Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, graag zou ik jullie advies krijgen bij de aankoop die ik ga doen betreffende een nieuwe laptop. Zelf zit ik op de universiteit, en heb ik in het eerste jaar zonder goede laptop gewerkt, wat mij toch heeft tegengestaan. Vandaar dat ik er graag eentje wil aanschaffen. Om meer informatie te geven heb ik de vragen even zo duidelijk mogelijk in proberen te vullen.

Wat ga je met je laptop doen?
In ieder geval wil ik de laptop dus zoals gezegd gebruiken voor school (aantekeningen, opdrachten en dat soort dingen). Het hoeft geen game laptop te zijn, en video's en/of foto's bewerken is ook niet nodig. Wel wil ik films/series goed kunnen kijken op de laptop.

Wat is je budget?
Vind ik lastig te zeggen, gezien ik niet echt een definitieve prijs in gedachte heb. Ik heb bijvoorbeeld al eens gekeken naar een MacBook Air, en die zijn toch al duurder dan een laptop die ik van een ander merk zou kunnen aanschaffen. Wel moet het niet al te gek worden, dus laten we rond de 1000 euro zeggen..

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Dit is een vereiste. Ik wil hem elke dag meenemen zoals gezegd naar de universiteit, om te werken in colleges/groepsopdrachten/opdrachten en ga zo maar door. 13-15 inch lijkt me dus het beste en natuurlijk geen idioot zwaar ding (iets dat ik nu wel heb, overigens :p).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alternatieven. Maar zelf heb ik een iPhone (niet de eerste telefoon van Apple die ik bezit) waardoor ik toch al naar MacBooks heb gekeken. Ik wilde in feite een MacBook Air bestellen afgelopen week, maar toen kwam ik erachter dat gisteren een evenement was waar Apple hun nieuwe lijn laptops ging presenteren. Deze zijn mij echter toch iets te duur en het geld niet waard, en de Touch Bar interesseert me vrij weinig. Toch heb ik een goed gevoel bij Apple. Maar ik sta open voor suggesties.

--

Zelf heb ik niet veel verstand van laptops en vooral de specificaties die gewenst zijn. Ondanks dat het tekstverwerken, filmpje/serietje kijken en dergelijke misschien op een laptop kan die 400 euro kost, zou ik toch graag een snelle laptop hebben. Dat is mijn grootste zorg, omdat dit bij mijn vorige laptop niet het geval was. Ik wil geen problemen met traagheid en vastlopen. Bovendien zou ik jullie mening horen over een Apple MacBook Air 13 inch - is het dit waard, of is het slimmer om toch voor een ander merk te gaan, dat een betere laptop levert voor dezelfde prijs?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet, Stijn

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je 1000 euro te besteden hebt zou ik niet meteen voor Apple kiezen. Je koopt erg weinig laptop dan voor dat geld. Je kan de eenvoudigste Macbook Air kopen dan met een relatief lage resolutie en weinig opslag:
pricewatch: Apple MacBook Air 2016 13,3'' 1,6GHz, 8GB, 128GB (NL)

Je hebt 'slechts' een resolutie van 1440*900 pixels. Een 128GB SDD en 8GB geheugen. En niets hiervan kan je upgraden. Alles zit vast gesoldeerd.

Met dat budget kan je wel een goede Windows laptop vinden, dit is denk ik een goede rivaal voor de Macbook Air: pricewatch: HP Envy 13-d020nd

Deze HP heeft een flinke resolutie en een 256GB SSD met 8GB geheugen. Een veel beter alternatief voor een Air als je niet veel te besteden hebt.

Als je veel moet typen kan een grotere laptop toch fijn zijn, deze is 15,6 inch maar niet zo heel zwaar:
pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Deze laptops hebben beiden een ULV versie van de i7. Voor aantekeningen en films kijken meer dan voldoende. Bovendien kan een ULV processor zorgen voor een lange accuduur.

Deze laptop kan ook interessant zijn:
pricewatch: Dell Latitude E5470 J586K
Deze laptop heeft een Core i5 6440HQ, dat is een volwaardige mobiele CPU. Kost je wat batterijduur, maar er is meer rekenkracht aanwezig. Deze laptop is 14 inch.