Ervaringen met schilder onderhoudsplan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik zou in dit topic graag eens de ervaringen willen lezen van tweakers die gebruik maken van een schilder onderhoudsplan?

Wat is het?
De ervaring leert dat vrijwel iedereen te lang wacht met het schilder onderhoudswerk, en dan worden herstel en reparatie bepaald een kostbare zaak. Daartegenover: periodiek goed nazien, inspecteren en bijhouden, regelmatig opnieuw in de verf, en alles blijft mooi! Met het onderhoudsplan worden er ieder jaar werkzaamheden uitgevoerd zoals een inspectie, onderhoud- of herschilder beurt. Op die manier blijft uw eigendom tien jaar lang fris, fraai en in topconditie. Voor u een prettige gedachte!
bron

Kortom het is een plan voor meestal 10-jaar. Het eerste jaar wordt het huis volledig geschilderd, waarna er elk jaar inspectie wordt gepleegd en waar nodig wordt bijgewerkt. Over het algemeen wordt na x jaar (geloof 6 jaar) het huis wederom volledig geschilderd en zo gaat de cyclus door.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/njXLWR4.png

Wat kost het?
De aanbieders hebben allemaal offerte traject via de websites, nog niet geprobeerd.
Maar via Google zag ik uiteenlopende prijzen van 20,- tot 40,- euro per maand (afhankelijk van type huis ook uiteraard).
Bij uitgangspositie van 40,- per maand, betaal je dus in 10 jaar 4800,- euro voor 2 volledige schilder beurten en inspecties.

Overigens niet overal even duidelijk wat er precies geschilderd wordt voor het bedrag? Zijn dat alle kozijnen buiten + binnen? Zijn dat ook alle muren en plafonds binnen?

Greep uit enkele aanbieders:
Glans garant
Eigenhuis schilderplan
Schilder onderhoudsplan

Op de sites van de aanbieders staan natuurlijk louter en alleen positieve reacties ;) dus daar kopen we niet zoveel voor. Daarom erg benieuwd of er tweakers zijn die hier gebruik van maken en hoe het bevalt? Of wellicht bevalt het juist niet, dat hoor ik natuurlijk ook graag :P

Ja beunhazen zijn goedkoper en ja zelf doen is ook goedkoper, maar daar het topic niet over 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Toevallig, vrouwlief werkt vandaag thuis om een schilder te ontvangen om een offerte af te geven voor een schilderbeurt, en wilde tegelijk vragen naar zo'n onderhoudsplan. Ik lees even mee met de ervaringen hier :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Het is echt ontzettend afhankelijk van je woning qua kozijnen/houtwerk, de kwaliteit en de ligging van de woning. Donkere verf op de zuidkant krijgt er van langs, noordzijde wordt sneller vies en heeft eerder last van rot. Wij hebben een groot huis, maar met alleen maar hardhouten kozijnen waar verder weinig spannends gebeurt. Ik zou 4800,- voor twee schilderbeurten extreem duur vinden, maar 2400,- als ondergrens wel kunnen volgen.

Hou zelf overigens niet van vaste verplichtingen en zeker niet voor 10 jaar, dus zou alsnog liever zelf de schilder laten komen als het nodig is.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:47
martinusz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:34:

Overigens niet overal even duidelijk wat er precies geschilderd wordt voor het bedrag? Zijn dat alle kozijnen buiten + binnen? Zijn dat ook alle muren en plafonds binnen?
Of het bevalt weet ik niet (VvE bewoner) maar wat ze schilderen zal misschien nog per schilder verschillen. Ik denk dat die vraag het best wordt beantwoord door de schilder zelf. Ik verwacht echter niet dat het schilderen van de muren binnen erbij inzit. Ook denk ik dat andere prijzen worden gevoerd wanneer je bijvoorbeeld in zo'n Zweeds houten huis woont..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
naitsoezn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:44:
Toevallig, vrouwlief werkt vandaag thuis om een schilder te ontvangen om een offerte af te geven voor een schilderbeurt, en wilde tegelijk vragen naar zo'n onderhoudsplan. Ik lees even mee met de ervaringen hier :P
Of jij gaat ervaring toevoegen straks ;)
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:48:
Het is echt ontzettend afhankelijk van je woning qua kozijnen/houtwerk, de kwaliteit en de ligging van de woning. Donkere verf op de zuidkant krijgt er van langs, noordzijde wordt sneller vies en heeft eerder last van rot. Wij hebben een groot huis, maar met alleen maar hardhouten kozijnen waar verder weinig spannends gebeurt. Ik zou 4800,- voor twee schilderbeurten extreem duur vinden, maar 2400,- als ondergrens wel kunnen volgen.

Hou zelf overigens niet van vaste verplichtingen en zeker niet voor 10 jaar, dus zou alsnog liever zelf de schilder laten komen als het nodig is.
Eens prijs is natuurlijk sterk afhankelijk van het huis en van de staat van het huis. In ons geval een normale tussenwoning, niet al te oud en schilderwerk etc. in prima staat.
Ik heb geen idee wat een eenmalige schilderbeurt kost voor bijvoorbeeld alles buiten?
Ik geloof dat je sowieso wel kunt uitgaan van 50,- per uur.
Overigens adverteren de aanbieders wel met dat het altijd direct opzegbaar is, maar staat niet bij of je dan ook nog een boete ofzo betaald, anders zou je na 6 jaar en 2 schilderbeurten natuurlijk kunnen opzeggen :P :P
Gadgeteer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Of het bevalt weet ik niet (VvE bewoner) maar wat ze schilderen zal misschien nog per schilder verschillen. Ik denk dat die vraag het best wordt beantwoord door de schilder zelf. Ik verwacht echter niet dat het schilderen van de muren binnen erbij inzit. Ook denk ik dat andere prijzen worden gevoerd wanneer je bijvoorbeeld in zo'n Zweeds houten huis woont..
"De GlansGarant schilder is binnen net zo thuis als buiten!"
Maar niet duidelijk of dat standaard in het abonnement zit, of dat je losse afspraken kunt maken om je woonkamer te witten bijvoorbeeld.

[ Voor 72% gewijzigd door Martinusz op 28-10-2016 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vergeet ook niet om uit te zoeken hoe het zit als je gaat verhuizen. Is het dan mogelijk om het contract kosteloos te ontbinden bijv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:15:
Vergeet ook niet om uit te zoeken hoe het zit als je gaat verhuizen. Is het dan mogelijk om het contract kosteloos te ontbinden bijv. ?
Ze adverteren wel dat het kan, je zou het ook mee kunnen nemen.
Alleen er staat niet bij of je dan nog soort boete ofzo betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

En hoe zit het als in jaar 5 de schilder failliet zou gaan? Dan heb je dus behoorlijk betaald voor een paar inspecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
swtimmer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:23:
En hoe zit het als in jaar 5 de schilder failliet zou gaan? Dan heb je dus behoorlijk betaald voor een paar inspecties.
Dat is natuurlijk altijd een risico bij elke "relatie" die je voor langere tijd aangaat.
In dat geval zou je 1 volledige schilder beurt hebben gehad, 2 inspectie en 1 onderhoudsbeurt voor (nemen even het 40,- per maand als basis) 2400,-.
Wat natuurlijk best wat geld is, maar denk ik niet eens zoveel afwijkt van een normale prijs als je heel je huis laat schilderen? (heb geen referentie hiervoor overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Uiteindelijk is het denk ik vooral afhankeljk van je financiële situatie. Als je er geen moeite mee hebt om eens in de 5 jaar ofzo een paar mille neer te leggen, is een schilderplan niet nodig. Als je slecht bent in sparen of plannen (op tijd schilder inschakelen), is een schilderplan een uitkomst.

Wij hebben op zich goede ervaringen gehad met ons schilderplan (na 4 van de 10 jaar overgenomen van de oude bewoners). De schilder meldde zich netjes als het weer tijd was, je hoefde er niet achteraan. We wilden graag na een paar jaar een andere kleur, wat normaal gesproken niet inbegrepen is in het plan, maar door wat renovatiewerk (vervangen houten boeiboorden door kunststof) was er een aantal meters minder te schilderen. Dus dat hebben ze netjes tegen elkaar weggestreept.

Hou wel één ding in de gaten: schilderplan is een meerjarenkrediet, er hangt dus wel een BKR-registratie aan ter waarde van het bedrag dat je afsluit. Omdat wij het plan hadden overgenomen, is ons dat niet verteld. Stonden we later wel een beetje met de bek vol tanden bij het afsluiten van een kleine lening. Dat is dus ook de reden waarom we het plan na 10 jaar niet verlengd hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Bra-Jo op 28-10-2016 14:13 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:53
Ik ben klant bij Eigenhuis schilderplan.

Het werkt als volgt:

Er moet eerst een nul beurt aan het schilderwerk plaats vinden voor dat het abonnement ingaat.
Daarna vind er na 3 jaar een kleine onderhoudbeurt plaats en 2 jaar daarna een volledige schilderbeurt.

Hier voor betaal je een maandelijks bedrag dat op een Derdengeld rekening (dus niet van het schilderbedrijf) wordt gestort.Als de werkzaamheden zijn uitgevoerd,wordt na goedkeuring klant, geld van die rekening naar het schilderbedrijf gestuurd.

Als je het contract opzegt krijg je wat op die Derdengeld rekening staat terug. Failliet gaan van de schilder geeft dus geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

hanev001 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:12:

Het werkt als volgt:

Er moet eerst een nul beurt aan het schilderwerk plaats vinden voor dat het abonnement ingaat.
Daarna vind er na 3 jaar een kleine onderhoudbeurt plaats en 2 jaar daarna een volledige schilderbeurt.

Hier voor betaal je een maandelijks bedrag dat op een Derdengeld rekening (dus niet van het schilderbedrijf) wordt gestort.Als de werkzaamheden zijn uitgevoerd,wordt na goedkeuring klant, geld van die rekening naar het schilderbedrijf gestuurd.

Als je het contract opzegt krijg je wat op die Derdengeld rekening staat terug. Failliet gaan van de schilder geeft dus geen risico.
In jouw geval is het dus een soort spaarpotje, met een opzegbare afspraak om x-producten per y-periode af te nemen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Bra-Jo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:03:
Uiteindelijk is het denk ik vooral afhankeljk van je financiële situatie. Als je er geen moeite mee hebt om eens in de 5 jaar ofzo een paar mille neer te leggen, is een schilderplan niet nodig. Als je slecht bent in sparen of plannen (op tijd schilder inschakelen), is een schilderplan een uitkomst.

Wij hebben op zich goede ervaringen gehad met ons schilderplan (na 4 van de 10 jaar overgenomen van de oude bewoners). De schilder meldde zich netjes als het weer tijd was, je hoefde er niet achteraan. We wilden graag na een paar jaar een andere kleur, wat normaal gesproken niet inbegrepen is in het plan, maar door wat renovatiewerk (vervangen houten boeiboorden door kunststof) was er een aantal meters minder te schilderen. Dus dat hebben ze netjes tegen elkaar weggestreept.

Hou wel één ding in de gaten: schilderplan is een meerjarenkrediet, er hangt dus wel een BKR-registratie aan ter waarde van het bedrag dat je afsluit. Omdat wij het plan hadden overgenomen, is ons dat niet verteld. Stonden we later wel een beetje met de bek vol tanden bij het afsluiten van een kleine lening. Dat is dus ook de reden waarom we het plan na 10 jaar niet verlengd hebben.
Kijk inside information, een krediet, dat hoeft van mij dan weer niet, per maand iets betalen geen probleem, maar niet een soort van "lening" krediet op de achtergrond. Weet niet of ze allemaal zo werken?
Weet je welke aanbieder dit was?

Het werkt als volgt:

Ah dit is weer zonder BKR registratie?
Aan welk maandbedrag zit je? Of kun je aangeven of de indicaties hier gegeven in de buurt komen?

Ik vraag mij ook af hoe de eerste schilder beurt wordt bekostigd? Als je net begint met de maandbedragen en zij doen al de eerste schilder beurt, hoe wordt dan verrekend met je saldo dat je net pas aan het opbouwen bent? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Martinusz op 28-10-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
martinusz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:09:

Ah dit is weer zonder BKR registratie?
Aan welk maandbedrag zit je? Of kun je aangeven of de indicaties hier gegeven in de buurt komen?

Ik vraag mij ook af hoe de eerste schilder beurt wordt bekostigd? Als je net begint met de maandbedragen en zij doen al de eerste schilder beurt, hoe wordt dan verrekend met je saldo dat je net pas aan het opbouwen bent? :?
Er is geen sprake van een lening dus ook geen BKR.

Ik betaal EUR 28,95 per maand maar dat is voor een kleine 3 kamerwoning op de begaande grond. Ik verwacht dat een volledig eengezinshuis duurder is.

De eerste nul schilder beurt valt niet onder het contract en moet volledig betaald worden. Ik kreeg wel een korting van 10% op het normale bedrag omdat ik een abonnement afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
hanev001 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Er is geen sprake van een lening dus ook geen BKR.

Ik betaal EUR 28,95 per maand maar dat is voor een kleine 3 kamerwoning op de begaande grond. Ik verwacht dat een volledig eengezinshuis duurder is.

De eerste nul schilder beurt valt niet onder het contract en moet volledig betaald worden. Ik kreeg wel een korting van 10% op het normale bedrag omdat ik een abonnement afsloot.
Ah kijk daar komt de aap uit de mouw :)
Je betaald dus de eerste schilder beurt volledig (behoorlijk bedrag lijkt mij al) en vervolgens nog eens 10 jaar 40,- per maand (even als basis houden) wat dus neerkomt op 4800 euro, eigenlijk voor nog 1 volledige schilder beurt. Dat is toch best prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
martinusz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Ah kijk daar komt de aap uit de mouw :)
Je betaald dus de eerste schilder beurt volledig (behoorlijk bedrag lijkt mij al) en vervolgens nog eens 10 jaar 40,- per maand (even als basis houden) wat dus neerkomt op 4800 euro, eigenlijk voor nog 1 volledige schilder beurt. Dat is toch best prijzig...
Ik beschreef een periode van 5 jaar, niet 10. In jaar 8 is weer een onderhoudsbeurt en een volledige in jaar 11.

Bovendien is de prijs gedurende volledige contractperiode vast, geen inflatie aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 14:58
Wat ls de schilder geen goed werk aflevert? Dan zit je er toch voor 10 jaar aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik vind het sowieso vrij prijzig. Weet niet op wat voor soort woning de prijs is gebaseerd van € 40,00.

Hier kostte het complete buitenschilderwerk voor een hoogbouw eengezinswoning € 600,00 met Sigma Allure verf. De enige 'maar' was dat dit met 5 andere bewoners tegelijk was.

Volgens mij was het afzonderlijk iets van € 750,00.

Binnen schilderwerk kan met goede verf bijna levenslang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb dit voorjaar een schilder mijn kozijnen en deuren laten schilderen voor soortgelijke woning als TS.
Dit was weliswaar voor een vriendenprijsje en alleen de buitenkant maar ik kan je melden dat de prijzen mij echt meevielen. Ik was 300,- kwijt voor 2 deuren + kozijnen boven en beneden.
Schilders zijn ook zo klaar he dus ze zijn vaak uit op 1 prijs waarbij je beter (naar mijn idee) daarin mee gaat dan dat je een uurprijs afspreekt want ze gaan dan toch op die prijs zitten.

Vaste lasten, onzekerheid over woonsituatie voor 10jaar, bestaansrecht schilder / schilderplan over die 10jaar etc. etc. ik zou daar niet aan beginnen en gewoon lekker zelf geld wegzetten voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Deze zomer ons huis laten schilderen, drie verdiepingen voor en achter en dat was een kleine 4000 euro.
Twee schilders zijn daar ongeveer een week mee bezig geweest dus zeg maar 80 uur werk in totaal. Moet er wel bij zeggen dat we een schilder hebben ingeschakeld toen we zagen dat het slecht werd/was en dan ben je gewoon rijkelijk te laat en is het veel werk.
Jaar of vijf geleden is het gedaan voor ongeveer de helft en dat is echt een kwestie goedkoop is duurkoop geweest. Twee andere huizen zijn afgelopen zomer ook gedaan voor de helft van onze prijs en daar zie op afstand als niet schilder dat er over rottend hout heen gekliederd is.

Onderhoudsplan hebben we niet maar wel een afspraak met de schilder. Volgend jaar komt hij ook langs en als er dan iets gedaan moest worden is het kosteloos. Vervolgens neemt hij dan om het jaar contract op, doet een inspectie en doet vervolgens een voorstel op basis van de constateringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:01:
Deze zomer ons huis laten schilderen, drie verdiepingen voor en achter en dat was een kleine 4000 euro.
Twee schilders zijn daar ongeveer een week mee bezig geweest dus zeg maar 80 uur werk in totaal. Moet er wel bij zeggen dat we een schilder hebben ingeschakeld toen we zagen dat het slecht werd/was en dan ben je gewoon rijkelijk te laat en is het veel werk.
Jaar of vijf geleden is het gedaan voor ongeveer de helft en dat is echt een kwestie goedkoop is duurkoop geweest. Twee andere huizen zijn afgelopen zomer ook gedaan voor de helft van onze prijs en daar zie op afstand als niet schilder dat er over rottend hout heen gekliederd is.

Onderhoudsplan hebben we niet maar wel een afspraak met de schilder. Volgend jaar komt hij ook langs en als er dan iets gedaan moest worden is het kosteloos. Vervolgens neemt hij dan om het jaar contract op, doet een inspectie en doet vervolgens een voorstel op basis van de constateringen.
In feite kun je inderdaad natuurlijk ook gewoon een plan met een schilder afspreken zonder contract :)
Tot nu toe heb ik in ieder geval nog niet kunnen ontdekken waarom een contract aantrekkelijker zou zijn, in de prijs zie ik het tot nu toe ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 835941

ben ook wel benieuwd naar wat meer ervaringen op dit gebied eigenlijk. wij hebben twee jaar terug een aanbod gekregen om voor 5000 ons huis van de buitenkant opnieuw te laten beschilderen. vorig jaar een schilder over de vloer gehad die toen voor 4000 de buitenkant wilde doen, maar dan wel in combinatie met een jaarlijkse som van 600 per jaar voor 10 jaar lang. dan werd wel na 5 jaar het huist opnieuw van de buitenkant geverft. dus uiteindelijk 4000 + 7200 = 1120 voor 2 schilderbeurten en 'jaarlijks bijwerken' ipv 5000 voor 1 keer bijwerken. is dat het waard of moeten we verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
2x5000 < 11200 toch? ;)
Dat jaarlijks bijwerken, wat denk je dat dat inhoudt?

Ik zie weinig in zo'n onderhoudscontract, behalve voor de schilder zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 835941

wij hebben besloten om er tog niet op in te gaan. we vonden het te weinig winst voor de extra lasten en onzekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Anoniem: 835941 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:21:
is dat het waard of moeten we verder kijken?
Hoeveel schilderwerk is het? Vind het een flinke offerte voor een woonhuis. Tenzij de volledige gevel gedaan moet worden en alles hele kaal moet ofzo? Dus nog 1-2 offertes aanvragen lijkt me een prima optie.

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-11-2016 17:04 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schilderwerk is, mits het geen erg oud huis met rotte delen is, niet iets wat jaarlijks terug komt. Woon hier in nieuwbouw, en de verwachting is voorlopig 1x per 5 jaar inspectie/werk. In de MJOP staat het niet jaarlijks gepland.
Zou ook niet weten wat je moet doen elk jaar, als het verfwerk gewoon in goede staat is.
Gewoon een extra laag aanbrengen omdat er voor betaald is, dat is namelijk ook niet altijd de oplossing ivm werking van de verschillende lagen verf. Dus ik zou gewoon zelf bepalen of het nodig is of niet, en niet op voorhand geld er aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Je kunt het ook zelf gaan doen , als je jezelf het hebt aangeleerd is het jaarlijks een fluitje van een cent. Jaarlijks je houtwerk nalopen en een vochtigheidsmeter erbij dan kun je er nooit te laat bij zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Het werkt als volgt:

Vind de naam erg misleidend. De ilusie wordt gewekt dat dit een schilderplan is van vereniging eigen huis, deze hebben er echter helemaal niets mee te maken. Beetje louche imho.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:24
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met de winterschilder?
Ik moet komend jaar mijn huis rondom laten schilderen en las dat een winterschilder vaak goedkoper is ivm terugloop werk. Is het resultaat dankzij de speciale verf van vergelijkbare kwaliteit? Hebben jullie veel verschil in kosten gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Die speciale verf mag helemaal niet onder de 5c en boven 85 % luchtvochtigheid gebruikt worden. Het gaat er wel op maar de kwaliteit is echt slechter.

Als je iets van houtrot hebt dan moet je repareren met urethaan of epoxy en dat hardt ook niet uit bij lage temperaturen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Schilderen in winter zou ik niet doen. Mijn schoonvader is schilder en die werkt de winter maanden lekker binnen en knapt dan hijskranen, graafmachines etc op.

Niet dat het buitenwerken hem te koud is, maar het schilderresultaat is gewoon slecht.

Droogt niet goed, houtrot reparaties gaat ook niet lekker. Dus gewoon slecht resultaat. Al is het nu wel minder door de milde winters. Maarja je moet maar net de pech hebben dat het een dag na t schilderwerk opeens een week gaat vriezen.

In de jaren 60 toen die begon als schilder deden ze t wel regelmatig door de loodhoudende verf die er veel beter tegen bestendig was. Maarja stuk minder voor je gezondheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1082125

Een goed uitgevoerde schilderklus hoeft niet elk jaar geïnspecteerd. En er kan makkelijk tot het 8 e soms wel tot 9e jaar worden uitgesteld wat de herschilderbeurt betreft.
Elke 2 -3 jaar onderhoudsbeurt is dan wel pre.
Voornamelijk donkere kleuren en oudere grenen kozijnen

Bij het opnemen kijk je naar:

Laagdikte
Vervuiling
Openstaande verstekken
Craquelé
Verkrijting
Verpoedering
Beglazingen kit / stopverf
Omtrekspeling ramen
Openstaande verbindingen stijl op dorpel
Hechting oude verflaag
Houtrot
Ligging tov. Zon
Ligging tov. Bosrijke landelijke omgeving.
En al wat ik nog vergeten ben.

Begin je de basis goed. En pas je daarna een zg. 2.5 schilderbeurt toe met hoge kwaliteitsverf als Sikkens xd of soortgelijk. Zit je echt wel goed.

Elk jaar inspecteren is dan echt een wassen neus. Klant moet het goed schoonhouden met water en spons. Scheelt al wat jaren in terugloop.
Vertrouw geen internet bedrijven. Alle schade wordt middels woekerprijzen ingecalculeerd.

Een goeie schilder ( bedrijf) heeft eigen werk en eigen klanten
En rekent per meter. Niet per uur.

Goed gedegen schilderwerk is een garantie op het rendement van de woning.

Niet alleen de verf bepaalt de levensduur maar vooral de juiste werkwijze !

Laat bij twijfel volgens verfthechnisch advies werken. Deze worden gratis opgemaakt door de verf fabrikant of leverancier. En indien nodig op gecontroleerd.

De schilder ( 25 jaar ervaring en 7 jaar eigen bedrijf )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1082125 op 07-06-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:34

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Anoniem: 1082125 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:50:
Een goed uitgevoerde schilderklus hoeft niet elk jaar geïnspecteerd. En er kan makkelijk tot het 8 e soms wel tot 9e jaar worden uitgesteld wat de herschilderbeurt betreft.
Elke 2 -3 jaar onderhoudsbeurt is dan wel pre.
Voornamelijk donkere kleuren en oudere grenen kozijnen

Bij het opnemen kijk je naar:

Laagdikte
Vervuiling
Openstaande verstekken
Craquelé
Verkrijting
Verpoedering
Beglazingen kit / stopverf
Omtrekspeling ramen
Openstaande verbindingen stijl op dorpel
Hechting oude verflaag
Houtrot
Ligging tov. Zon
Ligging tov. Bosrijke landelijke omgeving.
En al wat ik nog vergeten ben.

Begin je de basis goed. En pas je daarna een zg. 2.5 schilderbeurt toe met hoge kwaliteitsverf als Sikkens xd of soortgelijk. Zit je echt wel goed.

Elk jaar inspecteren is dan echt een wassen neus. Klant moet het goed schoonhouden met water en spons. Scheelt al wat jaren in terugloop.
Vertrouw geen internet bedrijven. Alle schade wordt middels woekerprijzen ingecalculeerd.

Een goeie schilder ( bedrijf) heeft eigen werk en eigen klanten
En rekent per meter. Niet per uur.

Goed gedegen schilderwerk is een garantie op het rendement van de woning.

Niet alleen de verf bepaalt de levensduur maar vooral de juiste werkwijze !

Laat bij twijfel volgens verfthechnisch advies werken. Deze worden gratis opgemaakt door de verf fabrikant of leverancier. En indien nodig op gecontroleerd.

De schilder ( 25 jaar ervaring en 7 jaar eigen bedrijf )
Welkom op Tweakers! d:)b
Ik sluit me aan bij het belang van schoonhouden... Zelfs bij schilderwerk van 5 jaar terug merken we dat het netter blijft als je er minstens jaarlijks een doekje langs haalt. (Dat schilderwerk staat op de nominatie om gedaan te worden ja B) )

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Pagina: 1