intel i7 6700k koeling in een cooltek umx 4

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zoek een?
een koeler voor een i7 6700k die op 4,6ghz draaid met 1,3v

Wat is je budget?
140 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
een be quiet lucht koeler darkrock 3
of AIO DeepCool Gamer Storm Captain 240 EX

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
cpu = i7 6700k op 4,6 ghz 1,3 v
moederbord=Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
Ram: G.Skill Trident Z F4-2800C15D-16GTZB
kast: Cooltek UMX4

Persoonlijk twijfel ik tussen een darkrock 3 en een Deepcool captain 240 voor het koelen van mijn cpu.

In mijn kast past een AIO met een dikte van 53mm (Deepcool is 53mm dik rad+ ventilator) en overige merken niet zo ver ik weet. (32mm rad + 25mm fan =57mm)
Ook past een luchtkoeler van 162mm hoog, de darkrock is 160mm. het is dus allemaal erg krap.

Maar welke is beter kwa temperatuur en welke is beter kwa geluid?

PS: ik weet dat ik de Deepcool via Duitsland moet bestellen maar dat is geen probleem

En als jullie een andere AIO weten met een 27mm rad hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door ronald92 op 28-10-2016 12:23 ]

• ronald92
  • Niet online
ik wil mijn zoektocht toch uitbreiden.

ik zoek nu gewoon een koeler met een max hoogte van 150mm en geen overlap met geheugen of pci-e slot
Een 120mm AIO mag ook, echter liever zonder cam software of iets dergelijks. mijn moederbord heeft meer dan genoeg aansluitingen en met de bios kan ik het super afstellen.

dus kom maar met de suggesties van koelers die een 6700k goed koel kunnen houden

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

Hoogte 131, op mijn mobo iig geen overlapproblemen. Boven mijn Vengeance LPX nog best wat ruimte vrij en PCI-E sowieso geen problemen. Koelt mijn 6600K op 4,5 Ghz zonder enig issue - max 62-63 graden met maar 1 vd 2 fans - en is met beide ventilatoren rated tot TDP van 225 W (met 1 fan geïnstalleerd tot 150 W, meen ik).

• ronald92
  • Niet online
Twam schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:31:
pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

Hoogte 131, op mijn mobo iig geen overlapproblemen. Boven mijn Vengeance LPX nog best wat ruimte vrij en PCI-E sowieso geen problemen. Koelt mijn 6600K op 4,5 Ghz zonder enig issue - max 62-63 graden met maar 1 vd 2 fans - en is met beide ventilatoren rated tot TDP van 225 W (met 1 fan geïnstalleerd tot 150 W, meen ik).
zat ook wel aan deze koeler te denken maar twijfelde doordat hij over het geheugen heen hangt, kan alleen niet vinden hoe hoog de ram modules kunnen zijn die nog onder deze koeler passen

• Twam
ronald92 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

zat ook wel aan deze koeler te denken maar twijfelde doordat hij over het geheugen heen hangt, kan alleen niet vinden hoe hoog de ram modules kunnen zijn die nog onder deze koeler passen
Ik heb tussen mijn Vengeance LPX en de onderste ventilator 2 centimeter speling. Ik meen dat die RAM-dingen iets van 3,4 centimeter hoog zijn, dus dan zou je sowieso tot 5 centimeter moeten kunnen gaan.

Toevallig al een keer eerder fotootje gemaakt voor vergelijkbare vraag (thumbnail is gedraaid, geen idee waarom):
Speling RAM

Zoals te zien is, heb ik daar dus zo'n beetje de dikte van een ventilator over :P

[ Voor 5% gewijzigd door Twam op 31-10-2016 13:28 ]

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
pricewatch: Arctic Freezer i32

Deze koeler komt bij HWI zeer goed uit de bus is 150mm hoog en lekker stil.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• ronald92
  • Niet online
Tjm De Groot schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:36:
pricewatch: Arctic Freezer i32

Deze koeler komt bij HWI zeer goed uit de bus is 150mm hoog en lekker stil.
ik denk dat deze moeite zal krijgen met een i7 6700k die vol op staat te stampen. toch bedankt

• ronald92
  • Niet online
Twam schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Ik heb tussen mijn Vengeance LPX en de onderste ventilator 2 centimeter speling. Ik meen dat die RAM-dingen iets van 3,4 centimeter hoog zijn, dus dan zou je sowieso tot 5 centimeter moeten kunnen gaan.

Toevallig al een keer eerder fotootje gemaakt voor vergelijkbare vraag (thumbnail is gedraaid, geen idee waarom):
[afbeelding]

Zoals te zien is, heb ik daar dus zo'n beetje de dikte van een ventilator over :P
oke dat moet wel gaan lukken, vraag mij alleen nog af hoe deze koelt ten opzichte van een 120mm AIO

• Twam
ronald92 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

oke dat moet wel gaan lukken, vraag mij alleen nog af hoe deze koelt ten opzichte van een 120mm AIO
Daar kan ik zelf niet zoveel zinnigs over zeggen, maar Foritain heeft inmiddels een aardige lijst met testresultaten opgebouwd: productreview: Scythe Fuma review door Foritain

Veel AiO-waterkoelers lijken de boel net een paar graden koeler te houden, maar die Dark Rock TF lijkt het binnen de categorie 'luchtkoeling' niet slecht te doen. Geluidsvergelijkingen zullen ook wel ergens te vinden zijn. Ik moet wel zeggen dat de mijne normaal gesproken niet te horen is tenzij ik echt Prime95 aanzet - maar zonder zware belasting zullen de meeste goeie koelers wel stil blijven, gok ik. Geen idee of het geluid van pompjes buiten de kast te horen is, daar kan iemand anders misschien meer over zeggen...

• ronald92
  • Niet online
Twam schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Daar kan ik zelf niet zoveel zinnigs over zeggen, maar Foritain heeft inmiddels een aardige lijst met testresultaten opgebouwd: productreview: Scythe Fuma review door Foritain

Veel AiO-waterkoelers lijken de boel net een paar graden koeler te houden, maar die Dark Rock TF lijkt het binnen de categorie 'luchtkoeling' niet slecht te doen. Geluidsvergelijkingen zullen ook wel ergens te vinden zijn. Ik moet wel zeggen dat de mijne normaal gesproken niet te horen is tenzij ik echt Prime95 aanzet - maar zonder zware belasting zullen de meeste goeie koelers wel stil blijven, gok ik. Geen idee of het geluid van pompjes buiten de kast te horen is, daar kan iemand anders misschien meer over zeggen...
super bedankt.
ga denk toch voor de dark rock tf,gezien de zelfde temperatuur haalbaar is als de AIO varianten zonder het lawaai van een pomp of iets dergelijks
Pagina: 1