Voodoo, Radeon of Geforce

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Hallo iedereen,

ik zit al een tijdje te zoeken naar een geschikte vervanger voor mijn huidige videokaart een Voodoo banshee 16 mb PCI. Ik zit te twijfelen tussen een voodoo 3 3000 tvout, of een geforce mx tvout, of een ATI radeon met tvout. De voodoo 3 3000 is lekker goedkoop, maar kan die nog alle spellen aan?
Van de geforce weet ik dat ie redelijk snel is alleen de 2d vind ik wat minder. En van de radeon weet ik eigenlijk niet zoveel.
Kunnen jullie mijn keuze vergemakkelijken?
Ik speel allerlei soorten spellen met zware systeemeisen en aan goeie 2d kwaliteit hecht ik ook veel waarde.
Alvast bedankt.

Kia Niro-EV 2024

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ga voor de Radeon...Superieur (op Matrox na dan ;) ) in 2D, staat zijn mannetje in 3D...
(is zelfs de snelste in 32Bit!!).

RaD

Ps : Volgende keer een search?! ;)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:34 schreef Freak187 het volgende:
..Van de geforce weet ik dat ie redelijk snel is alleen de 2d vind ik wat minder...
oh ja? heb je zelf wel een gf2mx in je bak gehad dan?

btw, wat voor systeem heb je?
- voodoo3 zowiezo niet, oud, geen nieuwe drivers, traag
- gf2mx is wel ok, 2d valt wel mee hoor
- radeon is ook wel goed, minder snel als gf2mx, als je ddr neemt, dan is het te duur, verder ken ik het kaartje ook niet zo goed

• Freak187
Ik heb de radeon voor f299 met 32MB ddr memory en tv-out gezien. Het is de Radeon VE versie. Is dat wat? In de pricewatch zijn deze kaarten 350,-- of hoger. Misschien doe ik het goed als ik die koop. :)

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

De Radeon VE is een nogal gekrepeerde versie van de normale Radeon geloof ik (zoals de TNT2 M64 dat was van de TNT2). Misschien is een Radeon SDR een idee? Dan heb je ook tv-out, voor vergelijkende benchmarks kun je wel terecht op www.tweakers.net of www.neoseeker.com denk ik.

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Zoek ff verder, en als het kan met wat meer budget...64MB is toch wenselijk als je zware eisen gaat stellen aan games...Zeker in de toekomst...(?!).
32MB is voor nu prima, maar games gaan steeds zwaardere eisen stellen...Keep that in mind..
Als je meer op budget let, zou ik de 2d laten voor wat die is en een MX nemen....Lekker snel voor die prijs....

• mvds
  • Laatst online: 23:17

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 13:58 schreef RaDKiLL het volgende:
Zoek ff verder, en als het kan met wat meer budget...64MB is toch wenselijk als je zware eisen gaat stellen aan games...Zeker in de toekomst...(?!).
32MB is voor nu prima, maar games gaan steeds zwaardere eisen stellen...Keep that in mind..
Als je meer op budget let, zou ik de 2d laten voor wat die is en een MX nemen....Lekker snel voor die prijs....
Ehhh... Jij gaat 64MB voorstellen om voorbereid te zijn voor de toekomst? En dan nog een MX ook, ten eerste kan een MX niet met 64MB overweg (heeft ie de snelheid niet voor) en ten tweede is zijn kaart dan toch alweer te oud als de spellen 64MB gaan gebruiken. :)

Spellen hebben meer aan snelheid dan aan veel geheugen op je kaart hoor. Als ze geheugen te kort komen kunnen ze dat altijd nog van het systeem "lenen". Daar is de AGP bus juist voor.

32MB is zeker nog zat, en het is geldverspilling om meer geld uit te geven aan een 64MB kaart.

• Freak187
Ik ga ook zeker geen geld neerleggen voor 64 mb het is te duur, en ik kan met 32 mb nog wel een tijdje voort dacht ik zo. Ik zag bij Informatique een Radeon 32 SDR AGP tv-out voor 349 incl. btw. Ik zal es ff wat benchmarks gaan bekijken

Kia Niro-EV 2024

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben zeer tevreden met mijn Radeon SDR. Overigens is het ontbreken van nieuwe drivers voor een Voodoo3 geen argument: de drivers van 3dfx zijn altijd OKE vanaf de eerste release....
(You're talking 3dfx, baby!)

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

@Obsidian:Als je nou eerst eens de contex van de zin leest zul je zien dat ik niet een MX van 64MB bedoel. Hij had een Radeon van 32MB gezien en daar gaf ik mijn eerste antwoord op..
Ten tweede, die extra 32MB maakt wel degelijk verschil uit!!!! Games van nu kunnen af met 32MB, maar niet iedereen heeft het budget om ieder half jaar een nieuwe grafische kaart te kopen. 32MB is ook zat, maar als je LEEEST, zal je opvallen dat ik zeg dat games in de toekomst steeds meer geheugen gaan vragen.

RaD

Ps : (zucht)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 29 juni 2001 14:57 schreef Wekkel het volgende:
drivers van 3dfx zijn altijd OKE vanaf de eerste release....
(You're talking 3dfx, baby!)
Ik herinner mij een gevalletje bij de v5 waarbij de installatie het toch niet thelemaal goed ging en de prestaties nogal tegen vielen als je de standaard installatie exe gebruikte. maaar als je windhoos rechtstreeks naar de driver wees ging het veel beter. Dus zeg nooit altijd.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• mvds
  • Laatst online: 23:17

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 15:01 schreef RaDKiLL het volgende:
@Obsidian:Als je nou eerst eens de contex van de zin leest zul je zien dat ik niet een MX van 64MB bedoel. Hij had een Radeon van 32MB gezien en daar gaf ik mijn eerste antwoord op..
Ten tweede, die extra 32MB maakt wel degelijk verschil uit!!!! Games van nu kunnen af met 32MB, maar niet iedereen heeft het budget om ieder half jaar een nieuwe grafische kaart te kopen. 32MB is ook zat, maar als je LEEEST, zal je opvallen dat ik zeg dat games in de toekomst steeds meer geheugen gaan vragen.

RaD

Ps : (zucht)
Rustig, rustig. In de toekomst wel ja, maar het is gewoon zo dat de huidige kaarten niet echt snel genoeg zjn om die 64MB te kunnen gebruiken. Dus ook al zouden de spellen in de toekomst die 64MB kunnen benutten, dan zouden ze ook meteen zoveel snelheid eisen van de kaart dat ie te traag word. Dus je koopt een kaart met het ook op de toekomst, die zodra hij iets gaat hebben aan het "overschot" aan power en geheugen ie meteen weer zover verouderd is dat ie weer vervangen moet worden om up-to-date te zijn.

Zo blijf je aan de gang. het is gewoon zo dat je grafische kaart maar hoogstens drie maanden de top vormt, en op het moment dat spellen de features volledig gaan gebruiken dan is de kaart al verouderd.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:37 schreef RaDKiLL het volgende:
Ga voor de Radeon...Superieur (op Matrox na dan ;) ) in 2D, staat zijn mannetje in 3D...
(is zelfs de snelste in 32Bit!!).

RaD

Ps : Volgende keer een search?! ;)
Ik ga met jou mee, al heb ik nu wel een GF2. Maar een Readon is echt rete goed

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:45
Op vrijdag 29 juni 2001 13:42 schreef Prikkeldraad het volgende:

[..]

oh ja? heb je zelf wel een gf2mx in je bak gehad dan?

btw, wat voor systeem heb je?
- voodoo3 zowiezo niet, oud, geen nieuwe drivers, traag
- gf2mx is wel ok, 2d valt wel mee hoor
- radeon is ook wel goed, minder snel als gf2mx, als je ddr neemt, dan is het te duur, verder ken ik het kaartje ook niet zo goed
2d valt wel tegen van GeForce kaarten, maar niet in elke res.

Dat merk je pas als je op 1600x1200 draaid en 100hz ofzo hebt..

Dat ziet er dus echt helemaal niet scherp uit. Zelfds de GF3 nog niet.. (Ervaring)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb alleen ervaringen tot en met de V3. V5 heb ik nooit gehad, helaas...

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb zelf een voodoo 3 en ik ben er nog steeds erg tevreden over, maar je kunt natuurklijk ook kijken naar een kyro2, dat is ook een goede kaart

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 19:12
Radeon SDR + TV-out is idd een prima snel kaartje, in een directe FPS wedstrijd van 2 ongeveer gelijke pc's naast elkaar liep de radeon mij gf1 DDR eruit en die is sneller dan de gf2 MX'en die ik ervoor had!

Dus de keuze lijkt me duidelijke als je voor een budget kaartje gaat.

Radeon SDR + TV-out.

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Radeon is echt de beste keus, ook kwa prijs/kwaliteit verhouding.
zeer goede 2d en 3d. heb hem ook, ben dik tevreden

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Verwijderd

g-force rulezz 8-)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 30 juni 2001 02:04 schreef InSaNe_Brian het volgende:
g-force rulezz 8-)
Onderbouw je mening eens.

39

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:45
Op zaterdag 30 juni 2001 03:33 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Onderbouw je mening eens.
voor dat soort mensen hebben ze de naam nvidiot uitgevonden. geen beargumentering en schreeuwen gayfarce roelz

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Freak187
Nou het is duidelijk :), bijna iedereen adviseert een Radeon. De SDR met tv-out lijkt mij het beste voor mijn budget. Ik ga em binnenkort kopen. Iedereen bedankt voor de reply's.

Kia Niro-EV 2024

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op vrijdag 29 juni 2001 16:56 schreef lester het volgende:
ik heb zelf een voodoo 3 en ik ben er nog steeds erg tevreden over, maar je kunt natuurklijk ook kijken naar een kyro2, dat is ook een goede kaart
Agreed, ik heb ook een voodoo 3 3000 en ik heb nooit spijt gehad van de aankoop.

Ik denk dat je je het beste kunt laten leiden door een stapel recenties van kaarten bij elkaar te zoeken en er je voordeel mee te doen.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

ik zou zeggen ga voor de gf2mx

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zaterdag 30 juni 2001 09:50 schreef Freak187 het volgende:
Nou het is duidelijk :), bijna iedereen adviseert een Radeon. De SDR met tv-out lijkt mij het beste voor mijn budget. Ik ga em binnenkort kopen. Iedereen bedankt voor de reply's.
Kijk liever voor een Radeon VE, dat zijn modellen met lager geklokt 32mb DDR (wat meestal wel tot dezelfde snelheid van de gewone versie overklokt kan worden) en de Hyper-Z functies zijn uitgeschakelt in de drivers, maar die zijn met de juiste registerkey weer aan te zetten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Radeon VE heeft geen T&L ondersteuning he?

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Voodoo kan geen 32 bit kleurtjes aan (suf)
ik zou zeggen ga hier eens kijken (sharkyextreme) dan kan je zelf een mening vormen

Is heel wat beter dat dat geblaat van al die mensen dii fan zijn van Nvidia of Ati >:)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Grappig om te zien dat die paar mensen die een MX aanbevelen totaal geen onderbouwing of toelichting geven :+ ..
Op vrijdag 29 juni 2001 16:12 schreef The Fox het volgende:

2d valt wel tegen van GeForce kaarten, maar niet in elke res.

Dat merk je pas als je op 1600x1200 draaid en 100hz ofzo hebt..

Dat ziet er dus echt helemaal niet scherp uit. Zelfds de GF3 nog niet.. (Ervaring)
Nou je merkt het dus wel eerder dan 1600*1200 @ 100Hz. Bij 1024*768 @ 85Hz en hoger is het al merkbaar zelfs.

[off-topic]-> Over de GeForce3, ik moet zeggen dat ie mij in 2D toch erg goed bevalt. Ik draai dan geen 1600*1200 maar 1280*960 @ 85Hz is gelijk aan de Radeon en das zeker niet verkeerd :) .

PC Specs

• Bomberman
Op zondag 01 juli 2001 13:41 schreef jedel het volgende:
Voodoo kan geen 32 bit kleurtjes aan (suf)
ik zou zeggen ga hier eens kijken (sharkyextreme) dan kan je zelf een mening vormen

Is heel wat beter dat dat geblaat van al die mensen dii fan zijn van Nvidia of Ati >:)
Mensen doen hier hard hun best om Freak187 te helpen (met voornamelijk feiten) en jij doet dat af als geblaat :? .. reviews zijn ook niet door de Goden geschreven hoor ;) .

PC Specs

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Op zondag 01 juli 2001 14:27 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Mensen doen hier hard hun best om Freak187 te helpen (met voornamelijk feiten) en jij doet dat af als geblaat :? .. reviews zijn ook niet door de Goden geschreven hoor ;) .
dat is waar, het was ook niet mijn bedoeling degenen die Freak187 helpen af te zeiken ( blaaten is niet negatief alleen een omschrijving). maar ik heb het idee dat het met de feiten vaak een beetje tegen valt.
Maar als je het zelf kan bekijken is dat toch net wat handiger.

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Bomberman
Op zondag 01 juli 2001 14:37 schreef jedel het volgende:

Maar als je het zelf kan bekijken is dat toch net wat handiger.
Ja das waar ..

PC Specs

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:37
gf2mx zuigt echt zwaar, wij hebben thuis 2 (echte, ook nog wat oudere) computers een duron 800 met gf2mx en een p3 550 met ati radeon 64 meg ddr vivo (de laatste is van mij) en de laatste schopt de eerste zn kont in 3d mark 2001, maar ook in 2d kwaliteit en ook in 3d kwaliteit. Je ziet echt een groot verschil. 64 meg is trouwens geen overbodige luxe, helemaal niet as je proc al wat minder is. Ik kon afgelopen winter elk spel nog op 1600 bij 1200 draaien, nu met de nieuwe zwaardere games lukt het allemaal nog op 1200 bij 1024 alhoewel ik bij ofp wel in 1024 bij 768 speel, voor als er teveel man ant vechten is.
Maar daarom ga ik nu ook een t-bird 1300 kopen :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de MX van mijn schoonvader gezien en ben gillend teruggerend naar mijn Radeon SDR bakkie. Wat een beroerd beeld, zeg (wel lekkere framerates). Veel mb's geheugen is overbodig, want die MX maakt er toch wel Voodoo2 stijl wazige plaatjes van. High res textures? Overbodig, bij bewegend beeld is het een grote smurrie...

Nee, dan maar een iets langzamere Radeon....Jammie jammie, :9

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

Doe die budget radeon het ook een beetje in een PIII 450 of is dat geldverspilling? (Ik heb nu een TNT2)...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1