Audio upgrade renault megane cabrio 2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepper1998
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-04 21:05
Hallo allemaal,
Ik heb een renault megane cabrio uit 2000 en daar zitten wel boksen in maar die beginnen het langzamerand wel te begeven en het is bijna winter dus dan staat deze auto toch mooi in de schuur te niksen dus ik dacht, laat ik er een mooi nieuw setje boksen in doen en een nieuwe radiontvanger deze wou ik dan kopen op aliexpress ofzoiets maar als dat niet echt geadviseerd word dan kan ik ook wel op nederlands sites zoeken (wil er niet al te veel aan uitgeven maar ik heb echt geen flauw idee wat ik allemaal nodig heb) Graag wil ik het dan zelf vervangen en ik heb wel enige technische ervaring ik denk dat het me wel moet lukken maar ik heb wel wat hulp van jullie nodig want het enigste wat ik zelf weet dat ik nodig heb zijn de volgende dingen:
-4 boksen (geen idee wat formaat of vermogen ik nodig heb)
-ontvanger
-versterker????
-een adapter van mijn auto naar de radio-ontvanger waarschijnlijk iso

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zitten een paar goede auto hifi zaken in Nederland (Pim tensen, JM cars), waar je aardig wat goed advies kan krijgen voor zo'n beetje elk beschikbaar budget.

Er zijn wel wat basis zaken, staar je nooit blind op watts, een topkwaliteit 4x20watt zal altijd beter zijn dan C-kwaliteit 4x50watt. Diverse grotere namen (JVC, Pioneer, Sony) hebben complete setjes van 4x compo en een radio, weet je zeker dat het een match is.

Zeker bij speakers moet je erg goed letten op formaat, niet zozeer diameter (wat makkelijk te vinden is), maar met name de diepte en diepte-breedte (magneetgrootte), al lijkt iets qua diameter te passen, kan het achterin je deur opeens niet zo ruim zijn.

Versterker is heel ander verhaal, lees je in op de types (A B of D), let op de extra kabels die nodig zijn voor de aansluiting (vanuit je accu, van radio naar versterker naar speakers) en natuurlijk wederom het watt verhaaltje.

Auto's rond die tijd kan je veel, zoniet alles, zelf doen. Of het is simpel een grill wegschroeven of deel van je deurpaneel, bijzonder is dat allemaal niet. Radio is gewoon DIN principe, even goed kijken rond je dashboard wat je los moet halen, voor bijna elke auto is er online wel iets van plaatjes of handleiding te vinden waar welke schroefjes en clipjes zitten, of welke speakers er qua formaat makkelijk in passen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepper1998
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-04 21:05
ik zal binnenkort wel even opzoek gaan naar een hifi zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43

timovd

Voorsprong door techniek

En als je toch de boel gaat vervangen, neem dan ook in overweging om de portieren te isoleren. Mijn auto is voorzien van anti-dreun matten en absorbers. Dat alleen al zorgt voor een beter geluid, omdat je portier als een klankkast functioneert.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:17
persoonlijk heb ik een soortgelijke auto voorzien van een upgrade.
Peugeot 306 cabrio.
Ik heb 't volgende:
Fatsoenlijke radio: Blaupunkt toronto
Speakers: focal PS165F of in ieder geval iets soortgelijks.
Ik heb heel de deur tegen 't buitenpaneel beplakt met betumenmatten voor zover ik erbij kon.
Daarna heel 't binnenpaneel, waar de bekleding tegenaan zit, ook afgeplakt met die matten. Tevens alle gaten en kieren afgeplakt met dit spul. Enkel 't hoognodige komt door die matten heen.
Alle holtes in 't sierpaneel beplakt/gevuld met acoustiekfoam.

De speakers aangesloten op de oude bedrading met krimp fastons (Nooit iets solderen in die deuren!). De originele bedrading ook weer aangesloten op de radio.

Met "50 watt" van de radio kan ik maar weinig muziek draaien op stand 30 van 50. enkel cd rips van muziek van voor de loudness war kan harder zonder pijnlijk te worden. Harder dan wat een autoradio kan zie ik geen rede voor...

Misschien kan 't beter met een losse versterker ertussen, maar gezien 't ontzettend goede geluid wat ik nu heb ben ik blij dat ik die moeite er niet ingestoken heb. tevens met de radio vol open klinkt 't nog niet overstuurd. Enkel veelste hard :p