• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2025
Nu ik een beetje zat begin te worden van mijn Nexus 5. En ik stiekem wel een nieuwe wil, ben ik nu heel erg aan het twijfelen tussen de Nexus 6p en de OnePlus 3.

Mijn prijs ligt zo rond de 400 euro.

Waarom juist deze toestellen? Persoonlijk vind ik het niets aan om dezelfde telefoon te hebben als ieder ander en dit zijn beide top toestellen dus vandaar. En stock(ish) andriod is natuurlijk ook erg fijn.

Wie kan mij hiermee uit de brand helpen, of ervaringen met mij delen over deze telefoons? Of heeft wellicht nog een veel betere optie?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:29
Tja wat vind je belangrijk? Ik heb zelf de Oneplus 3. Heb tot nu dan ook geen problemen mee. Ik vind de Nexus 6p veelste duur zeker de 64gb versie. Als je geen VR gebruikt zou ik zelf de Nexus al op zij zetten. Daarnaast heeft de Oneplus wel een hele lange levertijd ivm met te kort aan oled paneeltjes maar als je kan wachten raad ik het je zeker aan.

Als je ietjes meer info geeft kan ik zelf ook wat beter advies geven, nu noem ik enkel mijn ervaring.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Ik heb een Oneplus 3, en ben er erg tevreden mee, toestel is alleen een beetje saai in het gebruik want er is niets mis mee, na de eerste setup heb ik er geen omkijken na behalve af en toe opladen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien de Nexus 6p eigenlijk al buiten je budget ligt, zou ik lekker gaan voor een OnePlus 3, het is en blijft een geweldig goed toestel.

• SerpentNL
Mwa, buiten m'n budget. Ik neem het begrip 'zo rond de 400' nogal ruim :+

Wat ik belangrijk vind, een spelletje spelen, appen, internetten. Sla over het algemeen geen muziek op omdat dat voor mij allemaal op youtube staat en ik het eigenlijk alleen thuis of op het werk op mijn PC luister. Dus qua opslag boeit het mij niet zo.

Maar de OnePlus 3 kan alleen worden besteld via hun site had ik vernomen?

• rens-br

rens-br

SerpentNL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:06:
Klopt inderdaad. De OnePlus 3 is te krijgen via www.oneplus.net, helaas heeft het tegenwoordig wel een levertijd van 3 weken.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 15:33
SerpentNL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:06:
Mwa, buiten m'n budget. Ik neem het begrip 'zo rond de 400' nogal ruim :+

Wat ik belangrijk vind, een spelletje spelen, appen, internetten. Sla over het algemeen geen muziek op omdat dat voor mij allemaal op youtube staat en ik het eigenlijk alleen thuis of op het werk op mijn PC luister. Dus qua opslag boeit het mij niet zo.

Voor die eisen zou ik het goedkopere toestel, en dus de OnePlus 3, gewoon lekker nemen.. De 6P heeft soms zo zijn voordelen, maar ik vraag me af of jij die ook gaat gebruiken. :)

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 09:58

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik heb ook een OnePlus. Saaiste toestel dat ik ooit in huis gehaald heb, je installeert het en alles is in orde...
Vliegensvlug, zeer goede bouwkwaliteit, niets op aan te merken. It just works.

Beste smartphone die ik tot nu toe gehad heb.

• SerpentNL
Danny.G schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Voor die eisen zou ik het goedkopere toestel, en dus de OnePlus 3, gewoon lekker nemen.. De 6P heeft soms zo zijn voordelen, maar ik vraag me af of jij die ook gaat gebruiken. :)
Over welke voordelen heb je het dan?

• rens-br

rens-br

Kevjoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:16:
Ik heb ook een OnePlus. Saaiste toestel dat ik ooit in huis gehaald heb, je installeert het en alles is in orde...
Vliegensvlug, zeer goede bouwkwaliteit, niets op aan te merken. It just works.
Je kan het wat uitdagender maken om een van de vele custom roms te proberen. :P

• Luca
SerpentNL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Over welke voordelen heb je het dan?
Hogere resolutie en grootte van het scherm, een camera die het in sommige gevallen iets beter kan doen, of de software support vanuit Google bijvoorbeeld. Niet erg spectaculaire dingen, maar kan net de doorslag geven. Er is een reden dat veel mensen de Google Pixel XL hebben overgeslagen en voor de OnePlus 3 als alternatief zijn gegaan. :)

Overigens is de Nexus 6P wel een stuk groter, mede door het ietwat logge ontwerp en grotere scherm. Het verschil kun je hier mooi zien. ;)

• SerpentNL
Danny.G schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:45:
[...]

Hogere resolutie en grootte van het scherm, een camera die het in sommige gevallen iets beter kan doen, of de software support vanuit Google bijvoorbeeld. Niet erg spectaculaire dingen, maar kan net de doorslag geven. Er is een reden dat veel mensen de Google Pixel XL hebben overgeslagen en voor de OnePlus 3 als alternatief zijn gegaan. :)

Overigens is de Nexus 6P wel een stuk groter, mede door het ietwat logge ontwerp en grotere scherm. Het verschil kun je hier mooi zien. ;)
Ah ja op die manier. Het hebben van de nieuwste software is leuk, maar is niet echt een vereiste. Het enige wat ik heb dat ik de 6p net een heel klein beetje mooier vind qua uiterlijk. Maar als ik die grootte zo zie.. Is de 6p best wel lomp :+

En volgens mij is de OP3t nou ook niet heel erg bijzonder t.o.v. zijn voorganger. Dus ik denk dat ik er wel uit ben, OP3 it is :D

• Luca
SerpentNL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Ah ja op die manier. Het hebben van de nieuwste software is leuk, maar is niet echt een vereiste. Het enige wat ik heb dat ik de 6p net een heel klein beetje mooier vind qua uiterlijk. Maar als ik die grootte zo zie.. Is de 6p best wel lomp :+

En volgens mij is de OP3t nou ook niet heel erg bijzonder t.o.v. zijn voorganger. Dus ik denk dat ik er wel uit ben, OP3 it is :D
De 6P kan wel redelijk groot zijn inderdaad en dat moet je maar net bevallen. Lang niet iedereen bevalt het. De OP3 is redelijk compact voor zijn schermgrootte, is mooi meegenomen.

OP3 T is nog vooral veel speculatie over en dan nog niet te spreken over een mogelijke release datum. :P

• SerpentNL
Ah oke.

Nou! De order is geplaatst, nu wordt het wachten.. :'(
Pagina: 1