Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een programma wat het mogelijk maakt om een foto dvd te maken welke simpel op is te starten. Deze fotoshow moet tijdens een reunie gedraait worden. Er moeten een aantal foto's op (lees 100en) welke de hele avond door gedraait wordt. (moet dus steeds opnieuw opstarten). Helaas na veel zoeken en research niets kunnen vinden op het wereldwijde web.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment maak ik alleen gebruik van de windows fotoslide optie. Deze zit in windows 10. Maar wil eigenlijk graag een soort van DVD ofzo maken waarop de foto's getoont worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk niets... Als ik erop ga zoeken vind ik (freeware) alleen maar rommel waarmee ik een tiental fotos kan plaatsen en dan is het klaar. Graag wil ik er 100en op een dvd kunnen plaatsen. Eventueel wat opties wat payware zijn mag ook ;)

Graag hoor ik van jullie wat jullie hiervoor gebruiken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pak Windows Movie Maker, of eender welke andere simpele (al dan niet gratis) video-editor. Importeer je foto's, brand op DVD, zet je DVD speler op repeat en klaar ben je?

Alternatief: check of de dvd-speler in kwestie overweg kan met een data-DVD met foto's er op. Of kijk of de TV waarop je het wilt afspelen fotoslideshow vanaf een USB stick ondersteunt.

Overigens is het natuurlijk een tikkeltje zonde om foto's via een DVD te tonen, aangezien je dan nogal wat resolutie verliest. Aannemende dat je een HD TV gebruikt voor het afspelen of een beamer met een beetje fatsoenlijke resolutie, dan is het natuurlijk wel zo fraai om die resolutie ook te benutten.

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 28-10-2016 08:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:32:
Pak Windows Movie Maker, of eender welke andere simpele (al dan niet gratis) video-editor. Importeer je foto's, brand op DVD, zet je DVD speler op repeat en klaar ben je?

Alternatief: check of de dvd-speler in kwestie overweg kan met een data-DVD met foto's er op. Of kijk of de TV waarop je het wilt afspelen fotoslideshow vanaf een USB stick ondersteunt.

Overigens is het natuurlijk een tikkeltje zonde om foto's via een DVD te tonen, aangezien je dan nogal wat resolutie verliest. Aannemende dat je een HD TV gebruikt voor het afspelen of een beamer met een beetje fatsoenlijke resolutie, dan is het natuurlijk wel zo fraai om die resolutie ook te benutten.
De bedoeling is dat het gaat werken via een beamer welke in een grote zaal komt te staan. Ik wist niet dat je met een moviemaker gewoon afbeeldingen kan importeren en die kan "sliden" om het zo maar te zeggen. Dat zou dan inderdaad de makkelijkste oplossing zijn.

De andere optie is dus eigenlijk gewoon op de laptop op de beamer aan te sluiten en de foto's gewoon laten sliden door het programma van windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:34
Volgens mij kan je zelfs met powerpoint dit. Gewoon de automatische slider op bv 5 seconden zetten.... Zijn legio oplossingen voor dit probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Oxigeon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:39:
[...]

De bedoeling is dat het gaat werken via een beamer welke in een grote zaal komt te staan. Ik wist niet dat je met een moviemaker gewoon afbeeldingen kan importeren en die kan "sliden" om het zo maar te zeggen. Dat zou dan inderdaad de makkelijkste oplossing zijn.
Je kan in plaats van videofragmenten ook gewoon stills achter elkaar plakken inderdaad.
De andere optie is dus eigenlijk gewoon op de laptop op de beamer aan te sluiten en de foto's gewoon laten sliden door het programma van windows zelf?
Ja, of eender welke andere fotoviewer als je wellicht wat extra instellingen voor de slideshow wilt hebben (snelheid, overgangseffecten...).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Hartelijk dank voor de tips. Ik ben weer een stuk wijzer geworden. Nu nog een kwestie van de programma's leren kennen en eventjes wat in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
sinasappel schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:42:
Volgens mij kan je zelfs met powerpoint dit. Gewoon de automatische slider op bv 5 seconden zetten.... Zijn legio oplossingen voor dit probleem
Dat is het makkelijkst idd, eventueel exporteren als video.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Irfanview als het op een laptop mag draaien: alle foto's in één dir, openen en gaan...
Pagina: 1