PC geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:33
Gisteren een nieuwe videokaart ontvangen. Echter bij het omzetten van de switch ging het systeem aan, maar knalde het er vervolgens meteen weer uit (gewoon -uit-).

Ik heb toen alles van het stroom gehaald, alle hardware ontkoppeld en de PC geboot met alleen de nieuwe gfx, 1 bankje geheugen en CPU. Nu begonnen de fans te draaien, het toetsenbord en muis gingen aan en er kwam een signaal naar de monitor(maar die ging vervolgens meteen weer uit).

Ik heb toen de oude videokaart weer geinstalleerd, maar dit loste ook niks op.

Nu heb ik in het verleden als wat problemen gehad met het opstarten van mijn PC, zo ging de monitor vaak niet aan en moest ik de PC opnieuw starten. Ik heb het idee dat het hier ook mee te maken kan hebben.

Nu hoop ik eingelijk dat iemand met zekerheid kan zeggen wat het probleem is. Ik vermoed zelf de voeding OF het moederbord.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
Als het moederbord defect zou zijn zou je helemaal geen signaal op je monitor krijgen, de conclusie die je al hebt getrokken lijkt dus juist. Zeer waarschijnlijk is de voeding defect.

Bij een lagere belasting zit er nog even leven in maar bij een hogere belasting gaat hij gelijk door het "donker" ;)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:37

Plainside

I browse when I'm at work

Wat zijn je systeem Specs?
Gaat lastig als we dit niet weten.

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:33
Voeding
XFX Core Edition PRO550W - Voeding ( intern ) - ATX12V
2.2/ EPS12V 2.91 - 80 PLUS Bronze - 100-240 Volt
wisselstroom V

Moederbord
ASRock B75 Pro3-M - Moederbord

Oude videokaart
Club 3D Radeon HD 7850 royalKing - Grafische kaart

CPU
Intel Core i5 3350P - 3.1 GHz - 4 cores - LGA1155

Nieuwe videokaart
Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G OC - Grafische kaart -
Radeon RX 480 - 8 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - 2 x
HDMI, 2 x DP, DVI-D

Maar ik vermoed zelf dat het ook te maken heeft met de voeding, dit is ook het eerste wat ik ik wil gaan vervangen. Het is namelijk lastig om nog een moederbord te vinden die DDR3 ondersteunt en mijn i5 socket..