iCloud 50GB plots gedowngraded? Foto's weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 13:05

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik heb een abbo van €0,99 voor icloud.
Dit loopt via creditcard.

Nu krijg ik net een melding: icloud is vol... Zat net 20Gb op.
Blijkt dat ik weer ben terug geschroefd naar 5Gb.

Nu heb ik laatst een nieuwe creditkaart gehad. Zal misschien daardoor komen dat icloud aan mijn oude creditkaart vast zat en niet automatisch overgaat.
Maar blijven je foto,s wel opgeslagen?
Dus als ik nu weer icloud afsluit?

Anders ben ik 15Gb aan foto,s kwijt?
Moet zeggen dat ik het wel raar vind dat je geen mail krijgt ivm dat creditcard/abbo afloopt ofzo..

[ Voor 10% gewijzigd door r.marijnissen op 27-10-2016 20:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
wat zij Apple toen je contact met hun opnam hierover ?

Ook al staat het in de cloud een offline backup heb je altijd nodig

[ Voor 43% gewijzigd door HKLM_ op 27-10-2016 20:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 13:05

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik vraag het eerst hier, ik zal niet de 1e zijn moet telefoon afspraak maken en dat lukt nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Apple weet natuurlijk niet wat de nieuwe vervaldatum in CVC code is van je nieuwe creditcard totdat je deze zelf ingeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31
Ik heb zelf onlangs ook een nieuwe CC gehad.
Kreeg van Apple een mail dat ze het bedrag voor de 50GB niet konden afschrijven ivm onjuiste CC gegevens.

Heb jij die mail niet gehad?

Ik heb dus tijdig de gegevens kunnen vernieuwen.
Volgens mij kreeg ik daar 5 werkdagen de tijd voor of zo..

Edit: inhoudelijk heb ik helaas geen antwoord voor je ...

[ Voor 9% gewijzigd door smoken op 28-10-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Na het aflopen en terugzetten naar 5 GB zal je niet "plots" 45 GB verliezen. Je hebt nog 30 dagen om de data terug te zetten.
Als je CC verlopen is, meteen je betaalgegevens bijwerken via bijv. id.apple.com of via itunes. Wel weer even de 50 GB aanzetten want dat stond op automatische verlening, maar als je zelf je payment options niet actueel houdt kunnen dit soort dingen gebeuren.

Je zou er overigens wel een mail over gehad moeten hebben. Check bij het updaten van je cc meteen even welke emailadressen je hebt gekoppeld/gebruikt. Als je bijv. wel een icloud mailadres hebt aangemaakt, dit ook hebt aangegeven maar er niet in kijkt dan kan het natuurlijk wel eens aan je voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
En om nogmaals maar even te melden: het in de cloud zetten van data is geen backup als je diezelfde data niet lokaal hebt staan of ook bij een andere clouddienst hebt gezet. Hetzelfde geldt voor raid setups of een kopie op een andere schijf in dezelfde pc. De meest simpele vorm van raid (raid-1 / mirror) is ook geen echte backup, daarmee verklein je alleen het verlies van alle data als een schijf ermee kapt mechanisch gezien. Voor SSD's is dat net een iets ander verhaal, want die zullen waarschijnlijk met raid-0 even snel ermee stoppen.

Waar mijn mening echt een backup begint is de data in pc / laptop ook een kopie te hebben of extern op een plek waar dit apparaat zich niet bevind of in de cloud. Anderen trekken dat verder en hebben meerdere back-ups of een backup in ieder geval in een ander pand.
Pagina: 1