Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Beste tweakers people,

Sinds een paar maanden word ik gek van de random lag spikes in-game in meerdere games. Al staat bijvoorbeeld The Division op zeer lage settings, toch krijg ik met regelmaat een lags pike van 60 naar 44 en soms zelfs wel naar 6 of 1. Dat blijft voor zo een 5-10 sec. zo. Weet nu dus niet of het aan mijn HDD, GPU, CPU en of aan mijn 8 GB ram ligt.

Als ik Chrome afsluit terwijl de game runt, duurt het zeer lang voordat het pas sluit en daarna krijg ik nog eens lag spikes.

Ik zat zelf te denken om nog eens 8 GB ram te halen zodat ik kan multi-tasken en dat zal misschien de lag spikes een beetje weghalen.

Mijn PC specs:
Intel Core i5 4670
Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3L-1600 CL8 kit
MSI N760 TF 2GD5/OC
Samsung Barracuda Spinpoint 2TB (4 jaar oud)

Als iemand een andere suggestie heeft zal ik dat ter harte nemen. Alvast bedankt voor jullie tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou kunnen starten met het updaten van je drivers, het nazoeken van logboeken naar events die op het moment naar voren komen als jij de lagspikes ervaart, het checken van je harde schijf op verstoringen.

Mocht je geld over hebben, dan is een upgrade naar een SSD niet een overbodige luxe.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik kan enkel Outerspace gelijk geven, een harde schijf van 4 jaar oud met 5400 rpm is geen snelheidsduivel (en ook nooit geweest).
Deze upgraden (of een SDD in je systeem plaatsen) zal zeker al een verbetering geven.

Als je tijdens deze lag-spikes je taakbeheerder opent, waar zie je de bottleneck zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat bedoel jij precies met "lag spikes" ?
lags pike van 60 naar 44 en soms zelfs wel naar 6 of 1.
Je hebt o.a. lag, ping, latency, ghosting, rubberbanding etc, maar ik weet niet welke "eenheid" je nu bedoelt met die getallen ? (frames per second, miliseconden ? load ?)

Daarnaast: Hoe weet jij dat deze "lag spikes"veroorzaakt worden door je computer en niet door je eigen netwerk, apparatuur, bekabeling, andere gebruikers, internetverbinding, servers etc ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:43

Nemesizz

Untouchable

Breezers schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:36:
Wat bedoel jij precies met "lag spikes" ?

[...]

Je hebt o.a. lag, ping, latency, ghosting, rubberbanding etc, maar ik weet niet welke "eenheid" je nu bedoelt met die getallen ? (frames per second, miliseconden ? load ?)

Daarnaast: Hoe weet jij dat deze "lag spikes"veroorzaakt worden door je computer en niet door je eigen netwerk, apparatuur, bekabeling, andere gebruikers, internetverbinding, servers etc ?
Ik denk dat die framerate bedoeld. En dan is lag inderdaad niet het juiste woord, want lag duidt inderdaad op een vertraging in je inter/netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Bedankt voor alle reacties. Ik heb mijn tweede scherm eruit gehaald die op mijn mobo was aangesloten. Dat verhielp het probleem. Moet nu alleen nog een adapter zien te vinden zodat het ook op mijn videokaart kan.

Nogmaals bedankt heren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834453

Misschien thermal throthling?
Pagina: 1