Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop dmv laptop & dockingstation (of USB-C???)

Pagina: 1
Acties:

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:58
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben een trage en lompe desktop thuis staan. Nou is die aan vervanging toe maar ik heb geen idee wat tegenwoordig voldoende is voor een beetje huis tuin en keuken gebruik. Dus ik heb jullie hulp nodig. Bovendien willen ze ook een laptop dus ik dacht het volgende:

Een handzame windows-laptop (+-13") die middels een dockingstation (of liever het usb-c???) dienst kan doen als desktop. Dan heb je twee vliegen in één klap dacht ik zo. Tegelijk de laptop en desktop gebruiken zal niet voorkomen. Ze hebben nog een 22" TN-scherm met enkel VGA staan. Wellicht dat 15" beter is ivm met slechte ogen echter boet je dan iets in op handzaamheid.

Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon een beetje surfen en mailen.

b]Wat is je budget?[/b]
+- 750,- (1000,- inclusief nieuwe monitor)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop zal vooral binnenshuis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope

Anders dacht ik een nuc-je met een nieuw scherm en dan hang ik die nuc achter het scherm en dan een losse laptop. Ook voor die beide producten dan graag advies.

Ik ben benieuwd.

Thanks

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je hebt wel een hoop scenario's waar advies voor nodig is.

Laptops die in een dockingstation kunnen komen doorgaans uit zakelijke lijnen. Dat zijn prijzigere laptops in aanschaf. De goedkoopste Probook kost meer dan jij in je budget hebt. Zeker indien je zowel een laptop als een desktop wil kopen.

Je alternatief is dan de laptop open laten staan en dan het scherm gebruiken als twee monitor. Dat kan onhandig zijn als je weinig ruimte hebt.

Indien de laptop nooit van zijn plek zal komen vraag ik mij werkelijk af wat de meerwaarde is. Een desktopje is dan goedkoper.

Iets als een USFF desktop is misschien dan een idee:
pricewatch: HP ProDesk 400 G2 mini P5K21EA
pricewatch: Dell OptiPlex 3040-2772 Micro

Lekker klein en stil. Voordeel is ook dat zulke systemen kant-en-klaar zijn, aansluiten en gaan.

Met de aanschaf prijzen van die desktopjes heb je nog budget over voor een net scherm:
pricewatch: Dell P2417H Zwart
pricewatch: HP EliteDisplay E232 Zwart

Met een beetje geluk koop je het desktopje en scherm voor 750 euro. Heb je prima combinatie om wat mee te internetten en Office dingen te doen.

• pulstar
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 17:59
En zou een laptop met USB-c en iets als dit wat zijn?

pricewatch: Dell USB-C naar HDMI / VGA / 1Gbps netwerk / USB 3.0 (DA200)

• Errieseeka
Bedankt voor de reacties. Misschien dat ik wat duidelijker had kunnen zijn. Ik had het iets te gehaast gevraagd.

Een dockingstation leek mij gewoon het makkelijskt maar is eigenlijk overbodig. Als er een HDMI kabel (en een stroomkabel) in geprikt kan worden om vervolgens aan een bureau (scherm + speakers + toetsenbord + muis) wat ergonomischer te zitten is dat ook voldoende.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Errieseeka schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:44:
Als er een HDMI kabel (en een stroomkabel) in geprikt kan worden om vervolgens aan een bureau (scherm + speakers + toetsenbord + muis) wat ergonomischer te zitten is dat ook voldoende.
Dan maak je dus een desktop van een laptop. :?

Wat is de meerwaarde dan nog van de laptop als deze zo gebruikt wordt? Je kan dan beter voor een desktop gaan zoals ik eerder schreef. En waarom dan een 13 inch laptop? Je kan net zo goed 17,3 inch doen gezien dat het ding toch altijd op dezelfde plek blijft staan.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:35
Zodat ze hem kunnen afkoppelen en lekker op de bank kunnen gebruiken ;)
Wellicht kijken naar een tweedehands dell laptop (hier op V&A), en er een docking bij kopen.

• Errieseeka
Ja precies. Zo raar is dat toch niet. Maar ik heb mn keuze al gemaakt. Zou n slotje op kunnen. Thanks

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je hebt ook universele docking stations tegenwoordig:
http://www.laptopshop.nl/...king-station-sd3500v.html

Maar weet niet in hoeverre dit performance kost aangezien het USB is.

Verwijderd

Heb hier ook een 17.3" laptop op mijn bureau staan aan mijn grote scherm gekoppeld. Gaat 2x 1 maand mee per jaar op vakantie. In de linker USB poort zit een unifier van Logitech voor muis en tobo. Rechts heb ik een sharkoon USB-hub eraan hangen met wat printer, externe audio, hd. Een USB-hub in je monitor zou wel handig zijn. Die dock is dan niet echt nodig, dan heb je alleen een HDMI en 1 USB kabel in te pluggen steeds en dat is nog wel te doen, lijkt me.
Pagina: 1