Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet maar modem/kabel werkt wel

Pagina: 1
Acties:

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:21
Hallo,

Situatie is als volgt: Ik heb 2 pc's in mn woonkamer staan.
Beide via kabel aangesloten op het internet.
Vandaag ineens doet het internet op mijn oude pc het niet meer.
Ik heb de pc niet verplaatst of bewogen o.i.d.

De 2 pc's hebben elk een kabel die naar mn router loopt en het internet werkt op 1 pc (deze waar ik nu op type) wel gewoon maar op mijn andere pc niet.

Bij apparaatbeheer staat ook gewoon Broadcom NetLink Gigabit Ethernet en daar staat ook bij: dit apparaat werkt correct.

Wat heb ik al gedaan:
- Ik heb de pc waar ik dit op type aangesloten met dezelfde kabel als die in mn oude pc zit: wel internet op mn nieuwe pc. (maar niet op mn oude)
- Kabels er opnieuw in gedaan
- Modem en router reset
- Lampje achter de pc brand ook als ik de kabel er in steek.

Ik heb gekeken op de Asrock site, maar daar kan ik de drivers voor Broadcom niet vinden. Maar zal het noodzakelijk zijn om deze alsnog een keer te instaleren? aangezien apparaatbeheer hem wel herkend en zegt dat deze goed werkt.

Nu is mijn vraag: Wat denken jullie, zal de poort zelf echt stuk zijn? En is er ook een soort van insteekkaart waar ik dan via kabel weer signaal zou hebben? Of zal het dan toch echt aan de driver liggen o.i.d.?

qua insteekkaart zat ik dan te denken aan: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter of zit ik dan helemaal fout? Ik wil liever geen wifikaart hebben.

de specs van de oude pc:
Intel i5 2500K
Asrock Z77 Extreme4
windows 10 64 bit.

Alvast heel erg bedankt!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
beebie121 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:40:
Ik heb gekeken op de Asrock site, maar daar kan ik de drivers voor Broadcom niet vinden. Maar zal het noodzakelijk zijn om deze alsnog een keer te instaleren? aangezien apparaatbeheer hem wel herkend en zegt dat deze goed werkt.
En wat zegt hij over de status van het netwerk? Verbonden?

Dan is de output van ipconfig nuttig:
ipconfig /all

Kun je 8.8.8.8 pingen?
ping 8.8.8.8

• beebie121
Thralas schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:55:
[...]

En wat zegt hij over de status van het netwerk? Verbonden?

Dan is de output van ipconfig nuttig:
ipconfig /all

Kun je 8.8.8.8 pingen?
ping 8.8.8.8
bij ping 8.8.8.8 zegt hij Generic Faillure.
ipconfig/all vind hij helemaal niks.
Bij ipconfig dat zie ik heel snel een klein scherm en dan niks. Ik kan niet zien of en wat er staat.

Netwerk is niet verbonden geeft hij aan.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
beebie121 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:
ipconfig/all vind hij helemaal niks.
Er hoort een spatie tussen.
Bij ipconfig dat zie ik heel snel een klein scherm en dan niks. Ik kan niet zien of en wat er staat.
Eerst cmd.exe starten, daar het commando intikken (voor de volgende keer, nu niet meer zo nuttig, zie onder).
Netwerk is niet verbonden geeft hij aan.
Dat is gek als de linklichtjes wel branden. Dan heeft bovenstaande ook weinig nut, en zou ik het in de hoek van een driver of (onwaarschijnlijker) overleden netwerkadapter zoeken.

Als je uitzoekt welke netwerkadapter van Broadcom je precies hebt, dan zou je op de site van Broadcom zelf naar drivers kunnen zoeken.

• beebie121
ok dan ga ik dat wel doen.
Bedankt voor je hulp hoor!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Thralas schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:50:
...Dat is gek als de linklichtjes wel branden. Dan heeft bovenstaande ook weinig nut, en zou ik het in de hoek van een driver of (onwaarschijnlijker) overleden netwerkadapter zoeken...
Huh? Als de PC een statisch IP-adres heeft buiten de range van de modem, ga je dit toch ook zien?
Of een apipa-adres...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Goh niet altijd. Heb op mijn werk ook eens reeks pcs gehad. Als je ipconfig deed. Kwam er gewoon "windows ip configuratie" en dan terug de command prompt. Lichtjes enzo branden wel op de kaart. Kreeg je ook generic failure bij pingen.

Was een fubar driver. Oplossing was gewoon in apparaatbeheer de netwerkkaart deleten en dan verversen ( of pc herstarten). Kwam die gewoon keurig terug.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• beebie121
Heb gister geen tijd gehad om te kijken. Zal het vandaag eens doen.
Maar jouw advies azz_kikr ga ik ook eens opvolgen.

denk dat het dan wel handig is om eerst de correcte driver te vinden in het geval windows hem zelf niet pakt o.i.d.

heb niet zo veel verstand van netwerken, ip adressen etc. Dus ik ben zeer dankbaar voor jullie hulp!

Verwijderd

Normaliter hoef je ook geen "verstand" te hebben van IP adressen etc.... Modem aan, kabel in de PC, en draaien maar. En een juiste driver vinden....

• beebie121
Mee eens haik01.

Heb nu de Broadcom verwijderd en pc opnieuw opgestart maar nog steeds niks.
Ik ben toch echt bang dat de ethernetpoort stuk is ofzo.

• beebie121
Bijzonder: Ik heb dus niks anders gedaan dan de Broadcom verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Er was geen verandering. Internet deed het nog niet.
Nu start ik hem op: en bamza! heb weer internet op die andere pc...
snap er geen hol van...

Maar goed, ik denk dat het evrwijderen van de Broadcom uit apparaat bbeheer toch iets heeft geholpen :)
alleen niet direct hahaha.
nogmaals bedankt voor de tips guys!
Pagina: 1