mb dat is nog al een verschil is er iemand die dit kan verklaren heb contact met LG gehad word ik niet veel wijzer van .

Relevante software en hardware die ik gebruik
...ik heb de snelheid gemeten met speedof.me aangeraden door LG
ik heb een ziggo account van 150mb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb het al geprobeerd met wifi zelfde resultaat

Beste antwoord (via hofsm op 16-11-2016 17:52)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

IPTV zal al helemaal niet in de buurt komen van die bitrate. Zit de TV direct aangesloten op de router? Zo nee, zou je dat kunnen testen? En zijn er eventuele updates beschikbaar voor de TV en zijn die geïnstalleerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Waarschijnlijk gaat de LG niet sneller (CPU/ Memory/ Test met een klein bestand). Heb je meer dan 40Mbits nodig op je TV? Lijkt me niet toch? Gewoon accepteren en doorgaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Archie_T op 28-10-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Beetje makkelijk gezegt, andere kant heeft Archie_T een (klein) beetje gelijk.
Maar kijk eens de netwerkinstellingen na van dat apparaat, wat kom je daar zoal tegen en wat mag/kan je aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:59
Je hebt goed kans dat de chip in de TV simpelweg niet sneller is. Een Raspberry Pi bijvoorbeeld heeft ook 10/100 Ethernet, maar die haalt ook slechts 20Mbps op een goede dag vanwege de aansluiting tussen de netwerkpoort en de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Xudonax schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:47:
Je hebt goed kans dat de chip in de TV simpelweg niet sneller is. Een Raspberry Pi bijvoorbeeld heeft ook 10/100 Ethernet, maar die haalt ook slechts 20Mbps op een goede dag vanwege de aansluiting tussen de netwerkpoort en de CPU.
Dit is een van de reden dat ik nooit een smart-TV zou kopen.
Gewoon een extra kastje (scheelt je op de prijs van TV) met Gigabit die deze snelheden wel weet te halen.
En nee, een rPi valt daar helaas niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
rieshjart schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:45:
Beetje makkelijk gezegt, andere kant heeft Archie_T een (klein) beetje gelijk.
Maar kijk eens de netwerkinstellingen na van dat apparaat, wat kom je daar zoal tegen en wat mag/kan je aanpassen?
Ok. Beetje makkelijk gezegd. Maar de grote vraag is hoe er getest wordt? Wellicht gaat de TV naar een server in China en zorgt alle latency voor de snelheidsverlies. Zoals gezegd, je kan er uren in steken waarom dit zo is, je kan ook kijken of het problemen geeft. Dat is wellicht een iets nettere manier van omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
ik ben de snelheid gaan meten omdat ik bij het streamen nogal last heb van bufferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

hofsm schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:57:
ik ben de snelheid gaan meten omdat ik bij het streamen nogal last heb van bufferen
40Mbit is wat je nodig hebt voor blu-ray rips, en zou dan ook ruim moeten voldoen. Maar gezien die snelheid heb ik het idee alsof de TV via WiFi is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
nagekeken in de instellingen en de wifi staat uit ik stream vel sport via iptv

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

IPTV zal al helemaal niet in de buurt komen van die bitrate. Zit de TV direct aangesloten op de router? Zo nee, zou je dat kunnen testen? En zijn er eventuele updates beschikbaar voor de TV en zijn die geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
ja zit direct op de router ik heb een horizon box met ingebouwde router en de laatste software staat erop
ik heb vanmiddag nog een keer de tv via het lg programma laten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is de horizon box ook direct het modem, of zit hier nog een dedicated modem achter?
Indien het laatste, staat deze in bridge modus, of heb je momenteel 2 routers draaien?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofsm
nee mijn horizon box is gelijk het modem
Pagina: 1