is dit een goede gaming pc setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik wil mijn eerste game pc maken hierbij heb ik al wat spullen gevonden ik vroeg mij af of jullie wat feedback zouden willen geven.

ik ga deze pc gebruiken voor onder andere de games: gta 5, csgo, overwatch, forza horizon 3.

mijn budget ligt tussen de 500 en 600 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 115,95€ 115,95
1Asus H110M-K€ 56,49€ 56,49
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 232,01€ 232,01
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,99€ 31,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 49,-€ 49,-
1Corsair VS550€ 48,25€ 48,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,19

laat gerust weten wat jullie er van vinden.

groetjes lorenzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Sowieso niet voor DIE Corsair voeding gaan.

Dit zou genoeg moeten zijn:

be quiet! purepower 9 400w

Verder is die RX 470 nogal prijzig, voor ietje meer heb je de betere RX 480 al.

XFX Radeon RX480 4GB

Voor de rest een prima lijstje.

[ Voor 37% gewijzigd door Mizgala28 op 28-10-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 21:13
pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 4GB

Een stuk betere videokaart dan wat je nu in je lijstje hebt, verder zou ik voor een B150M moederbord gaan met 4 RAM sloten voor eventuele upgrades in de toekomst. 8GB is op het moment al minimaal dus het is verstandig om nog wat reserve sloten te hebben om in de toekomst naar 16GB te gaan.
Een goed moederbord is:
pricewatch: MSI B150M MORTAR

Dit moederbord heeft sowieso meer I/O poorten en ook 2 extra RAM sloten.

Laat je niet verleiden door die ledjes van die Sharkoon kast, die ventilatoren maken echt een kabaal en je bent beter af om een Coolermaster te kopen.
En uit ervaring heb ik ook geleerd dat die Sharkoon kasten echt belabberd zijn om een PC in te bouwen en daarom raad ik je ook aan om zoiets als dit te kopen:
pricewatch: Cooler Master N200 Closed

Verder is je CPU keuze gewoon goed en kun je net als hierboven vermeld inderdaad een wat zwakkere voeding nemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de purepower 9 zoals hierboven gelinked of deze:
pricewatch: Cooler Master GM G450M

Succes met je PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:20:
Sowieso niet voor DIE Corsair voeding gaan.

Dit zou genoeg moeten zijn:

be quiet! purepower 9 400w
Zeker niet voor de be quiet! Pure Power 9 gaan. Waardeloze voedingen met heel slechte spanningsregeling en geen ondersteuning voor C6/C7. De voeding met de beste prijs/prestatie in het budget segment is de pricewatch: Corsair CX450M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KevinT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:32:
pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 4GB

Een stuk betere videokaart dan wat je nu in je lijstje hebt, verder zou ik voor een B150M moederbord gaan met 4 RAM sloten voor eventuele upgrades in de toekomst. 8GB is op het moment al minimaal dus het is verstandig om nog wat reserve sloten te hebben om in de toekomst naar 16GB te gaan.
Een goed moederbord is:
pricewatch: MSI B150M MORTAR

Dit moederbord heeft sowieso meer I/O poorten en ook 2 extra RAM sloten.

Laat je niet verleiden door die ledjes van die Sharkoon kast, die ventilatoren maken echt een kabaal en je bent beter af om een Coolermaster te kopen.
En uit ervaring heb ik ook geleerd dat die Sharkoon kasten echt belabberd zijn om een PC in te bouwen en daarom raad ik je ook aan om zoiets als dit te kopen:
pricewatch: Cooler Master N200 Closed

Verder is je CPU keuze gewoon goed en kun je net als hierboven vermeld inderdaad een wat zwakkere voeding nemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de purepower 9 zoals hierboven gelinked of deze:
pricewatch: Cooler Master GM G450M

Succes met je PC!
Je heb groot gelijk aan me moederboard zat ik zelf ook te twijfelen van wegen de ram sloten dus ik zal je suggestie is bekijken en me video kaar neem ik waarschijnlijk de rx 480 8 gb die kan ik voor 200 euro halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:46:
[...]

Je heb groot gelijk aan me moederboard zat ik zelf ook te twijfelen van wegen de ram sloten dus ik zal je suggestie is bekijken en me video kaar neem ik waarschijnlijk de rx 480 8 gb die kan ik voor 200 euro halen
Voor de prestaties hoef je geen B150 bord te nemen, dat maakt namelijk niets uit. Als je een uitstekende pricewatch: MSI H110M ECO neemt met 1x8GB ram pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 heb je nog altijd de mogelijkheid een eenvoudige upgrade naar 16GB te doen.
Pagina: 1