Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bever01
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 12:34
Ik zoek een
Luxe Telefoon high end

Wat is je budget?
+- € 1100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Foto's maken, Filmpjes maken voor toekomstig Youtube Kanaal, Snapchat, Facebook, Instagram, gamen, muziek afspelen via bluetooth, muziek afspelen via speaker.
Ik heb nu een hele oude HTC Sensation.
Ik verwacht een toestel met een hele goede batterij en camera.
Minstens 1440P resolutie en geen sd kaart extra nodig, ben van plan om ook extra powerbank op aan te sluiten.

Heb altijd Android gebruikt , ken niks van Apple. Het enige wat mij afschrikt om geen Iphone te kopen is.
De nieuwe iphone 7 plus heeft internet snelheid problemen door intel modem zie: https://be.hardware.info/...-hebben-slechte-ontvangst
en blijkbaar komt er een sissend geluid uit de iphone 7 plus.

Wat de pixel xl betreft heeft deze een flare bij het nemen van foto's ?
nieuws: Google wil probleem met lens flare van Pixel-smartphones oplossen met...

Dus hopelijk zijn dit allemaal "kinderziektes" die nog volledig worden opgelost door updates ?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht aan de Iphone 7 plus, of Google Pixel XL.
Vind het belangrijk dat mijn smartphone steeds wordt bijgewerkt.
Dat deze niet na een tijdje traag wordt omwille van geen updates meer of geen goede ondersteuning.

Klopt het dat de Iphone 7 plus veel sneller is dan de Google Pixel XL.
Wat me raar lijkt als je weet dat de Pixel XL laatste nieuwe 821 CPU heeft referentie vergelijking

YouTube: Google Pixel XL vs. iPhone 7 Plus Speed Test

Welke vragen heb je hier nog over?

Als ik voor de Iphone 7 plus zou gaan deze is slechts 1080 p resolutie.
Kan ik dan niet even goed de Iphone 6S Plus bestellen ook 1080p en nog een headphone jack
En moet je betalen voor Itunes muziek op je gsm te plaatsen voor nadien te beluisteren via bluetooth of rechtstreeks via speaker. Srr maar heb echt niks van ervaring met Iphone :)

MVG

[ Voor 26% gewijzigd door bever01 op 27-10-2016 21:08 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Dan is de Google Pixel XL een betere keuze. Die krijgt wel gewoon alle updates zonder gezeik dat je toestel op het gegeven moment 'te traag is voor de update' (huidige iPhone 5s van vriendin heeft framedrops met nieuwste IOS). De IPhone 7 is niet heel veel sneller maar wint het wel op CPU gebied, maarja de Snapdragon 820 is al een overkill. Nu is de Pixel nog niet super te koop. Houd er wel rekening mee dat dit soort telefoons nooit echt lonen. De Oneplus 3 bijvoorbeeld is qua snelheid gelijk met de Pixel XL en is ruim helft de prijs (wel mindere camera en een paar andere dingen maar verschil is minimaal) , en we willen allemaal na 2 jaar wel een nieuwe toestel. Dus kijk eerst of je daad werkelijk wel zo veel wilt uitgeven, want zelf een 200 euro toestel is al een enorme verbetering.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Bij iPhone kun je muziek synchroniseren via de iTunes applicatie op je computer, dat kan ook muziek zijn die je al hebt, hoeft niet bij Apple gekocht te zijn.
Neem je een iPhone is de nieuwste een jaar langer updates dan een generatie ouder, dus keuze tussen 7 of 6s is of die 100 Euro prijsverschil een jaar minder updates waard is.

Belangrijkste is dat Apple gewoon anders werkt, je hebt geen terug knop, maar die zitten in applicaties verwerkt, dus je moet aanleren waar het zit, of hoe het te vinden met swypen.

Resolutie van het scherm, ik vind 1080p genoeg, maar lees dat je voor VR een hogere Pixel dichtheid moet hebben (PPI is belangrijk dan, bij 1080p op 5,5 inch is dat 401 PPI).

Puur nieuwsgierig, waarom kijk je niet naar de Samsung S7 Edge plus?

• bever01
De s7 edge plus kan ik nergens terug vinden.
Momenteel is er toch enkel de S7 en S7 edge ?

Probleem is dat ik dan verplicht ben een sd kaart bij te kopen.
En bij samsung krijg je geen updates meer na een tijdje.

Ook vind ik die niet zo makkelijk te bedienen met die rare zijkanten bij de edge.

btw: Je krijg dus geen updates meer bij een Iphone na een jaar na de aankoop?

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Geruchten gaan dat er een OnePlus 3T aan komt. Je zou hier ook nog op kunnen wachten.

• bever01
Nog iets wat ik me afvraag.

Ik lees overal over smartphones dat je de root veranderd en dat Xiaomi Chinese MI en vanalles.

Wat doe je dan precies en wat zijn de voordelen of wat er gebeurd er dan?

• Drumstick3
Wat is rooting?
Wikipedia: Rooting

• bever01
Oke bedankt voor de info.

Samengevat dus:

Een iphone 7 plus is sneller dan een Pixel XL maar heeft een mindere beeldkwaliteit en heeft wat bekende problemen door intel netwerk verbinding en sissend geluid uit toestel.

De Google Pixel XL: Is iets trager beter beeldkwaliteit en veel langere tot beter updates , support. En als enige issue die flare in foto's. Wat waarschijnlijk wordt opgelost door een komende software update zoals aangekondigd.

Wel jammer van die Iphone 7 plus gekende issues.....

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
bever01 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:33:

btw: Je krijg dus geen updates meer bij een Iphone na een jaar na de aankoop?
Nee, je krijgt bij een iPhone juist heel lang updates. Mijn schoonmoeder heeft nog een 4S als reserve liggen, die heeft vorig jaar iOS9 nog gekregen, nu bij iOS10 is het einde oefening, maar dat is dan ook een model uit 2011! De poster, waar je op reageerde, bedoelde, dat je voor een jonger model ook langer ondersteuning krijgt.
Dus wanneer over een x-aantal jaren de ondersteuning van de 6s stopt, loopt die van de 7 nog een jaartje door.

• bever01
Ahzo dat maakt het lekker interessant.

Alleen die gekende issues ben ik wel bang voor.

Iemand ervaring hiermee ?

intel netwerk verbinding en sissend geluid

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
bever01 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:14:
Ahzo dat maakt het lekker interessant.

Alleen die gekende issues ben ik wel bang voor.

Iemand ervaring hiermee ?

intel netwerk verbinding en sissend geluid
Ik denk dat dit wel enorm mee valt. Weet wel dat je van een enorm traag oud toestel na een enorm nieuwe snel toestel gaat. Bewijs van spreken is een 200 euro smartphone al een hele verbetering.
Drumstick3 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:37:
Geruchten gaan dat er een OnePlus 3T aan komt. Je zou hier ook nog op kunnen wachten.
Dit zijn enkel nog geruchten, het bedrijf zelf ontkent ook.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
bever01 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:00:
En moet je betalen voor Itunes muziek op je gsm te plaatsen voor nadien te beluisteren via bluetooth of rechtstreeks via speaker. Srr maar heb echt niks van ervaring met Iphone :)
Dat je er geen ervaring mee hebt, wilt niet zeggen dat je het niet kan opzoeken. Zulke vragen zijn eenvoudig op te zoeken op internet. Verder lees je tekst eens na voordat je hem post. Er ontbreken nogal veel letters, komma's en punten hier en daar.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

bever01 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:33:
Probleem is dat ik dan verplicht ben een sd kaart bij te kopen.
Je wilt 1100E uitgeven voor een gsm, maar een kaartje van 3 tientjes bijkopen is een probleem :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Drumstick3
Puddi Puddin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 06:33:
[...]
Dit zijn enkel nog geruchten, het bedrijf zelf ontkent ook.
Daarom geef ik ook aan dat er geruchten gaan.... en niet dat het al definitief is 8)7

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Beetje late reactie maar in dit artikel: reviews: Google Pixel en Pixel XL: krachtmeting met natuurwetten is te lezen dat de ondersteuning juist korter is dan die van Apple en dus niet langer zoals eerder in een reactie werd vermeld.

Wel moet ik zeggen dat ik persoonlijk voor de Pixel zou gaan ipv de iPhone omdat ik nogal Android minded ben.
Pagina: 1