RPi VNC scherm aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Onze dochter wordt binnenkort 3 jaar en krijgt een steigerhouten kaptafel van opa en oma. "Of ik de spiegel wil bestellen daarvoor." Domme vraag, want nu heb ik het volgende in m'n hoofd gehaald:

Een "spionspiegel" met scherm erachter, zoals de Magic Mirror. Het scherm wil ik aansturen met een RPi, maar dan om een tekenfilmpje te tonen, te praten met dochterlief via Skype of gewoon ergens een plaatje van Sophia de fucking prinses te laten zien.
Mijn idee was om dit te doen via een VNC verbinding, dus bedienen vanaf de laptop/iPad beneden. De RPi mag aan blijven staan, maar het scherm niet. Die moet ik dus via de VNC uit en aan kunnen zetten. Heeft iemand een idee met welke VNC dit kan (die dus ook draait op een RPi (Raspbian?))? Kan zo 1-2-3 niks vinden...

Beste antwoord (via barrymossel op 27-10-2016 19:15)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Recente rasp-firmware en je kan deze commands gebruiken.
code:
1
2
vcgencmd display_power 0
vcgencmd display_power 1

Kan je gewoon in terminal runnen.

Ps. Zet het scherm in standby, niet volledig uit. Voor volledig stroomloos ga je toch moeten relais aansturen.

[ Voor 26% gewijzigd door SadisticPanda op 27-10-2016 19:14 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, net als windows gewoon 'lock workstation' gebruiken? En daar een zwarte screensaver aan hangen? En dan op de achtergrond gewoon de powersaving opties het scherm laten uitschakelen na x minuten?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, ik wil eigenlijk dat ik e.e.a. klaar zet (fullscreen een film op pauze) en dan het scherm pas aan zet. Het doet nogal af aan het hele magische spiegel verhaal als je dan in de spiegel een Raspbian desktop ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Misschien met
code:
1
tvservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hang met een relais de powerkabel aan de gpio van de RPi en schakel het langs die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zou mooi zijn als dat zou lukken. Kan helaas nu niet testen.
MissingDog schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:10:
Hang met een relais de powerkabel aan de gpio van de RPi en schakel het langs die weg?
Zou zeker werken, maar dat is wel de optie als last resort.

Zou er niet gewoon iets zijn dat vanuit een VNC viewer direct werkt? "Turn off screen/hdmi" o.i.d., dus de tvservice hierboven (als dat werkt) direct vanuit een VNC viewer?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Recente rasp-firmware en je kan deze commands gebruiken.
code:
1
2
vcgencmd display_power 0
vcgencmd display_power 1

Kan je gewoon in terminal runnen.

Ps. Zet het scherm in standby, niet volledig uit. Voor volledig stroomloos ga je toch moeten relais aansturen.

[ Voor 26% gewijzigd door SadisticPanda op 27-10-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vooralsnog het beste antwoord geloof ik. Stroomloos hoeft niet. Het liefste zou ik dit direct met een knop vanuit de VNC viewer doen, maar dit moet natuurlijk ook lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Teamviewer op windows heeft functie om scherm uit te schakelen dmv van een knop, maar ik heb nog nooit tv gebruikt op een linuxsysteem eerlijk gezegd :D feel free to test :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
azz_kikr schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:12:
Teamviewer op windows heeft functie om scherm uit te schakelen dmv van een knop, maar ik heb nog nooit tv gebruikt op een linuxsysteem eerlijk gezegd :D feel free to test :p
Je vorige antwoord werkt prima! Zojuist getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

azz_kikr schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:12:
Aangezien TV voor Linux in het verleden via de meegeleverde Wine versie werkte, betwijfel ik of ze hier iets hebben verandert en dan werkt het niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1