Help, belangrijk PST bestand terughalen

Pagina: 1
Acties:

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-01 14:48
Beste tweakers,

Één muisklik ging er gisterenavond verkeerd. Heb bij iemand een fout gemaakt waardoor we 5 maanden aan mail kwijt zijn.

Ik had de contactpersonen in Outlook verplaatst, maar er ging iets mis. Dus ik denk, ik zet het PST bestand even terug van de backuphardeschijf via Windows backup. Bleek dat ie al 5 maanden niet gebackupped had omdat de logingegevens niet meer opgeslagen waren. Naja, dat zij zo, in het bestand van juni zouden nog wel de contactpersonen staan. In de veronderstelling dat ie een bepaalde andere PST zou kopiëren, zag ik tot mijn verbazing dat ie het hoofd-PST bestand ging kopieren/overschrijven..
Dus snel op annuleren gedrukt, maar kwaad was al geschied. Er was al iets gebeurd en het hoofd PST bestand was na annuleren niet meer zichtbaar in de map...

Dus als tijdelijke oplossing heb ik het pst bestand van juni teruggezet, zodat outlook weer zou werken, maar nu is er wel 5 maanden aan mail kwijt.

Ik heb al met meerdere recover (recuva, r-studio, stellar phoenix) programmaatjes gekeken of ik het PST bestand 'terug naar de versie van dinsdag' kan krijgen, maar daar zit ik geen vorige versies staan..

Help!

Hebben jullie nog een idee hoe ik het pst bestand kan herstellen naar afgelopen dinsdag?

Verwijderd

oops... you're screwed m8. :(

grapje, maar ik denk wel dat je een probleem hebt, heb dit tijd geleden hetzelfde probleem gehad toen veroorzaakt door een klant.. niks meer kunnen terughalen helaas.. ben benieuwd naar de oplossing!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 17:34 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat er nog een shadow copy is van het bestand.
Ik heb weleens succes gehad met shadow copy explorer
http://www.shadowexplorer.com/downloads.html

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Misschien een stomme opmerking, maar als je een backup hebt gemaakt in de afgelopen 5 maanden, kan je daarvan een recentere versie terughalen.
Als je geen backups maakt, vind ik je actie "redelijk onvoorzichtig", ongeacht of hij was gelukt of niet.

• O_Tiby
@Renault, dat is juist het hele probleem, de netwerkwachtwoorden voor de hardeschijf waren door Windows vergeten o.i.d. Waarom die ineens eruit waren weet ik niet. Hij zou eigenlijk iedere dag moeten backuppen. Maar het zij zo, het is gebeurd en dat het niet perfect is weet ik.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al word er maar een paar MB overschreven verpest dat natuurlijk het complete bestand. Ik ben bang dat dit heel lastig word. Iets terughalen wat verwijderd is maar niet overschreven is kan zonder problemen. Zodra er ook maar iets overschreven is houd het gewoon op.

Wat Kareltje kan mogelijk nog iets zijn. Het originele bestand herstellen terwijl er wat overschreven is weet ik geen oplossing voor. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de mail nog ergens op een server staat, dus voordat het bij jullie binnenkomt en dat het dus opnieuw binnen te halen is.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2016 22:51 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 00:38

M2M

medicijnman

Je zou previous versions nog kunnen proberen, of wellicht getdataback, maar ik denk niet dat die laatste het volledige PST bestand zal restoren. Ik weet ook niet hoe goed een PST archief is als het niet compleet is. Outlook lijkt niet altijd even vergevings gezind als het om corruptie gaat...

-_-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

O_Tiby schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:25:
Ik heb al met meerdere recover (recuva, r-studio, stellar phoenix) programmaatjes gekeken of ik het PST bestand 'terug naar de versie van dinsdag' kan krijgen, maar daar zit ik geen vorige versies staan..
Dat heb je gedaan met een draaiende Windows? Redelijke kans dat je meeer hebt gesloopt dan is terug te halen.

Stap1 bij recovery: zet je PC uit, laat die uit. Benader je schijf alleen readonly. Dus vanaf ook een ander OS.

Om misschien nog kans te maken: trek hard de stekker uit de PC. Beste is IMHO om vervolgens de schijf uit te schroeven, alles vanaf een andere machine (Linux, mount readonly) te kopiëren wat je wilt bewaren en dan een professional in te huren - en daarbij de opdracht te geen alleen dat ene PST file zoveel mogelijk te recoveren. Kost wel wat, natuurlijk.

Edit: en misschien staat de mail nog op de mailserver. Check vanaf een andere machine.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2016 23:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

O_Tiby schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:25:
Beste tweakers,

Één muisklik ging er gisterenavond verkeerd. Heb bij iemand een fout gemaakt waardoor we 5 maanden aan mail kwijt zijn.
Wat voor mailaccount is het? Vaak wordt met IMAP accounts gewerkt, waardoor de mail altijd ook op de server raadpleegbaar blijft. Met IMAP loopt de mail op je telefoon en PC dus zeg maar synchroon. Is volgens mij bijna standaard momenteel... Kenmerk is vaak dat er ook webmail mogelijk is, waarbij alle mappen gewoon zichtbaar zijn. (behalve lokale mappen)

De tegenhanger -POP3- betekent dat jijzelf je archief bent. De server bewaart kort de mail, en bijvoorbeeld de map "verzonden items" loopt vaak niet synchroon op verschillende devices.

Als je IMAP hebt zonder lokale mappen: PST weg en opnieuw beginnen. Hij download de mail mappen weer compleet. Met POP3 ben je wel veel kwijt. Overigens kunnen er in dezelfde map van PST bestanden nog backup bestanden staan die Outlook aanmaakt als bepaalde tools als SCANPST recent gebruikt zijn, dus misschien even in die map kijken. (geloof .BAK of zo)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:41

Marc H

- - Is wakker - -

Fout. Als je van een IMAP verbinding gebruik maakt krijg je een .OST bestand. geen .PST.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• O_Tiby
Dank voor jullie reactie, maar deze kennis heb ik. Hier gaat het nu niet om.

Maar ben alweer iets verder, heb met een recovery programma toch nog een pst van 06-10 kunnen vinden. Deze gerecovered, was natuurlijk beschadigd maar met een pst recover programma grotendeels kunnen repareren. Het lijkt erop dat ik toch nog een heleboel mail (sommige een beetje beschadigd/rare tekens in de mail) kan herstellen :)

Nog even m'n vingers gekruist, eind van de dag weet ik meer.

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 17:11
Het is geen oplossing voor je probleem, eerder een suggestie voor de toekomst... Ik kan je Office 365 aanbevelen, bv. de Exchange Online formule. Standaard kan je per ongeluk verwijderde items tot 14 dagen terughalen. Instelbaar tot 30-31 dagen geloof ik.

• O_Tiby
Ik ken de mogelijkheden voor de toekomst, al is 14 tot 30 dagen nog niet voldoende voor de 5 maanden ;)
(btw, had de pop al staan op 14 dagen bewaren op de server :))

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een nog betere tip, maak eerst backups van de originelen voordat je ze gaat overschrijven met een backup.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Marc H schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:57:
Fout. Als je van een IMAP verbinding gebruik maakt krijg je een .OST bestand. geen .PST.
Hmm... Als dat waar is, doe ik kennelijk iets fout. Ik heb 2 PST bestanden voor IMAP mail, maar voor de meeste is het idd OST. Ben abuis omdat ik regelmatig SCANPST moet gebruiken, maar zie nu dat OST bestanden ook met Scanpst gescand worden. Excusez moi.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 09:08
Marc H schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:57:
Leesvoer: https://support.office.co...04-4b81-a17d-66d4eef30b78
Pagina: 1