Polymorphic relation aangeven in een ERD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 11:26
Hallo allemaal,

Voor een opdracht moeten we een entity relationship diagram maken. Alleen nu loop ik ergens tegen aan we moeten verplicht oracle data modeler gebruiken hier voor en ik kan nergens vinden hoe ik een polymorphic relation aangeef in dit programma.

Ik ben bang als ik gewoon van alle betreffende entiteiten naar de polymorphic entiteit en een op meer relatie maak dat de ddl code en de relation diagram niet meer zullen kloppen en als ik niks aangeef staat er gewoon een losse entiteit en dat klopt ook niet denk ik.

Iemand ervaring met het aangeven van polymorphic relations in oracle data modeler?

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Docs.oracle.com. Succes met je schoolopdracht, dit riekt nl wel erg naar huiswerk en huiswerkvragen doen we hier op GoT niet aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:27
Zover ik weet is een ERD niet bedoelt voor het modelleren van relaties zoals polymorfisme. Daarvoor gebruik je over het algemeen een klassendiagram. Grote kans dat het om deze reden niet ondersteund wordt in Oracle Data Modeler.

Al moet ik wel zeggen dat, ondanks UML een taal is, het niet altijd consequent toegepast wordt. Ik heb al veel verschillende variaties gezien van verschillende UML diagrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het probleem is dat je geen polymorphic foreign keys kunt maken. De "correcte" manier is dan ook om tussentabellen te maken voor elke tabel die zo'n relatie nodig heeft. In de praktijk is dit niet altijd de beste oplossing, en daarom wordt vaak door praktische overwegingen gekozen voor polymorphic relations. Maar dat kun je niet kwijt in je ERD, wel in een eventueel technisch ontwerp. In de zin van: deze tabellen zijn vrijwel identiek, we maken er een van met polymorphic relations.

[ Voor 11% gewijzigd door ThomasG op 28-10-2016 17:27 ]