Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videos tweakers van slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hoi,

Ik zie het nu weer en erger me er al gelijk in de eerste secondes aan: video: Apple stelt nieuwe MacBook Pro's voor

Denk dat de bitrate die jullie kiezen erg laag is voor 1080p?
Je ziet al gelijk in het begin waar de tekst in fade. Dit gaat in de originele video niet van blurry naar scherp (wat het op tweakers wel doet door de bagger bitrate, oftewel een compressie ding).

Zo hebben jullie bij alle videos - naar mijn idee - veel te hoge compressie. Alsjeblieft, recodeer niet als de bron veel beter is en even publiekelijk beschikbaar. Of recodeer wel, maar in hogere bitrate.

Mvg,
Mark

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
Hoi Mark,

Bedankt voor je scherpe blik. Er was blijkbaar iets niet goed met de bronvideo. Ik ben nu een andere versie aan het uploaden dus dan komt het helemaal goed. Het ligt dus niet aan onze bitrates of encoding.

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Ik zie het vaker. Eigenlijk altijd bij 1080p (standaard staat ie daarop bij mij). Alleen deze "opkrikken" maakt deze misschien wel goed, maar er is een breder probleem bij tweakers met alle 1080p videos.

Misschien gewoon de bitrate opkrikken voor 1080p in het algemeen? ;)

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
Dan zou ik graag wat voorbeelden van je zien. Onze bitrate is namelijk niet te laag. Voor 1080p staat hij op 8mbps, wat zat is. We willen namelijk aan onze mobiele gebruiker's databundel denken.