Amazon A-to-z Safe Buying Guarantee

Pagina: 1
Acties:
  • 1.202 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik zit in dubio. Ik zie een leuk item op Amazon.de voor de helft van de prijs die er in Nederland wordt gevraagd bij een verkoper die pas zojuist is gestart. Grote rode vlag natuurlijk, "If it's too good to be true...", maar aan de andere kant heeft Amazon wel de "A-to-z Safe Buying Guarantee".

Heeft iemand daar ervaring mee? Is het enige risico dat ik loop dat ik er wat mailtjes aan moet wagen en een maand moet wachten tot ik mijn geld terug heb, of zitten er haken en ogen aan dat A tot Z die niet direct uit de FAQ blijken?

Ik lees bijvoorbeeld op Reddit wel dat verkopers vinden dat Amazon snel de kant van de klant kiest, wat natuurlijk mooi is, maar als straks bijvoorbeeld blijkt dat mijn aankoop niet onder dat programma zou vallen ga ik alsnog nat.

Nu lijkt het er op dat dit laatste niet mogelijk is, maar het staat wel wat raar op de site. Ik spreek geen Pools, maar de Duitse, de Engelse en de Nederlandse "vertaling" van dezelfde pagina zeggen alle drie iets anders:

Duits: "Wenn Sie Ihre Bestellung über den Amazon-Einkaufswagen aufgeben, ist Ihr Kauf ist durch die A-bis-Z-Garantie abgesichert." -> Als je de bestelling de Amazon.de winkelwagen koopt is het gedekt

Engels (op Duitse Amazon!): "Place and pay for your Marketplace order through Amazon.co.uk and your purchase is protected by the A-to-z Safe Buying Guarantee" -> Moet via de Engelse site? Die heeft alleen wel andere verkopers...

Nederlands (wederom, op Duitse Amazon): "" Leeg...

Pools (Duitse Amazon): "Jeśli złożysz zamówienie i dokonasz płatności na platformie Marketplace za pośrednictwem serwisu Amazon.de, zamówione przedmioty będą objęte gwarancją bezpiecznych zakupów od A do Z" -> Geen idee wat daar staat :P Google Translate maakt er "Als je bestelling en betaling platform via de Marketplace website Amazon.de, zullen bestelde artikelen worden gedekt door de garantie beveiligde aankopen van A tot Z" van.

Al met al lijkt het een goede verzekering tegen gedoe...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:19
Als dit oplichting is(waar het wel op lijkt) dan zal de verkoper vragen om buiten Amazon om te betalen, waardoor je nergens voor gedekt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Het komt wel goed hoor. Ik heb er zelf ook een keer mee te maken gehad (weliswaar via Amazon.com). Zie ook het topic daarover: [Aanbieding] Google Chromecast

Je moest uiteindelijk wel zelf je geld terugclaimen, maar ging prima. Ik zou mij geen zorgen maken. En anders haal je het bij je creditcardmaatschappij vandaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
mauriceho84 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:58:
Als dit oplichting is(waar het wel op lijkt) dan zal de verkoper vragen om buiten Amazon om te betalen, waardoor je nergens voor gedekt bent.
Dat kan niet, tegen de tijd dat de verkoper weet dat ik het wil kopen heb ik al betaald op de Amazon-website...

Het is zojuist voor deze transactie enigszins academisch geworden aangezien de shop het product niet meer verkoopt (of de shop niet meer bestaat, staat in ieder geval niet meer in de lijst als ik dat product zoek) :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon via amazon bestellen en betalen en dan zit je safe.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik na de bestelling een mail van de verkoper kreeg dat bestellen via amazon veeel langer zou duren en dat ik beter via hun webshop kon bestellen, of ik de amazon order wilde cancellen om via hun direct te bestellen.

Die heb ik toen idd gecanceld en meteen gerapporteerd bij amazon, en natuurlijk iets anders via amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:27:
Gewoon via amazon bestellen en betalen en dan zit je safe.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik na de bestelling een mail van de verkoper kreeg dat bestellen via amazon veeel langer zou duren en dat ik beter via hun webshop kon bestellen, of ik de amazon order wilde cancellen om via hun direct te bestellen.

Die heb ik toen idd gecanceld en meteen gerapporteerd bij amazon, en natuurlijk iets anders via amazon besteld.
Zo gaat dat dan ook. Ze vragen je om buiten Amazon te betalen en te bestellen, zodat je dus geen Amazon dekking meer hebt.

Zie bijv. deze verkoper, die blijft terugkeren onder telkens een andere naam:
https://www.amazon.de/gp/...ed=0&seller=AFXTXFZ8WQNT8

Staat bij : B1itte schreiben Sie mir nur hier:: artikelneu(at)web-de - SOFORT-KAUFEN und LIEFERUNG frei ~ DANKE!!!!

Dat gaat dus niet werken ;)

TS : Heb je een link naar de aanbieder op Amazon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:26
Bespaar jezelf de moeite. Alle zojuist gestartte verkopers met zulke lage prijzen zijn oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Slotje. Dit onderwerp is al meermaals besproken op Tweakers, waar telkens hetzelfde uitkwam. "If it's too good to be true, it probably is. Zelfs met extra zekerheid van Amazon erbij.

[ Voor 41% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2016 11:56 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.