Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een nieuw toestel kopen voor mijn vrouw, maar twijfel hierbij tussen een Lenovo K5 of een Motorola Moto G4.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oorspronkelijk zou ik voor de Moto G4 gaan, aangezien ikzelf een Moto G (2de generatie) heb waar ik na 2 jaar nog heel tevreden van ben. De Moto G4 kost momenteel nog 219 euro.

Maar ik las ook heel wat positieve zaken over de Lenovo K5 die misschien wel iets minder is van specs, maar die momenteel te koop is voor 179 euro en hierbij nog eens een cashback actie doet van 30 euro, wat de totale kost op 149 euro brengt voor dit toestel.

Mijn vrouw wil vooral een toestel dat vlot draait, waar ze makkelijk foto's mee kan nemen, surfen op het net en natuurlijk apps als Whatsapp, spotify, instagram, enz

Iemand die hier een klare kijk en een objectieve mening op heeft?

Alvast bedankt ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Ik zou voor de Moto gaan, Lenovo is niet groot hier, dus met accessoires, reparaties, etc. zit je beter met een Moto dan een Lenovo. Daarnaast ben je zelf bekent met Moto en hun schil, dus kun je makkelijker je vrouw ondersteunen met vragen waar nodig. Als laatste, je bent positief over de Moto, dus heb je pech met een maandagmorgen, zul je het jezelf minder kwalijk nemen dan als er iets mis blijkt met de Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De twee toestellen die je noemt zijn eigenlijk niet eerlijk met elkaar te vergelijken. Waar de Lenovo K5 duidelijk een budget model is, is de Moto G een mid-range model. Dat zie je ook aan de prijs.

De Lenovo K5 heeft een low-end CPU,m geen 5Ghz wifi, geen fast charge en een oude Android versie (5.1 uit 2014). Is de K5 daarmee een slecht toestel? Nee, maar wel duidelijk een budget model.
De Moto G heeft een mid-end CPU, Android 6.0, maar verder wel alle bovenstaande opties.

Als je mij, onafhankelijk van het budget, zou vragen welke van de twee. Zou het dus de Moto G worden, want dan is nou ook gewoon een veel beter toestel.

Persoonlijk zou ik beide toestellen niet kopen. Beide toestellen zijn van Lenovo en die staat de laatste tijd niet bekend om de goede software support. Ik zou dan ook kijken naar een Wileyfox toestel, een van de beste toestellen verkrijgbaar (onder) en rond de 200 euro. De Spark+ of de Swift 2 (Plus) zijn hele mooie toestellen. De laatst genoemde wordt aanstaande woensdag pas aangekondigd, dus daar zijn nog niet veel details echt van bekend.

Overigens mis ik nog een aantal eisen in je post:
- Wat wil je met de telefoon doen?
- Heb je nog wensen met betrekking tot schermformaat, ram, CPU, GPU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Xiaomi Mi4C via dx.com, < 120 euro inclusief douane verzekering (lees eventuele naheffingen tot 40 dollar betaald dx je terug). Snel toestel (snapdragon 808, 2 gb ram, 16 gb rom) met full hd 5 inch scherm met tevens prima camera. Wel import, maar voor dat geld vind je mijn inziens geen beter toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Mother_lepard schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:46:
Xiaomi Mi4C via dx.com, < 120 euro inclusief douane verzekering (lees eventuele naheffingen tot 40 dollar betaald dx je terug). Snel toestel (snapdragon 808, 2 gb ram, 16 gb rom) met full hd 5 inch scherm met tevens prima camera. Wel import, maar voor dat geld vind je mijn inziens geen beter toestel.
Is die makkelijk te rooten met stock Android?

Ik heb hiervoor de Lenovo k3 Note geïmporteerd. Na root een heerlijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Stock android is er niet voor de Xiaomi's naar mijn weten. Wel CM13. Ik vind zelf MIUI prima werken (meer controle over toegang van apps bijvoorbeeld), zeker met een ander launcher.
Pagina: 1