Disney MagicBand or card alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoJuicy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 14:33
Ik zoek een vlugge mogelijkheid om iets achter te maken als de MagicBand of Card van Disney ( https://disneyworld.disne...y-experience/bands-cards/ als hobbyproject.

Mijn vraag is nu, hoe zouden jullie het aanpakken in een korte tijd?

Mijn oppervlakkig idee is voorlopig:

- Armband met RFID ( online aankopen in bulk via alibaba)
- Armband met RFID voor tracking welke attracties men doet ( en bv. mapping van de normale routes)
- Centrale server houdt "credit" bij van elke kaart ( soort simpele webshop, authenticatie via de magicband en men kan proton en dergelijke gebruiken om hun kaart op te laden via een betaalterminal)
- Toestellen doorheen het "park", waar betalingen kunnen gebeuren dmv. RFID
- Kassa heeft integratie met de MagicBand en/of Card ( als betaalmiddel dus)

Ter info, ik vermoed dat DragonChain van Disney een evolutie is van hun gebruik van MagicBand en/of Card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
RF ID lezers voor arduino en een arduino voor de lokale logica.

Die dingen moeten communiceren met elkaar, en je wil de data hiervan central houden. Bedraad is natuurlijk een nachtmerrie dus dat moet draadloos. Dat kan oa met nfr24l01+ modules.

Mysensors is hier een perfect platform voor. Deze heeft ook mesh technologie waardoor de nodes een zelf helend netwerk maken. De info kan uit het netwerk worden gehaald met een extra arduino met nfr24l01+ module. Deze sluit je met USB(eigenlijk RS232) aan op je computer, of bijv. een raspberry, en alle berichten uit het netwerk zijn met een serial print uit te lezen. Sommige domotica software werkt standaard met Mysensors.

Hardwarematig is dit bijzonder simpel en goedkoop. Een noode kan je voor ruim onder de 5 euro bouwen inclusief voeding.

Softwarematig is het goed te doen indien je een beetje kan programmeren. Ik zelf kon dat niet, maar had het vrij snel geleerd.