Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verzekering aangesmeerd!

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde bij Mycom een nieuwe desktop computer kopen. Dit is een desktop die ook geschikt is voor gamen, en al is deze best aan de dure kant je begrijpt, dit is toch wel wat oriënteren waard? De verkoper van Mycom was trouwens goed op de hoogte van alle technische specificaties en mogelijkheden (ook een gamer), dat geef ik ‘m mee! Tot mijn stomme verbazing probeerde hij mij een verzekering met verlengde garantie aan te smeren. Ik hou al niet zo van opdringerige verkooppraatjes, maar goed, ik liet hem daarover even uitpraten. Eigenlijk heb ik volgens de wet al recht op minimaal 2 jaar garantie, en op deze dure machine misschien nog wel een paar jaar meer! Volgens de verkoper moest ik toch ruim 16 euro per maand betalen voor aanvullende garantie met verzekering van HFS, zelfs tijdens de fabrieksgarantie! Die verzekering is volgens de verkoper inclusief vallen en stoten maar wanneer valt mijn desktop nu van mijn bureau! Ik was erg confused over dit aanbod, en snap dat als je niks verdient op hardware je daar wat extra’s bij gaat aanbieden, maar deze aanbieding overtreft écht alles en komt bij mij over als een woekerpolis, byebyeCom! Mee eens toch?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mee eens toch?
Nee, niet mee eens.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47

hilgo

Clear your mind of can't.

Apple doet iets soortgelijks met Apple care, in menig mobiele telefoonwinkel doen ze het ook. Ik bedank vriendelijk, leg ze de regels uit (die ze over het algemeen best kennen) en koop zonder verzekering of bestel online. Het is mij de energie verder niet waard, heb wel wat beters te doen :)

Discogs

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:50
Wat is je punt? Een verkoper zal inderdaad altijd proberen iets extra's te verkopen.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:57
Neem je die desktop niet dagelijks mee?

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Er is je niets aangesmeerd toch?

Toch gewoon prima dat ie een aanvullende garantie aanbied? Zie het probleem niet echt 8)7

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Eerst en vooral, kan je wat enters en interpunctie toevoegen? Je tekst is nu heel moeilijk te lezen...

En nja, helaas loopt het overal zo'n beetje - verzekeringen zijn een geldkoe. Als je PC kapot gaat dan heb je inderdaad minstens 2 jaar garantie - punt.
Een verzekering voegt daar buiten gemak weinig aan toe - bij een verzekering ga je er vanuit dat je probleem direct opgelost wordt, bij garantie moet je dat zelf doen. Dus op zich is het een soort van luxe die je erbij koopt om de latere (mogelijke) problemen niet zelf op te moeten lossen. Maar het kost natuurlijk een bom geld meer.

En dat ze je voor een desktop een verzekering voor vallen en stoten willen bezorgen... Nja, het nut daarvan zie ik ook niet echt.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00
Verkoper doet zijn werk.

Wat als je achteraf pas achterkomt dat je een extra verzekering kon nemen maar niet werd geattendeerd?

• XtremeKingZ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 14:01
Als de verkoper het zonder te melden op de bon had gezet, zou je het aansmeren kunnen noemen. In deze situatie verteld hij je (waarschijnlijk het verplichte verhaaltje) over verzekeringen, waarna je hem vriendelijk bedankt en afwijst, zie niet echt het "aangesmeerd" aspect aan je verhaal.

1.6 | Small Number | Huge Memories

Verwijderd

16 euro per maand?!? Zo duur is mijn inboedelverzekering niet eens, en die verzekert alles (inclusief de PC) in m'n huis tegen ongelukken, diefstal, blikseminslag, etc. En productiefouten etc zijn door de fabrieksgarantie afgedekt inderdaad. Dit is wel een woekerpolis wat ze je proberen aan te smeren dus.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:20
Dat ze je een verzekering proberen te kopen is toch niet erg? Dat jij slimmer bent en deze verzekering niet neemt omdat je genoeg hebt aan de standaard garantie is toch ook geen probleem?
Dit soort verzekeringen kunnen handig zijn als je veel naar lan partys gaat e.d. maar dan nog, volgens mij als je een doorlopende reisverzekering hebt kun je eventuele diefstal of schade ook daarmee verhalen.

En mensen zijn tegenwoordig voorzichtig en nemen vaak extra verzekeringen af voor de goederen die ze kopen, telefoons, televisies witgoed en ga zo maar door. Als is het vaak een probleem dat je na lange tijd de dagwaarde krijgt en niet de aanschafwaarde, wat dus risicovol is omdat het na een bepaalde tijd niets meer waard is.

Zucht...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die verzekeringen zijn voornamelijk bedoelt voor mobiele spullen waarbij de kans op schade groot is. Voor een desktop is het inderdaad nogal onzin.

Het word aangeboden, je vind het onzin, dus koop je het niet, klaar. Het is en blijft een keuze.

Zulk soort dingen worden aangeboden omdat de marge's slecht zijn en de kosten hoog dat er zoveel mogelijk geld op andere manieren verdient moet worden. Erg netjes is het niet voor een desktop, maar ik snap het wel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Ik vind dit ook echt zo'n schreeuw topic om niets.
Ze bieden het aan en jij hebt nee gezegd neem ik aan. Niks aansmeren dus.
Klein doet dit met Ziggo en MediaMarkt moffelt het tijdens een gesprek over een camera ook tussendoor met Energie leveranciers om korting te krijgen.

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:37:
Die verzekeringen zijn voornamelijk bedoelt voor mobiele spullen waarbij de kans op schade groot is. Voor een desktop is het inderdaad nogal onzin.

Het word aangeboden, je vind het onzin, dus koop je het niet, klaar. Het is en blijft een keuze.

Zulk soort dingen worden aangeboden omdat de marge's slecht zijn en de kosten hoog dat er zoveel mogelijk geld op andere manieren verdient moet worden. Erg netjes is het niet voor een desktop, maar ik snap het wel.
Wel, het laat zien dat de verkoper niet 'het beste met je voor' heeft als ze je uberhaupt al iets proberen te verkopen dat je eigenlijk niet nodig bent. Dat zou voor mij inderdaad direct reden zijn om de winkel uit te lopen. Niet dat ik ooit in winkels (ja behalve de supermarkt) kom of met verkopers praat...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 14:39 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Los van dat de topicstart onleesbaar is, heeft een klacht zoals dit niets te zoeken in dit aankoopadvies forum.

[ Voor 88% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2016 14:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.