Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832689

Topicstarter
Ik heb een WindowsPhone 640 met daarop Windows 10.
Ik gebruik regelmatig de hotspot van deze telefoon om die te verbinden met mijn TomTom voor live services.

Echter, sinds enige tijd, schakelt deze hotspot automatisch uit na 5 minuten. Ook wanneer deze niet is verbonden met de TomTom gebeurt dat.
Het lijkt mij dus een probleem van de telefoon.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Dat is bij design. als er geen verbinding gemaakt wordt met de hotspot wordt deze n 5 minuten uitgeschakeld. (de truc is dus om de verbinding actief te houden d.w.z. de tomtom live services interval op een tijd korter dan 5 min zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klinkt logisch. Zojuist even geprobeerd, maar ik kan die intervaltijden niet aanpassen op de TomTom. Het gekke is ook dat het ooit goed gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Een ander apparaat er ook mee laten verbinden zodat de hotspot niet uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, ook dat werkt niet. Sluit weer gewoon af na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apppie3
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Dit euvel kan ontstaan zijn door updates van windows 10.
Ik heb zelf ook een Lumia 640 en vorig jaar heeft het ding perfect gewerkt als hotspot met af en toe een uitval bij weinig gebruik en het 2e nadeel is dat je hem constant aan de oplader moet zetten.
Nu weer 1 week als hotspot gebruikt en heeft 3 dagen perfect gewerkt. Maar gisteren viel internet steeds uit terwijl er wel verbinding was.
Vandaag is er een update geïnstalleerd en de hotspot werkt weer normaal mét internet!.
Ben benieuwd hoelang hij het blijft doen.

Zoals Nachtnet zegt, hij gaat na 5 minuten uit, waarschijnlijk is dit geprogrammeerd omdat een hotspot de accu leegslurpt.
Ik heb 3 apparaten in de buurt liggen (1 oude smartphone, 1 laptop en 1 tablet) zodat de 640 denkt dat ik de hotspot nog nodig heb, hierdoor blijft hij als hotspot functioneren, zelfs s'nachts als ik slaap.

[ Voor 24% gewijzigd door Apppie3 op 18-03-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor je reactie. Maar ik verwacht dat de TS na 5 maanden wel een oplossing heeft gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.