Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router en nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een hele simpele vraag waar ikzelf het antwoord niet op weet :9

Zojuist een nieuwe router besteld, namelijk: TP-Link TL-WR841N
Simpele router van zo'n €25,-
Kan ik nu zodra de router binnen is meteen mijn router installeren en online gaan op de PS4 of moet ik nu eerst een TP-Link usb adapter kopen voordat ik online kan op mijn PS4 en de router gaat ook nog gebruikt worden door mobieltjes. Ik kan me herinneren dat ik zo'n 5 jaar geleden een router kocht en daarna nog een usb adapter moest kopen omdat die het anders niet zou doen, ik weet niet als dat nog steeds zo is.
Alvast bedankt.

P.S. of wordt zo'n adapter eventueel meegeleverd met de router? Zo niet weten jullie dan welke ik zou moeten kopen indien ik er een nodig heb?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 22:56 ]

Alle reacties

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:06
Je router is draadloos (wifi), je ps4 is draadloos (wifi). Gaat dus werken.
Mogelijk moet je nog wel even je router instellen en er een beveiliging op zetten (en dus het zelfde wachtwoord op je ps4 invullen zodra je connectie maakt met je nieuwe netwerk).

Strava & Untappd - Do not combine!

Verwijderd

Topicstarter
Raznov schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:41:
Je router is draadloos (wifi), je ps4 is draadloos (wifi). Gaat dus werken.
Mogelijk moet je nog wel even je router instellen en er een beveiliging op zetten (en dus het zelfde wachtwoord op je ps4 invullen zodra je connectie maakt met je nieuwe netwerk).
Oke dus volgens jou heb ik geen usb adapter nodig.
Waarom werd mij enkele jaren geleden dan verteld dat ik er een nodig had om mijn router correct met mijn console te laten functioneren?
En waar dienen usb adapters dan exact voor?

• Raznov
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

Oke dus volgens jou heb ik geen usb adapter nodig.
Waarom werd mij enkele jaren geleden dan verteld dat ik er een nodig had om mijn router correct met mijn console te laten functioneren?
En waar dienen usb adapters dan exact voor?
De USB adapter was waarschijnlijk om een wifi verbinding op te zetten voor je console. Het kan zijn dat je vorige console dit niet had ingebouwd, ligt een beetje aan welke console je had en welk model.
Mogelijk is het ook dat hij wel wifi had, maar geen 802.11n, wat een tijdje de "top" was onder de wifi verbindingen, theoretisch dus sneller (mits de router het ondersteunde).

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 27-10-2016 22:58 ]

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Oudere consoles zoals de xbox 360 en de ps3 hadden vaak geen wifi adapter ingebouwd waardoor je een extra adapter nodig had. Nu is dat echter wel zo en zou het een kwestie van plug&play moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Raznov schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

De USB adapter was waarschijnlijk om een wifi verbinding op te zetten voor je console. Het kan zijn dat je vorige console dit niet had ingebouwd, ligt een beetje aan welke console je had en welk model.
Ah oké nu wordt het iets duidelijker.
Ik had toen een xbox360 maar de PS4 is zoals je zegt dus wel met ingebouwde wifi?
Hopelijk kan ik mijn router morgen makkelijk installeren ik heb namelijk de afgelopen tijd al genoeg computer probleempjes.
Bedankt voor de info!

Verwijderd

Topicstarter
Drumstick3 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:59:
Oudere consoles zoals de xbox 360 en de ps3 hadden vaak geen wifi adapter ingebouwd waardoor je een extra adapter nodig had. Nu is dat echter wel zo en zou het een kwestie van plug&play moeten zijn.
Oke bedankt!

• Raznov
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Ah oké nu wordt het iets duidelijker.
Ik had toen een xbox360 maar de PS4 is zoals je zegt dus wel met ingebouwde wifi?
Hopelijk kan ik mijn router morgen makkelijk installeren ik heb namelijk de afgelopen tijd al genoeg computer probleempjes.
Bedankt voor de info!
Xbox 360 had geen ingebouwde wifi verbinding, tenzij het een xbox 360 slim was.
De router bevat vast een korte handleiding, mogelijk op CD en anders op internet te vinden. Loop de Quick start even door en je komt er vast uit ;).

Pagina: 1