Toon posts:

Buitenlandse laptop verzekeraar rekent woekerpremies!

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de aankoop van een Apple 13” macbook oriënteerde ik mij vandaag bij Mediamarkt, deze beschikt over een eigen Apple afdeling. Ook hebben ze een eigen service product inclusief verzekering voor de Apple laptops welke zij verkopen. Totaal voor mijn nieuwe Apple 13” macbook Pro van € 1450,- betaal ik bij Mediamarkt € 180,- en dit is gelijk voor 36 maanden. Afgelopen dinsdag stapte ik uit de trein op Rotterdam CS. Daar zag ik een Apple icenter winkel.

En wat schetst mijn verbazing, dezelfde laptop als bij MediaMarkt kost bij icenter eigenlijk net zoveel. Omdat ik mijn macbook voor mijn studie geneeskunde nodig heb is voor mij een verzekering van belang want ik kan voor m’n studie niet zonder en m’n ouders hebben geen poen meer. Bij icenter blijkt dat ze hier ook een verzekering bieden, en wel één van Harmony, nog nooit van gehoord en de verkoper wist mij te informeren dat deze op de Isle of Man is gevestigd. Deze verzekering kost bij icenter € 16,- per maand. Dat betekent dat ik over 36 maanden € 576,- kwijt ben!!!! Het verschil met Mediamarkt is bijna 400 euro. Pffff kansloos.

Hoe kan dit? De dekking wijkt volgens mij niet af? Kan iemand dit uitleggen? Moet ik nu naar instanties om dit te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 10:26
Is dat niet overal zo? Ik heb voor mijn auto de goedkoopste verzekering, betaal slechts €16,- per maand. Als ik ga rond kijken kom ik ook verzekeraars tegen die >€40,- per maand vragen. Dat is 1,5 keer zoveel op een kleine auto.

Mensen kopen graag op 1 plaats hun product + verzekering (one-stop-shopping). En sommige partijen maken daar gebruik van in hun eigen voordeel. Ik zie niets abnormaals in deze situatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mocht je zakelijk kunnen kopen, bij AcesDirect kan je voor 5 of 6 tientjes 3 jaar garantie bijkopen op macbooks. Als in in totaal 5 jaar garantie.

Dat is de reden waarom dat wij daar macbooks kopen, want bij elke 3 a 4 macbooks besparen wij een macbook uit t.o.v. veel kortere applecare. Doorlooptijden bij garantie zijn wellicht wel iets langer.

Ik haal hier verzekering en garantie door elkaar, mijn fout.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 27-10-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
Wat zeggen de polissen van beide verzekeringen? Ik vermoed namelijk dat je daar de verschillen in moet zoeken. Misschien wel diefstal dekking bij de ene, niet bij de andere, of onder minder scherpe voorwaarden.

Naast instanties gaan lijkt me niet echt logisch, er zijn 2 verzekeringen met beide een andere prijs lijkt me niet iets heel raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:34:
Hoe kan dit? De dekking wijkt volgens mij niet af? Kan iemand dit uitleggen? Moet ik nu naar instanties om dit te melden?
Het is gewoon een stukje marktwerking, en winstmaximalisatie. Als mensen het er aan uit willen geven doen ze dat. Als niemand het kocht omdat het te duur was, werd het wel goedkoper.

Waarom zou je dit willen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat is nou precies je doel met dit topic?

Je kwam een dure verzekering tegen. Ja, nou en?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het volgens mij gewoon een woekerpolis is, en daar heb ik zoveel over gelezen de laatste jaren. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Tja, een groot deel van hoe MediaMarkt werkt is om zo veel mogelijk winst te halen voor de hoofdgroep en een makkelijke manier om dat te doen is met verzekeringen. Al zullen er wel grote verschillen zijn in wat er juist gedekt is en andere - het zal bij MediaMarkt misschien net iets beter geregeld kunnen zijn (al betwijfel ik dat).
Er zitten altijd grote verschillen in zulke producten en vergelijken loont. Ze profiteren bij grote winkels nogal vaak van je impulskopen, je denkt dat je het nergens goedkoper gaat vinden en jij bijt dan toe en op de koop neem je dan nog eens de (veel te dure) verzekering erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:03:
Omdat het volgens mij gewoon een woekerpolis is, en daar heb ik zoveel over gelezen de laatste jaren. Dus vandaar.
Een woekerpolis is heel wat anders. Dat gaat over beleggingsverzekeringen. Een heel ander concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat je eens moet gaan opzoeken wat een woekerpolis precies is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is het niet. Het is gewoon een verzekering met een hoge premie. Het is niet alsof je risico loopt bij het afnemen van de verzekering op je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lees de voorwaarden eens door. Ik geloof er niets van dat er geen verschil zit in voorwaarden bij een groot verschil in prijs.

Verder heeft dit totaal niets met woekerpremies te maken en melden gaat dan ook nergens over. Je kiest er zelf voor of je dit wil betalen of niet. Vind je het te duur, doe je het toch lekker niet. Het is niet dat ze zeggen dat het 2 euro per maand is om je vervolgens een rekening voor 16 euro per maand te sturen. Je weet van te voren zelf waar je aan begint en het is een vrije keuze om het wel of niet te doen.

Edit: Nu ik weet welk bedrijf er achter de verzekering van de MM zit kan ik je zeggen dat er een heel groot verschil in voorwaarden zit. Kijk maar eens naar de afschrijving en wat er gebeurt bij total-loss. Ook kan je de verzekering bij Harmony na 3 maanden opzeggen. Dus je betaald 3x 16 euro en krijgt een nieuwe laptop na waterschade waarna je de verzekering opzegt. Je gaat er vanuit dat de voorwaarden gelijk zijn en dan is het prijsverschil heel groot, maar de voorwaarden zijn niet hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat je eens moet gaan opzoeken wat een woekerpolis precies is ;)
Sorry hoor maar naar mijn idee is dit vrij simpel.
Het is namelijk gewoon een verzekering met belachelijk hoge verdiensten, dat noem ik woekeren.
Ze mogen van mij best wel wat verdienen maar niet op deze wijze! En ik weet ook wel dat er op een Apple weinig marge zit. Maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Het is namelijk gewoon een verzekering met belachelijk hoge verdiensten, dat noem ik woekeren.
Ze mogen van mij best wel wat verdienen maar niet op deze wijze! En ik weet ook wel dat er op een Apple weinig marge zit. Maar toch!
Nogmaals: zoek eens op wat een woekerpolis is. Dat is namelijk niet wat je denkt dat het is. (tip: dat gaat over fraude/misleiding bij levensverzekeringen, wat überhaupt al iets heel anders is dan een laptopverzekering).

Het gaat hier gewoon om een verzekering die duurder is dan een andere. Ja, nou en? Daar is toch niks mis mee? Als je het te duur vindt, dan sluit je die verzekering toch niet af?

Als ik een auto op Marktplaats zet voor een veel te hoge vraagprijs, dan mag dat toch ook? Of wil je dat ook gaan melden aan instanties? Sterker nog, die MacBook die je hebt gekocht is zelf ook een mooi voorbeeld van een product dat veel duurder is dan de alternatieven!

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 27-10-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Daarom, ga eens opzoeken wat met een woekerpolis bedoeld wordt. Want je snapt er vrij weinig van.
En je maakt uiteindelijk toch zelf de beslissing? De maandlasten zijn duidelijk, de dekking is in de polis terug te vinden. Waarom zou dit verboden moeten zijn? Omdat jij het tarief te hoog vind? Please, je bent toch geen klein kind dat door de overheid beschermt moet worden tegen dure producten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
[...]

Je weet toch van tevoren wat je kwijt bent? Dat was met de woekerpolissen één van de pijnpunten.
Je gaat toch ook niet klagen bij 'instanties'als een vergelijkbaar product bij de concurrent twee keer zo duur is?
Tsurany schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:34:
Please, je bent toch geen klein kind dat door de overheid beschermt moet worden tegen dure producten?
Tja. Sommige (wat meer linkse) mensen en organisaties vinden wel eens dat dat nodig is, maar persoonlijk deel ik die mening niet met ze. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-10-2016 14:38 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

onzintopic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.