Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Las2016
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-08-2023
Mijn eerste vraag bij Tweakers, yeay :-)

Ik heb een powerline "netwerk", bestaande uit een adapter (uit de TP link TP-wpa4220 set) die rechtstreeks in de router zit. Vervolgens had ik de andere adapter in de garage. Tenslotte heb ik nog een 3de adapter (Netgear xav101) die ik in de woonkamer gebruik om de digibox te voorzien van internet. En dit werkte allemaal top.
Echter heb ik slecht internet ontvangst op mijn slaapkamer en wilde daarom de laatste Netgear adapter, die in de kast lag te verstoffen, daarvoor gebruiken. Toen ik deze probeerde te activeren, zag ik dat ik de TP links kon updaten met een nieuwe firmware, waardoor de theoretische snelheid van 500 mbps naar 600 mbps zou gaan. Hiep hiep!
Update op de adapter die in de router zat: succesvol.
Update op de adapter in de garage; failed.

Nu is mijn probleem dat ik de tweede adapter niet meer aan de praat krijg. Resetten, pairen, router 50x op wps duwen, geen resultaat. De software (powerline utility iets) van TP link ziet de 2de adapter ook niet meer.
Aanvullend krijg ik ook de 2de Netgear met geen mogelijkheid aan de praat.

Hopelijk heeft iemand een goed idee ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien lees ik eroverheen; maar heb je het al met een kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Las2016
MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:42:
Misschien lees ik eroverheen; maar heb je het al met een kabel geprobeerd?
O thx, dat had ik niet vermeld.
Ik heb inderdaad om te testen ook de kabel rechtstreeks in de TP link geplaatst naar de pc. PC detecteert hem niet. 2 Lampjes branden; spanning aan en wifi aan. Daarna weer los en via wifi geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Las2016 op 27-10-2016 14:07 . Reden: zinnetje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat je daarvoor het ding even moet resetten en een fixed ip moet instellen op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Las2016
MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:06:
Denk dat je daarvoor het ding even moet resetten en een fixed ip moet instellen op je pc?
Je bedoelt een fixed ip op de pc, of op de adapter zelf? want zelfs na reset kan ik met geen mogelijkheid de adapter detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Las2016
Is opgelost. Adapter bleek kapot na de update.
Nieuwe gekregen ivm garantie en alles is opgelost.

Topic kan gesloten worden. (of kan ik dat zelf?)
Pagina: 1