Philips nog steeds goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:46
Héhoi,

Ik heb van de week een PS4 en een TV besteld, want ik was op zoek naar leuk tijdverdrijf voor deze koude, donkere dagen.

Als TV heb ik voor de pricewatch: Philips 32PFK4101 Zwart gekozen, de goedkoopste 32" optie die Full HD is. Echter vertelde een vriend van me - die een jaartje als TV verkoper bij de Mediamarkt heeft gewerkt - dat Philips sinds de overname totaal geen kwaliteit meer levert, en de TV waarschijnlijk binnen 2-3 jaar stuk gaat.

Na wat reseearch te hebben gedaan, kon ik er zelf weinig over vinden, dus zijn er hier mensen aanwezig die hier een mening over hebben? Anders ga ik hem retourneren namelijk.

Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Je vriend is waarschijnlijk dan alleen een verkoper (zoals elke) die alleen verkoopt wat de werkgever graag wilt. Elke consumentenelectronica winkel heeft een bepaald merk waar ze op richten dit zal bij Mediamarkt Samsung en LG OLED zijn zeer waarschijnlijk. (Meer marge, contract modellen, bonussen etc)

De Philips PFK4101 is een prima televisie om je playstation op aan te sluiten en gaat zeker niet binnen 2 tot 3 jaar kapot. Waarom niet? Anders zou Philips (of elk ander willekeurig merk) de televisie simpel weg niet op de markt brengen. Niet te vergeten dat de PFK4101 gewoon de opvolger was van de (geloof ik) PFK4000 wat ook een zeer simpel maar goed toestel was.

Ik zou zeggen: heb geen spijt van je aankoop, is gewoon een zeer goed toestel voor jouw behoeftes. Wellicht een Chromecast er in en je kunt er helemaal tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:46
itzmxtch schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:35:
Je vriend is waarschijnlijk dan alleen een verkoper (zoals elke) die alleen verkoopt wat de werkgever graag wilt. Elke consumentenelectronica winkel heeft een bepaald merk waar ze op richten dit zal bij Mediamarkt Samsung en LG OLED zijn zeer waarschijnlijk. (Meer marge, contract modellen, bonussen etc)

De Philips PFK4101 is een prima televisie om je playstation op aan te sluiten en gaat zeker niet binnen 2 tot 3 jaar kapot. Waarom niet? Anders zou Philips (of elk ander willekeurig merk) de televisie simpel weg niet op de markt brengen. Niet te vergeten dat de PFK4101 gewoon de opvolger was van de (geloof ik) PFK4000 wat ook een zeer simpel maar goed toestel was.

Ik zou zeggen: heb geen spijt van je aankoop, is gewoon een zeer goed toestel voor jouw behoeftes. Wellicht een Chromecast er in en je kunt er helemaal tegen aan.
Heel erg bedankt voor je input! De TV zou morgen geleverd worden, en het plan was om tegen de bezorger te zeggen dat hij meteen retour mag, maar ik kan mijn weekend dus wel met BF 1 beginnen, heerlijk!

Nog wel een klein dingetje: Volgens de pricewatch is de TV 50Hz, zou dat niet betekenen dat al mijn games dan 50fps-locked zijn? Ik weet dat de meeste PS4 games sowieso op 30fps draaien, maargoed. Bij de officiële productpagina van Philips zelf, staat overigens nog wel het volgende vermeldt bij 'ondersteunde beeldschermresolutie':

Video-ingangen: "24, 25, 30, 50, 60 Hz tot 1920 x 1080p"

Wellicht een domme vraag hoor, maar ik dit is de eerste keer in m'n leven dat ik een TV koop - tevens is het ook voor het eerst sinds jaren dat ik van plan ben om echt te gaan gamen. Vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
Dennis de Vries schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 01:10:
[...]

Heel erg bedankt voor je input! De TV zou morgen geleverd worden, en het plan was om tegen de bezorger te zeggen dat hij meteen retour mag, maar ik kan mijn weekend dus wel met BF 1 beginnen, heerlijk!

Nog wel een klein dingetje: Volgens de pricewatch is de TV 50Hz, zou dat niet betekenen dat al mijn games dan 50fps-locked zijn? Ik weet dat de meeste PS4 games sowieso op 30fps draaien, maargoed. Bij de officiële productpagina van Philips zelf, staat overigens nog wel het volgende vermeldt bij 'ondersteunde beeldschermresolutie':

Video-ingangen: "24, 25, 30, 50, 60 Hz tot 1920 x 1080p"

Wellicht een domme vraag hoor, maar ik dit is de eerste keer in m'n leven dat ik een TV koop - tevens is het ook voor het eerst sinds jaren dat ik van plan ben om echt te gaan gamen. Vandaar.
\

Nee hier ga je geen probleem van ondervinden. De website geeft gewoon aan dat de maximale refreshrate van de televisie 60Hz is. Ook al zal je er een PC op aansluiten met een goede grafische kaart die games op hoge FPS trekt (100+) zal je nog steeds echt die FPS behalen. Ik zeg altijd (En denk veel mensen met simpel verstand) de Hz is altijd goed zichtbaar bij de aftiteling van een programma, 60Hz is lastig leesbaar zo snel gaat het. Een 200Hz toestel heeft hier minder last van.

Kortom, niet twijfelen maar gewoon aannemen, Playstation er op aansluiten en gamen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Enkel software kan (ik zeg: kan) voor problemen zorgen. Hopelijk niet natuurlijk, iig veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc van Vessem
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Philips lijkt een goede keus, tot dat er een probleem zich voordoet want dan laten zij je met het grootste gemak vallen en verschuilen zich achter de door hen opgestelde regels.
En als consument heb je het nakijken.

Mijn probleem is b.v 40 PFL 9705H/12 uit 2010 kostprijs € 2200 , na 4 jaar valt you tube weg, daar is wel een oplossing voor maar die moet je zelf aanschaffen, en philips weet het, maar service is iets waar zij zich zelf mee ten gronde gaan richten.

Wees verstandig en koop geen philips product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
itzmxtch schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:35:
De Philips PFK4101 is een prima televisie om je playstation op aan te sluiten en gaat zeker niet binnen 2 tot 3 jaar kapot. Waarom niet? Anders zou Philips (of elk ander willekeurig merk) de televisie simpel weg niet op de markt brengen.
Lekker naïef...

Tis een trend die je net meer en meer ziet. Toestellen worden gemaakt voor consumptie, duurzaamheid is een ideaal dat al lang niet meer op de eerste plek komt. Niemand doet reviews naar duurzaamheid (dat is ook gewoon onhaalbaar, zeker omdat iedereen op day 1 al wil weten hoe de performance is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Inrage schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:12:
[...]

Lekker naïef...

Tis een trend die je net meer en meer ziet. Toestellen worden gemaakt voor consumptie, duurzaamheid is een ideaal dat al lang niet meer op de eerste plek komt. Niemand doet reviews naar duurzaamheid (dat is ook gewoon onhaalbaar, zeker omdat iedereen op day 1 al wil weten hoe de performance is)
Lekker belangrijk.

Philips toestellen zijn prima toestellen. Duurzaamheid is ook gewoon goed, service ook top.
Anders dan dat, waar heb je het überhaupt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
Luc van Vessem schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:54:
Philips lijkt een goede keus, tot dat er een probleem zich voordoet want dan laten zij je met het grootste gemak vallen en verschuilen zich achter de door hen opgestelde regels.
En als consument heb je het nakijken.

Mijn probleem is b.v 40 PFL 9705H/12 uit 2010 kostprijs € 2200 , na 4 jaar valt you tube weg, daar is wel een oplossing voor maar die moet je zelf aanschaffen, en philips weet het, maar service is iets waar zij zich zelf mee ten gronde gaan richten.

Wees verstandig en koop geen philips product
Ik heb anders nooit problemen gehad met de service van Philips. In mijn ervaring zelfs bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Voor mij heeft Philips afgedaan. Ik heb een 55 inch smart TV gekocht van Philips maar het toestel reageert traag op de afstandsbediening, blijft af en toe hangen en voelt niet af. Het casten is al helemaal een ramp. Nu is het natuurlijk goed mogelijk dat de simpele televisies helemaal geen problemen kennen en de een heeft weer andere ervaringen dan de ander, dus ik zou zeker niet bij voorbaat de bestelling annuleren. Wel is het altijd verstandig om de verpakking zo intact mogelijk te houden zodat je na de testperiode probleemloos kunt retourneren mocht je onverhoopt niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

Voor mij is juist het niet hebben van Smart functies bij de 4000 series Philips (TP Vision) TV een doorslaggevende reden voor de 40pfh4101, bang voor buck met 40 inch. Kan evengoed opnemen op USB HD (Vervanging Cisco Ziggo DTV receiver) en heeft verder redelijke uitrusting.

Dat de software het na 4 jaar niet meer doet was niet alleen een kwaal van Philips. Een vriend van mij heeft een schitterende Bravia, maar Youtube zal daar nimmer meer op spelen ;)

Ik gebruik gewoon een Chromecast op mijn 8 jaar oude LG 32 inch, dat werkt prima (zo lang de TV aan wil, zie bovenstaand) voor de Youtube, Netflix en Twitch app. Dat is zo'n beetje alles wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tuurlijk, als je de smart gedeelte ff vergeet.
Hier twee tv's uit 7000 en 9000-serie uit 2009. Ze werken nog probleemloos.
Smart tv is bagger.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

itzmxtch schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:49:
[...]

Lekker belangrijk.

Philips toestellen zijn prima toestellen. Duurzaamheid is ook gewoon goed, service ook top.
Anders dan dat, waar heb je het überhaupt over.
Was Philips niet juist het merk met een smart platform wat gewoon niet meer werkte na een bepaalde datum?

We kunnen het inmiddels ook gewoon TP Vision noemen. Philips doet alleen nog Healthcare. TV's zijn gewoon import uit China met een Philips labeltje.

De nieuwe modellen worden iig extreem blauw afgesteld. LG en Samsung lopen qua Smart TV wel degelijk voor. Dat betekent niet dat je Philips TV snel kapot zal gaan, maar ik denk dat er voor een gelijke prijs betere keuzes zijn dan Philips de afgelopen jaren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroenneman schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:56:
[...]

Was Philips niet juist het merk met een smart platform wat gewoon niet meer werkte na een bepaalde datum?

We kunnen het inmiddels ook gewoon TP Vision noemen. Philips doet alleen nog Healthcare. TV's zijn gewoon import uit China met een Philips labeltje.

De nieuwe modellen worden iig extreem blauw afgesteld. LG en Samsung lopen qua Smart TV wel degelijk voor. Dat betekent niet dat je Philips TV snel kapot zal gaan, maar ik denk dat er voor een gelijke prijs betere keuzes zijn dan Philips de afgelopen jaren.
En denk je dat dat nú, na de overname door TP Vision", beter geworden is of gaat worden? Ik heb hier een 40PFL8404 op de slaapkamer hangen (model uit 2009) en het "SHARP" FHD panel wat er in zit is nog steeds geweldig. Enige nadeel is dat ik de ingebouwde "smart" functies niet meer kan gebruiken en daarvoor een Apple TV moet gebruiken....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:04:
[...]

En denk je dat dat nú, na de overname door TP Vision", beter geworden is of gaat worden? Ik heb hier een 40PFL8404 op de slaapkamer hangen (model uit 2009) en het "SHARP" FHD panel wat er in zit is nog steeds geweldig. Enige nadeel is dat ik de ingebouwde "smart" functies niet meer kan gebruiken en daarvoor een Apple TV moet gebruiken....
Offtopic:
Hoe herken jij dan een "SHARP" paneel? :+
Ik heb wel een rot-reflecterende scherm op mijn 32pfl9604h. Het licht van de lamp word op de tv gereflecteerd als een lange horizontale streep met een punt in het midden. :') Bij andere tv's zie je alleen een punt of vlek.
Ik gebruik nu ter vervanging een Nexus 10 als smart-TV. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 11-12-2016 22:34 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MedionAkoya schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:30:
[...]

Offtopic:
Hoe herken jij dan een "SHARP" paneel? :+
Ik gebruik nu ter vervanging een Nexus 10 als smart-TV. 8)7
Op een Philps TV kun je in het "service menu" best veel uitlezen (én aanpassen!!). Op je AB: 062596 en vervolgens op de "i" drukken.

P.S. : Pas op met aanpassen, je kunt je TV er volledig mee op "zwart" zetten 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 22:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Jeroenneman schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:56:
[...]

Tizen & dat drama smart-menu van LG zijn beide drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dennis de Vries schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 01:10:

Ik vind je houding eerlijk gezegd nogal onbeschoft. Je bestelt een TV zonder dat je zelf onderzoek hebt gedaan naar de verschillende merken, modellen en hun kwaliteit want dan had je vooraf al geweten hoe Philips tegenwoordig gewaardeerd wordt. Nu hoor je negatieve geluiden en mag de tv direct aan de deur 'gewoon direct retour'. Zelf heb je er geen kosten aan gemaakt zo te lezen maar de winkel die nu direct een tv retour krijgt wel. En dat alleen omdat je geen enkel onderzoek vooraf hebt gedaan.

Gelukkig dat je de tv nu wel gaat gebruiken. Dat is wel zo fair als je gewoon iets bestelt zonder je vooraf in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

itzmxtch schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:50:
[...]

Tizen & dat drama smart-menu van LG zijn beide drama.
Als je met Tizen het systeem van Samsung bedoeld, dan ben ik het daar niet mee eens.

Het reageert lekker snel, is overzichtelijk, en alles is binnen handbereik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Jeroenneman schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:19:
[...]

Als je met Tizen het systeem van Samsung bedoeld, dan ben ik het daar niet mee eens.

Het reageert lekker snel, is overzichtelijk, en alles is binnen handbereik.
Tizen is inderdaad overzichtelijk net zoals Android op een Philips televisie. Heb met alle merken gewerkt, heb alle systemen gezien & mee gespeeld en Tizen loopt gewoon achter, veel apps werken (werkte) niet. Dat zelfde geldt voor SmartOS of hoe het ook heet van LG.

Android heeft ook nadelen maar is zeker één van de betere smart menu's die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 15:22
Ik heb een PUS7170. De software heeft al een jaar updates gehad dus de ergste bugs zijn er wel uit. Maar toch loopt hij soms vast. Of hij vergeet dat HDMI3 de PS4 PRO is en de ingang wordt dan weer gewoon HDMI3 genoemd. Redelijk klein bier. De Netflix en YouTube apps draaien soepel. Andere apps nog niet geprobeerd.
Waarom ik Philips in ieder geval een goede keuze vind, is dat alle vier de hdmi-poorten 2.0 zijn én hdcp 2.2 hebben én ARC ondersteunen. En ARC is geen downmix naar 2.0, maar meerkanaals dolby digital en DTS.
De PS4 PRO stuurt 2160p 4:4:4 (RGB) uit en wordt direct probleemloos herkend door de Philips.

PS: De tip om in het "service menu" te duiken via de AB met 062596 en vervolgens op de "i" te drukken: dan krijg je een waarschuwing dat de garantie vervalt als je verder gaat. Misschien niet doen bij een TV van een paar weken jong.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1