SSD of HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Mijn vraag
Wanneer je de titel ziet zou je zeggen, no-brainer SSD natuurlijk!
Maar nu is het zo dat mijn budget enigzins beperkt is. Ik twijfel dan ook of ik een SSD of een HDD moet nemen. Het gaat puur om gaming,is nu het enige verschil dat ik een minuutje langer moet wachten vind ik dat prima.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment zit er een 256gb. Samsung SSD in mijn PC. Je begrijpt dat dit wat krapjes is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie 2 mogelijkheden aan producten, namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 68,54€ 68,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 118,53

De keuze voor de WD heeft één pijler, namelijk: prijs.
Zoals eerder aangegeven, lever ik alleen wat in op snelheid, of is er meer wat ik mis?

Beste antwoord (via Jadero op 28-10-2016 15:02)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ghengis schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:48:
Dit gaat vlot, voor de duidelijkheid: de huidige SSD voldoet en blijft ook gewoon zitten. Daar draait het OS op.
En als ik inderdaad niets inlever, behalve een klein beetje snelheid is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Tja, het is maar net hoe je meet; per laden van een map zal het verschil vast geen minuut langer wachten zijn. Maar op den duur stapelt het verschil wel op natuurlijk en 'in the long run' gaat het dus wel schelen, het is een simpel sommetje.

Aan de andere kant, in sommige games wordt er rekening mee gehouden dat er spelers zijn die langere laadtijden hebben en daardoor het starten van een potje vertragen, zie bijvoorbeeld Battlefield-games die dat doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:33
waarom laat je de SSD niet zitten en zet je de 1TB er naast?
Je gaat er ook niet heel veel mee voorruit....

[ Voor 28% gewijzigd door Snowhite0901 op 28-10-2016 14:47 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Je mist weinig denk ik. Ik zou voor een harddisk kiezen. De meest gebruikte dingen zet je op de SSD, de harde schijf voor opslag en minder vaak gespeelde games.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Snowhite0901 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:46:
waarom laat je de SSD niet zitten en zet je de 1TB er naast?
En je zet je games op de 1TB. Laadtijden maken voor jou niets uit en voor de rest blijft alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke SSD van Samsung is dat? Een 830 of 840 kunnen bijvoorbeeld nog prima mee, veel extra ruimte heeft de Crucial van 275GB toch niet?
SmokingSig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:47:
En je zet je games op de 1TB. Laadtijden maken voor jou niets uit en voor de rest blijft alles hetzelfde.
Ik red het anders prima met mijn 256GB SSD? Games die ik het meeste speel staan op de SSD. Games die ik minder speel, staan op mijn HDD. Ik zie werkelijk het probleem niet.

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 28-10-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Dit gaat vlot, voor de duidelijkheid: de huidige SSD voldoet en blijft ook gewoon zitten. Daar draait het OS op.
En als ik inderdaad niets inlever, behalve een klein beetje snelheid is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Jadero op 28-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als je alleen opslagruimte te kort komt maar al wel een SSD hebt is het simpel, HDD erbij.

De spellen die je het meest speelt laat je op de SSD staan, de rest zet je over naar de HDD. Afhankelijk van het spel kun je alsnog wisselen; een online shooter vraagt niet veel van de harddisk, spellen als Skyrim of Borderlands een stuk meer.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
CH40S schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:47:
Welke SSD van Samsung is dat? Een 830 of 840 kunnen bijvoorbeeld nog prima mee, veel extra ruimte heeft de Crucial van 275GB toch niet?
[...]
Ik red het anders prima met mijn 256GB SSD? Games die ik het meeste speel staan op de SSD. Games die ik minder speel, staan op mijn HDD. Ik zie werkelijk het probleem niet.
Haha er is geen probleem hoor. Gewoon zoals je zegt de 1TB ernaast pleuren. Sommige games op de SSD en andere op e HDD. Al weten we niet of het enkel de games zijn die alle ruimte nemen op OP zijn SSD.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, het is maar net hoe je meet; per laden van een map zal het verschil vast geen minuut langer wachten zijn. Maar op den duur stapelt het verschil wel op natuurlijk en 'in the long run' gaat het dus wel schelen, het is een simpel sommetje.

Aan de andere kant, in sommige games wordt er rekening mee gehouden dat er spelers zijn die langere laadtijden hebben en daardoor het starten van een potje vertragen, zie bijvoorbeeld Battlefield-games die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Extra HDD erbij plaatsen natuurlijk. Goedkoper en meer opslag en ja, je zal het merken maar niet heel erg veel. Plus als je LoL of CSGO speelt moet je toch wachten op de andere mensen. Dan heeft jou super snelle SSD geen toegevoegde waarde!

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 23:54
2e hands SSD geen optie? Zo heb ik een 960GB drive op de kop getikt voor een leuk prijsje, zo goed als nieuw. (1x wear leveling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ja, dat wachten merk ik nu ook, bij World of Warships zie je wie er 'geladen' is. Daar ben ik altijd vrij snel mee, kun je vervolgens nog 50 seconden wachten. Ik zie dus geen enkel probleem om die HDD te kopen. Dank voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje is relatief, op papier praat je over 500MB/sec tegenover 150MB/sec, dan is 3x sneller.

Installeren, kopiëren, uitpakken etc zal je dan zeker merken, maar in games (zeker online) is het 50-80% van de tijd wachten op de server en op andere spelers, daar is je winst marginaal. Per game gewoon even kijken hoe het HDD laden is (Forza bv laad behoorlijk wat data) en afhankelijk daarvan op je SSD of HDD.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1