Hallo allemaal, nou zit ik hier ook te piekeren om een stand alone dvd speler te kopen maar ik heb nog geen flauw benul van waar ik op moet letten, hij moet natuurlijk goed zijn, altijd regio vrij kunnen spelen en hoeft van mij dan ook niet echt de goedkoopste te zijn maar natuurlijk goed...... wat oh wat ?
Hoeveel heb je te besteden ?
Onder de f700 moet je naar merkloze dingetjes kijken... Cyberhome schijnt wel okee te zijn voor zijn prijs... kan ook mp3 spelen en zo.
Boven de f700 beginnen de echte merken. Pioneer is best okee, en die kost f555 bij de mediamarkt (en hem regiovrij maken kost f150).
Onder de f700 moet je naar merkloze dingetjes kijken... Cyberhome schijnt wel okee te zijn voor zijn prijs... kan ook mp3 spelen en zo.
Boven de f700 beginnen de echte merken. Pioneer is best okee, en die kost f555 bij de mediamarkt (en hem regiovrij maken kost f150).
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Tja, je kan de beste nemen ("en dat is de duurste" volgens een reclame).
Let er bijvoorbeeld op wat er in de fora wordt gezegd/afgekraakt aan bep DVD spelers. In de regel zijn de multifunctionele (mp3, VCD etc) apparaten uit kleine Aziatische landen niet altijd even goed.
Om een indruk te geven wat er zoal mogelijk is:
D'r zijn apparaten waar de MPEG-decoder geflashed kan worden.
Er zijn allerlei soorten uitgangen acterin de speler mogelijk:
Video: Scart, S-VHS, RGB-out
Audio: Stereo, 5.1, digital-out/optical-out
En ook speelt bij sommige mensen merkenvoorkeur/kleur van de speler een rol.
Etc etc...
Let er bijvoorbeeld op wat er in de fora wordt gezegd/afgekraakt aan bep DVD spelers. In de regel zijn de multifunctionele (mp3, VCD etc) apparaten uit kleine Aziatische landen niet altijd even goed.
Om een indruk te geven wat er zoal mogelijk is:
D'r zijn apparaten waar de MPEG-decoder geflashed kan worden.
Er zijn allerlei soorten uitgangen acterin de speler mogelijk:
Video: Scart, S-VHS, RGB-out
En ook speelt bij sommige mensen merkenvoorkeur/kleur van de speler een rol.
Etc etc...
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Voor fl 776,= (incl. verzendkosten) heb je een Lansonic 3200. Heb deze sinds 2 dagen en is perfect. Speelt ook MP3 en is regio en RCE vrij. Verder 5.1 en DTS enzo.
Waar?
http://www.comtronics.nl
Waar?
http://www.comtronics.nl
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...
Verwijderd
Ah okOp vrijdag 29 juni 2001 13:15 schreef Lynx_Seymour het volgende:
Courage, natuurlijk omdat ik ook heel wat regio 1 dvd's heb...........
Veel mensen willen dat ding altij regiovrij hebben omdat ze dat ergens horen of lezen en daar dan op geilen... en dus MOETEN hebben terwijl ze niet weten wat het inhoudt en ook nooit gebruiken.
TheDiver, bedankt ik zal eens rondkijken 
Courage, ja ik weet wat je bedoelt maar wees niet bang ik wil gewoon wat goeds aanschaffen waarmee ik in ieder geval lang mee kan doen en mijn regio 1 dvd's mee kan afspelen......
Courage, ja ik weet wat je bedoelt maar wees niet bang ik wil gewoon wat goeds aanschaffen waarmee ik in ieder geval lang mee kan doen en mijn regio 1 dvd's mee kan afspelen......
Ik heb een sony, en die is lastig regio vrij te maken..
Wil je er een die makkelijk regio vrij is te maken dan zal ik voor een philips of pioneer gaan..
Wil je er een die makkelijk regio vrij is te maken dan zal ik voor een philips of pioneer gaan..
Verwijderd
Check www.revoy.nl! Supervet ding, voor 900 piek ofzo... Is bestand tegen alle nieuwste beveiligingen (elke maand maken ze weer een nieuwe DVD-Speler ofzo 
Wij hebben nu een Provision, doet het ook goed, gekocht bij de blokker
, maar die hebben we omdat de Revoy iets te duur was.
Veel success bij het kopen, en let erook op of je DVD-Speler wel VideoCD + SVideoCD kan afspelen! Dan kan je nml. films die je download (maar dat doe je natuurlijk niet
, ook op je DVD-Speler kijken.
Wij hebben nu een Provision, doet het ook goed, gekocht bij de blokker
Veel success bij het kopen, en let erook op of je DVD-Speler wel VideoCD + SVideoCD kan afspelen! Dan kan je nml. films die je download (maar dat doe je natuurlijk niet
Ik ben al 2 mnd bezig geweest om een DVD speler te kopen. Gekeken naar alle merken in elke prijsklasse. Kwam echter niets leuks tegen waarvan ik zei "ooohhhh". Ik kwam deze toevallig tegen , heb de specs gelezen en dat was voor mij voldoende. Heb zelf div. DVD uit alle regio's, het apparaat heeft er totaal geen moeite mee. Beeld is perfect. Geluid is perfect. Waarom meer uitgeven voor een "merk" met de zelfde specs als het ook goedkoper kan.
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...
Ik weet wat je bedoeld. Ik heb mijn eigen computer DVD-speler (Pioneer) ook regiovrij gemaakt, gewoon omdat ik het niet eens ben met het regiosysteem. Direct gedaan na aanschaf.Op vrijdag 29 juni 2001 13:18 schreef Courage het volgende:
Veel mensen willen dat ding altij regiovrij hebben omdat ze dat ergens horen of lezen en daar dan op geilen... en dus MOETEN hebben terwijl ze niet weten wat het inhoudt en ook nooit gebruiken.
Ondertussen (half jaar later) heb ik nog nooit een regio 1 DVD gespeeld, alleen maar regio 2. Beetje nutteloos tot nu toe, dan.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Bij mij is de verdeling van regio 1 en 2 dvds in mijn collectie ongeveer 50%-50%...
Ik ken ook iemand die uit principe alleen maar regio 1 dvds koopt aangezien die (bijna) altijd beter eruitzien. En bovendien lopen films op NTSC wel op de goeie snelheid (films in PAL lopen 4% te snel.. 25 fps ipv 24).
Ook komen ze eerder uit, zijn goedkoper (zelfs inclusief porto) en hebben ze vaak meer extra's.
Ik ken ook iemand die uit principe alleen maar regio 1 dvds koopt aangezien die (bijna) altijd beter eruitzien. En bovendien lopen films op NTSC wel op de goeie snelheid (films in PAL lopen 4% te snel.. 25 fps ipv 24).
Ook komen ze eerder uit, zijn goedkoper (zelfs inclusief porto) en hebben ze vaak meer extra's.
Dit heb ik nog nooit gehoord, wat is hiervan waarIk ken ook iemand die uit principe alleen maar regio 1 dvds koopt aangezien die (bijna) altijd beter eruitzien. En bovendien lopen films op NTSC wel op de goeie snelheid (films in PAL lopen 4% te snel.. 25 fps ipv 24).
Mocht het al 1000x vermeld zijn, mijn excuses..
Uhm, nou dat weet ik wel volgens mij had hij dat niet helemaal goed gezegd, want ntsc films lopen op 30 fps, en pal op 25 fps dus iets langzamer, het verschil heb ik nog nooit goed kunnen zien in mijn dvd speler in de computer ik heb namelijk end of days in ntsc en pal (eentje ooit gekregen) ntsc loopt meestal normale snelheid vind ik pal altijd iets vertraagd..........
Net zoals op de Pal Dreamcast of Psx of wat voor spelcomputer ook merk je soms verschil in pal en ntsc........ niet in alle spellen kun je het merken trouwens........ bijv. herinner ik me nog Wwf Warzone op de psx, had ik pal en ntsc nu alleen nog ntsc lol maar liep even snel ligt er ook maar aan hoe ze het maken soms
Net zoals op de Pal Dreamcast of Psx of wat voor spelcomputer ook merk je soms verschil in pal en ntsc........ niet in alle spellen kun je het merken trouwens........ bijv. herinner ik me nog Wwf Warzone op de psx, had ik pal en ntsc nu alleen nog ntsc lol maar liep even snel ligt er ook maar aan hoe ze het maken soms
Pioneer rulezzzz
info: Rodisc
Macrovision en regiovrij (incl fabrieksgarantie)
in de prijs in begrepen
info: Rodisc
Macrovision en regiovrij (incl fabrieksgarantie)
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ja nou ja bijna. Film is 24, PAL is 50 en NTSC 60. Bij NTSC worden 2 filmframes op 5 tv frames gedaan (112223344455666 etc), tweijl het bij PAL 1 filmframe op 2 tv frames is (112233445566). Zodoende loopt NTSC wel op de goeie snelheid en PAL 4% te snel.Op vrijdag 29 juni 2001 14:42 schreef Lynx_Seymour het volgende:
Uhm, nou dat weet ik wel volgens mij had hij dat niet helemaal goed gezegd, want ntsc films lopen op 30 fps, en pal op 25 fps dus iets langzamer, het verschil heb ik nog nooit goed kunnen zien in mijn dvd speler in de computer ik heb namelijk end of days in ntsc en pal (eentje ooit gekregen) ntsc loopt meestal normale snelheid vind ik pal altijd iets vertraagd..........
Goed dat meer mensen zich dit afvragen en kritisch zijn.Op vrijdag 29 juni 2001 13:18 schreef Courage het volgende:
[..]
Ah ok![]()
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
PAL / NTSC......Regiovrij is lekker, maar als je TV geen NTSC aan kan, dan hebbie er weinig aan...
Nu geen opmerkingen van alle TV's ondersteunen NTSC, want dat is niet zo.
Collega van mij heeft een Philips (kan hij ook niets aan doen) TV en die vertikt het om NTSC DVD's aftespelen (TV is 2 jaar oud). Gevolg is een te dure DVD speler, omdat tie regio vrij moest zijn. Hij heeft regio 1 DVD's, maar die moet tie dan maar op zijn PC kijken.
Collega van mij heeft een Philips (kan hij ook niets aan doen) TV en die vertikt het om NTSC DVD's aftespelen (TV is 2 jaar oud). Gevolg is een te dure DVD speler, omdat tie regio vrij moest zijn. Hij heeft regio 1 DVD's, maar die moet tie dan maar op zijn PC kijken.
Mijn verdeling regio 1 en 2 is 90-10%.Op vrijdag 29 juni 2001 14:12 schreef VlasBaard het volgende:
Bij mij is de verdeling van regio 1 en 2 dvds in mijn collectie ongeveer 50%-50%...
1) Amerika zijn ze goedkoper
2) Kwaliteit van de Amerikaanse zijn beter dan die Europees geremasterde uitvoeringen
3) Vaak heb ik de DVD al als de film hier nog in de Bios draait
4) Who needs subtitles??
Ja maar ik heb een paar die gewoon niet uit zijn op regio 1 (Terminator 1 Ultimate Edition, Buffy Season 1).. ik heb trouwens eigenlijk vrij veel regio-vrije dvds (manga en zo).Op vrijdag 29 juni 2001 15:14 schreef BlaTieBla het volgende:
Mijn verdeling regio 1 en 2 is 90-10%.
die revoy is best mooi en goed (ik heb hem ook) maar dat ding is RETE TRAAGOp vrijdag 29 juni 2001 13:30 schreef Rens2001 het volgende:
Check www.revoy.nl! Supervet ding, voor 900 piek ofzo... Is bestand tegen alle nieuwste beveiligingen (elke maand maken ze weer een nieuwe DVD-Speler ofzo
Wij hebben nu een Provision, doet het ook goed, gekocht bij de blokker, maar die hebben we omdat de Revoy iets te duur was.
Veel success bij het kopen, en let erook op of je DVD-Speler wel VideoCD + SVideoCD kan afspelen! Dan kan je nml. films die je download (maar dat doe je natuurlijk niet, ook op je DVD-Speler kijken.
Ik frut, dus ik epibreer
Ik zou voor een Philips of JVC gaan bijna alle zaken maken die dingen tegenwoordig bij aankoop regiovrij
Het voordeel van Philips tegenover sony is dat een Sony heel hard klikt bij het wisselen van laag een philips hoor je bijna niet
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
We gaan ff offtopic verder, ik vind het wel een leuke discussie 
(4:3, vaste nederlandstalige ondertiteling dolby pro-logic
). Maar het gaat steeds beter.
Gelukkig heb ik de anamorphe regio1 versie met 5.1 
Alleen moet je dan wel dure imports kopen bij de dvd-zaak of via internet bestellen met de credit-card. En de dollar is duur 
Daarnaast komen de echt grote films tegenwoordig nog maar een paar weken na de VS in Nederland in de Bios. Maar dat is alleen bij de echt grote blockbusters het geval. (gladiator was volgens mij zelfs wereldwijd tegelijk uitgebracht).
Die kan je bij nederlandse DVD's ook gewoon uitzetten.
De dollar staat op 2,60 ofzo... DVD's kosten vaak 20 dollar... Verzendkosten erbij... Net zo duur als in nederlandOp vrijdag 29 juni 2001 15:14 schreef BlaTieBla het volgende:
[..]
Dat was zeker in het begin zo. Valt de laatste tijd ook best wel mee. Hoewel de DVD versie van AHX in nederland gewoon een drama is2) Kwaliteit van de Amerikaanse zijn beter dan die Europees geremasterde uitvoeringen
Geen speld tussen te krijgen3) Vaak heb ik de DVD al als de film hier nog in de Bios draait
Daarnaast komen de echt grote films tegenwoordig nog maar een paar weken na de VS in Nederland in de Bios. Maar dat is alleen bij de echt grote blockbusters het geval. (gladiator was volgens mij zelfs wereldwijd tegelijk uitgebracht).
Da's geen argument4) Who needs subtitles??
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
1 tip: neem niet een regiovrije maar een regio instelbare speler. Anders krijg je nl. problemen met de nieuwe beveiligingen van dvd's.
http://lenco02.cjb.net/
Kost bij Blokker 469,- en is gelijk aan een twee keer zo dure Revoy. Met 5.1 Decoder en Zoran Vladis III chip (geen ESS dus). Verder regio vrij, Mp3's, VCD. Nog nergens problemen mee, ook niet met DVD's waar de Pioneer op overspringt (al zou mij dat niet boeien). Alleen is het geen merk ...
Ik ben der erg tevreden over, het enige nadeel is dat ie zilver is (heb alles van Pioneer aan componenten in het zwart verder).
Kijk hiero verder voor info over Blokker DVD's en andere cheape DVD spelers met alles erin:
Blokker DVD ?!?! w000t ;)
M8 van me heeft Revoy zonder decoder van 700,- .. en die heeft zelfde chipset en firmware. Ik heb alleen geen spelletjes erop
Zelfs de AB van de Revoy (zie site's) is identiek 

En is ook Pal/NTSC
alleen geeft ie het alleen door, dus je tv moet het ook aan kunnen.
Kost bij Blokker 469,- en is gelijk aan een twee keer zo dure Revoy. Met 5.1 Decoder en Zoran Vladis III chip (geen ESS dus). Verder regio vrij, Mp3's, VCD. Nog nergens problemen mee, ook niet met DVD's waar de Pioneer op overspringt (al zou mij dat niet boeien). Alleen is het geen merk ...
Ik ben der erg tevreden over, het enige nadeel is dat ie zilver is (heb alles van Pioneer aan componenten in het zwart verder).
Kijk hiero verder voor info over Blokker DVD's en andere cheape DVD spelers met alles erin:
Blokker DVD ?!?! w000t ;)
Zit er allemaal op.. zie die siteVideo: Scart, S-VHS, RGB-out
Sjek die site dus es.. tis een Revoy/Lenco renameCheck www.revoy.nl! Supervet ding, voor 900 piek ofzo... Is bestand tegen alle nieuwste beveiligingen (elke maand maken ze weer een nieuwe DVD-Speler ofzo
Wij hebben nu een Provision, doet het ook goed, gekocht bij de blokker , maar die hebben we omdat de Revoy iets te duur was.
Veel success bij het kopen, en let erook op of je DVD-Speler wel VideoCD + SVideoCD kan afspelen! Dan kan je nml. films die je download (maar dat doe je natuurlijk niet , ook op je DVD-Speler kijken.
Instelbaar op regio en op regio 0 = vrij dus.. werkt ook al.. damn, hijs goed1 tip: neem niet een regiovrije maar een regio instelbare speler. Anders krijg je nl. problemen met de nieuwe beveiligingen van dvd's.
En is ook Pal/NTSC
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Hebbie nou al wat gekauft?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Verwijderd
Goedkoop dvd's bestellen R1 bij www.dvdboxoffice.com dvd's komen uit Canada zonder verzendkosten, te betalen met Can $ of US $. Vaak duidelijk goedkoper dan Nederland. In de bus binnen 2 weken!
Of nog goedkoper Australië, dus R4. Lage dollar koers, echt goedkoop (Close encouters of the third kind 52 piek inclusief verzendkosten(free record shop 69,95!), double region coding, R2 en R4 dus gewoon de Nederlandse ondertitels!, geld niet altijd in Australië maar wel erg vaak)
www.ezydvd.com.au
Verschil kan bij sommige dvd's oplopen tot 3 tientjes! per stuk.
Regio vrij heeft dus duidelijk wel voordelen.
Of nog goedkoper Australië, dus R4. Lage dollar koers, echt goedkoop (Close encouters of the third kind 52 piek inclusief verzendkosten(free record shop 69,95!), double region coding, R2 en R4 dus gewoon de Nederlandse ondertitels!, geld niet altijd in Australië maar wel erg vaak)
www.ezydvd.com.au
Verschil kan bij sommige dvd's oplopen tot 3 tientjes! per stuk.
Regio vrij heeft dus duidelijk wel voordelen.
Nou ik heb verder gekeken......... 
Harman Kardon Dvd 5 gaat het misschien worden, moest een topmerk zijn wel prijzig maar weet iemand of het echt mooi is ?
Harman Kardon Dvd 5 gaat het misschien worden, moest een topmerk zijn wel prijzig maar weet iemand of het echt mooi is ?
Ik ben een voorstander van Loewe. Ik heb zelf de Loewe Auro DVD-speler.
Zeer tevreden mee + mooi design
ik zal effe een plaatje zoekeh
Zeer tevreden mee + mooi design
ik zal effe een plaatje zoekeh
They made me do it.
De mijne vind ik dan toch ook net zo mooi lijken
)
Weet iemand toevallig wel of deze video cd's kan afspelen ?
Weet iemand toevallig wel of deze video cd's kan afspelen ?
Wat is het voordeel van die duurderen?
Verwijderd
Vaak hebben ze een beter beeld. Ook vaak meer decoders ingebouwd.
Jammer dat ik de Yamaha DVD-S510 nog niet langs heb zien komen. (699,- bij Stassen)
Jammer dat ik de Yamaha DVD-S510 nog niet langs heb zien komen. (699,- bij Stassen)
Die is ook wel gaaf ja

Hee wat iemand misschien nog wel of die van mij makkelijk om te bouwen is die harman/kardon dvd 5 ? Ik had een vreemd verhaal gehoord dat als je hem zou ombouwen het de eigen regio-bedoelde dvd's niet meer zou afspelen ?? lijkt me wel een beetje raar of niet ?
en misschien ook iemand die weet of het vcd's afspelen kan ?
Hee wat iemand misschien nog wel of die van mij makkelijk om te bouwen is die harman/kardon dvd 5 ? Ik had een vreemd verhaal gehoord dat als je hem zou ombouwen het de eigen regio-bedoelde dvd's niet meer zou afspelen ?? lijkt me wel een beetje raar of niet ?
en misschien ook iemand die weet of het vcd's afspelen kan ?
5) Veel dvd's die ALLEEN op regio 1 zijn uitgekomen.Op vrijdag 29 juni 2001 15:14 schreef BlaTieBla het volgende:
[..]
2) Kwaliteit van de Amerikaanse zijn beter dan die Europees geremasterde uitvoeringen
3) Vaak heb ik de DVD al als de film hier nog in de Bios draait
4) Who needs subtitles??
Als hij de handleiding van de dvdspeler er eens bij nam en de instelling op de dvd speler op PAL zet kan hij NTSC DVD's afspelen op zijn PAL tv.Op vrijdag 29 juni 2001 15:11 schreef BlaTieBla het volgende:
PAL / NTSC......Regiovrij is lekker, maar als je TV geen NTSC aan kan, dan hebbie er weinig aan...
Het enige "lastige" van het regiovrij maken van een Sony is de prijs (± Fl 350,-)Op vrijdag 29 juni 2001 13:25 schreef CrashOne het volgende:
Ik heb een sony, en die is lastig regio vrij te maken..
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Ja bedankt iedereen voor de informatie 
Het blijft allemaal moeilijk he !?
dat kiezen er is nu zoveel op de markt.........
maar iemand vind de harmon/kardon wel cool die ik zou kunnen kopen op ieder moment ?
Het blijft allemaal moeilijk he !?
maar iemand vind de harmon/kardon wel cool die ik zou kunnen kopen op ieder moment ?
Wauw, wat een adviesjes allemaal.Ik heb een doodordinaire Samsung 511, voor beneden de 500 piek verkrijgbaar, zeker nu in de uitverkoop.Perfect beeld, ondersteund DTS en is via de afstandsbediening regiovrij te maken. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik tot nu toe gewoon regio 2 spul heb.
Waarom veel centjes uitgeven als het niet hoeft:-)
Waarom veel centjes uitgeven als het niet hoeft:-)
xMouse
Pagina: 1