hoe koeler plaatsen op duron?

Pagina: 1
Acties:

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
hey,

heb gisteren mijn bestelling binnengekregen van een duron 700 en een asus a7v, tesamen met een coolermaster koelertje.

vraagje is nu hoe ik die koeler het best kan bevestigen op de duron?

is het bijvoorbeeld aan te raden die vier ronde pads van mijn duron te slopen om de koeler nog beter contact te laten maken met de processor?

en er is flink wat koelpasta meegeleverd, maar omdat nou allemaal tussen de koeler en processor te smeren lijkt me niet zo'n verstandig plan. heb namenlijk wel eens gelezen dat less=better; en kan ik het spul dan beter op de duron of op de onderkant van de coolermaster aanbrengen?

thanx for the help Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die pootjes zijn er om de koeler beter te laten passen, dus die moet je laten zitten (zolang je koeler speciaal voor die socketA gemaakt is).

Je moet er een beetje koelptur tusen doen, klein laagje.

Verwijderd

K heb t zelf ook gedaan vorige week.
Coolermaster nogwat51 op Tbird.

Je doet gewoon een klein beetje koelderrie op de core van de processor en dan bevestig je die op je moederbord.
Als die vast zit(met het hendeltje)kan je de koeler erop doen, met die metalen clips vastzetten en klaar is kees.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
http://www.computernerd.com/s462inst.html

lees hier net dat je om je koeler beter contact te laten maken met de duron, je toch beter die ronde foampads kunt verwijderen.

is er al iemand geweest die dit heeft geprobeerd, zonder dat de druk van de koeler op de processor te veel is geworden?

Verwijderd

Kan je dan niet beter een laagje van die dopjes af halen.
Dan kan hij toch beter contact maken en gelijk nog wel een beetje steun.

Verwijderd

Ik heb goed gechecked of mn core en de koeler (en de koelpasta goed tegen elkaar aanzaten en dat zag er zeer goed uit bij mij.
Ook getuige de 44 graden die mijn Tbird 900 wordt maximaal op 900Mhz (48/49 op 1017.

En anders kun je inderdaad beter een laagje eraf halen.
Pagina: 1