Facebook account is stopgezet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832433

Topicstarter
Facebook account is stopgezet nu moet ik identiteit opsturen rijbewijs of identiteitskaart enzovoort mag dit zomaar de reden zou zijn meerdere profielen hebt terwijl dat niet zo is ook geen gebruikersnaam die door andere gebruikt wordt wat hier tegen doen op mails wordt niet gereageerd omdat ik fb meest zakelijk gebruik en toch foto heb verstuurd van mijn rijbewijs met het nodige afgeplakt natuurlijk blijven ze volhouden dat dit profiel niet van mij is ik gebruik het al jaren zonder problemen zijn er meer mensen met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 08:38
*snip*

[ Voor 90% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:03
Anoniem: 832433 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:39:
Facebook account is stopgezet nu moet ik identiteit opsturen rijbewijs of identiteitskaart enzovoort mag dit zomaar de reden zou zijn meerdere profielen hebt terwijl dat niet zo is ook geen gebruikersnaam die door andere gebruikt wordt wat hier tegen doen op mails wordt niet gereageerd omdat ik fb meest zakelijk gebruik en toch foto heb verstuurd van mijn rijbewijs met het nodige afgeplakt natuurlijk blijven ze volhouden dat dit profiel niet van mij is ik gebruik het al jaren zonder problemen zijn er meer mensen met dit probleem
*snip*

Misschien eerst een hier en daar een punt neer zetten? Of beter begin even opnieuw, want dit is echt onleesbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:52 . Reden: Afbeelding is compleet overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 15:07
*snip*

[ Voor 95% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:53 . Reden: Zowel taal en toon mogen een stuk vriendelijker ]

AdGuard Home

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*snip

[ Voor 97% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:54 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 12:58
*snip*

[ Voor 91% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:55 . Reden: Irrelevante reply op irrelevante opmerking ]

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24

BlackEyedAngel

Just a decent guy

*snip*

[ Voor 85% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:56 . Reden: Toon mag een stukje vriendelijker ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 14:00

ResuCigam

BOFH

Welkom in de wereld van Facebook, laat ik eens een vertaal poging wagen:

Mijn Facebook account is stopgezet. Nu moet ik mijn identiteit bewijzen door het opsturen van mijn rijbewijs of identiteitskaart. Mag dit zomaar? De reden zou zijn dat ik meerdere profielen heb terwijl dat niet zo is. Ook heb ik geen gebruikersnaam die door anderen wordt gebruikt. Wat kan ik hier tegen doen? Op mails wordt niet gereageerd. Omdat ik Facebook meestal zakelijk gebruik heb ik toch een foto verstuurd van mijn rijbewijs met het nodige afgeplakt. Natuurlijk blijven ze volhouden dat dit profiel niet van mij is. Ik gebruik het al jaren zonder problemen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 2% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:56 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Wat een gezeur weer :( !. De TS vraagt gewoon wat er aan de hand is met zijn facebook account.

Als jij je rijbewijs heb opgestuurd (waar in ieder geval dan uit op te maken zou zijn dat jij zegt wie je bent) dan moet dat genoeg zijn. Maar facebook zou facebook niet zijn als ze alles wat niet echt lijkt in de kiem proberen te smoren.

Het internet staan wel een beetje vol van dergelijke situaties, dus ik zou het o.a. op google even proberen.

https://www.google.nl/web...cebook%20vraagt%20om%20id

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

samo

yo/wassup

Voor de eerste hand vol reagerenden, lees even Policy mbt replies in 'slechte' topics. Voor de TR-melders: kudo's.

Ik heb het topic even opgeschoond en zie graag de reacties op de leesbare versie van de TS zoals hierboven uitgewerkt door ResuCigam.

[ Voor 36% gewijzigd door samo op 27-10-2016 11:58 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 12:20
Gebruik je op Facebook dezelfde naam als op je rijbewijs of iig dezelfde achternaam met een verbastering van je voornaam? Anders kan je niet aantonen dat je bent dat je zegt dat je bent en zal Facebook je account blokkeren.
Overigens betekend dit vaak wel dat iemand je probeert te naaien door jou aangeven te hebben bij Facebook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:35
Even kijken. Nee, Facebook mag niet zomaar om je documentgegevens vragen. Daar is regelgeving voor, en tegenwoordig zo'n gave app die bepaalde gegevens dan ook afschermt. Gaat Facebook niet akkoord met de door jou geleverde data? Jammer de bammer. Facebook is jou niks verplicht - het is een dienst waar je gebruik van maakt en Facebook levert die dienst. Facebook is geen recht. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat ze je ten alle tijden mogen blokkeren, zelfs zonder opgave van reden.

Leesvoer

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 27-10-2016 12:05 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832433

Topicstarter
Ja pendora ik gebruik overal de zelfde naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een kennis van mij heeft wel eens een nieuw account aangemaakt, en wat mensen toegevoegd uit zijn dorp. Voornamelijk ook vriend van vrienden. Opeens na de upload van een enkele foto (een meme) gaf Facebook aan dat ze twijfelden over de inhoud van de afbeelding en het account, en moest hij dus uit profielfoto's van die vrienden gaan raden wie die vrienden waren 8)7.

Zo paranoide kan FB zijn.

Maar gezien FB vanuit Ierland opereert mgoen ze geloof ik wel een foto van een ID/kaart/paspoort vragen. Als ik het zou opsturen zou ik er groot KOPIE voor FB op zetten, en BSN lekker doorkrassen.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2016 12:15 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Anoniem: 832433 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:07:
Ja pendora ik gebruik overal de zelfde naam
*snip*

[ Voor 21% gewijzigd door samo op 27-10-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Laatst online: 31-07-2024
*snip*

[ Voor 87% gewijzigd door samo op 27-10-2016 12:29 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
en wat plak je allemaal af van je Rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
*snip*

[ Voor 88% gewijzigd door samo op 27-10-2016 12:33 . Reden: laat dat! ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Pendora schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:31:
en wat plak je allemaal af van je Rijbewijs?
https://www.rijksoverheid...-van-uw-identiteitsbewijs

En het belangrijkste. Zet er groot KOPIE VOOR xxxxxxx op!

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2016 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

samo

yo/wassup

Modbreak:Er is inderdaad iets aan te merken op de interpunctie. Snap je de vraag van de TS niet vanwege de interpunctie: dan heb je verder niets te zoeken in dit topic.

Er worden een aantal inhoudelijk erg relevante reacties gegeven. Het zou zonde zijn als de TS en geïnteresseerden die informatie niet kunnen krijgen omdat een aantal andere gebruikers de semi-puberale reacties niet kunnen onderdrukken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Ik bedoelde meer wat Boudewijn had weg gehaald. Misschien heeft hij bijvoorbeeld ook zijn naam weggekrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:56

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke reactie gaven ze op het toesturen van je rijbewijs? (copy&paste vanuit de mail mag ook).

FB gaat niet zomaar zelf op zoek naar accounts die mogelijk niet echt zijn, veelal wordt dit gewoon op basis reports gedaan. Of iemand zit jouw account continue te melden bij FB, of je hebt inderdaad informatie staan die niet helemaal van jou is en de 'echte' eigenaar wil dat voorkomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 17:07
SinergyX schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:34:
Welke reactie gaven ze op het toesturen van je rijbewijs? (copy&paste vanuit de mail mag ook).

FB gaat niet zomaar zelf op zoek naar accounts die mogelijk niet echt zijn, veelal wordt dit gewoon op basis reports gedaan. Of iemand zit jouw account continue te melden bij FB, of je hebt inderdaad informatie staan die niet helemaal van jou is en de 'echte' eigenaar wil dat voorkomen.
Weldegelijk, ze hebben een geautomatiseerd systeem juist daarvoor. Ik heb hetzelfde gehad en heb toen geweigerd om mijn ID op te sturen, met als reden dat het niet mag en dat het een grote privacyschending is. Na een paar weken was de blokkade weg en heb ik het account geruimd. (letterlijk alles weggehaald). Later facebook opgezegd en nog nooit spijt van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 10:10

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Het wijst er allemaal inderdaad op dat je een report gehad hebt, anders kan je god wie weet hoeveel accounts aanmaken zonder dat er een haan naar kraait.

Wat Facebook wilt is een identiteitsbewijs zodat bewezen kan worden dat jij bent wie je zegt te zijn - lijkt mij prima, zo vermijden ze dat er valse profielen gemaakt worden (of beperken ze toch de levensduur ervan).

Als Facebook na het doorsturen van je documenten nog niet overtuigd is, dan zal je met meer informatie over de boeg moeten komen - je moet begrijpen dat het makkelijk is om dingen na te maken in deze tijd, dus ik begrijp wel dat gelijk wat doorsturen niet genoeg is, zeker als je dingen gaat afplakken.

Gewoon verder praten met Facebook, kijken wat ze juist van je willen weten en dit raakt wel opgelost. Uiteindelijk doen ze dit om jou te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Volgens mij lijkt 't er idd op, dat iemand TS gerapporteerd heeft, aangezien hij aangeeft, dat het een zakelijk account betreft, mogelijk ivm spam?
Heb 't zelf pas meegemaakt: iemand met een fake account werd door een vriend van ons geaccepteerd als 'vriend' (omdat hij dacht, dat hij hem van vroeger kende, wat niet zo bleek te zijn) en plaatste meteen dezelfde dag een spambericht op de pagina van onze vriend, zichtbaar voor 'vrienden van vrienden', dus we kregen het allemaal te lezen. Hierop hebben zeker een stuk of zes van ons, ik ook, geërgerd gereageerd, door die persoon te blocken en de betreffende post te rapporteren. Facebook heeft dat account al na enkele uren verwijderd, en dat vond ik een goede actie van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Opsich mag FB naar mijn idee gewoon voor de veiligheid van hun platform naar iemands ID-kaart of rijbewijs vragen. Ik heb het idee dat het hele gedoe een beetje tot stand is gekomen vanuit Amerikaanse praktijken (wie kent daar de COPPA-registratie?).

Maar ze geven volgens mij duidelijk aan dat ze na afloop de toegestuurde gegevens zullen vernietigen.
Marly schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:40:
Facebook heeft dat account al na enkele uren verwijderd, en dat vond ik een goede actie van ze.
Ik denk eerder dat ze het account hebben bevroren, en ontzichtbaar hebben gemaakt, waarmee die gene achter het account foto's van vrienden moest raden of zich moest legitimeren.

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
AW_Bos schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:03:
Opsich mag FB naar mijn idee gewoon voor de veiligheid van hun platform naar iemands ID-kaart of rijbewijs vragen.
Wat mensen vinden is niet zo belangrijk, het is wat de wet hierover zegt. Vraag me zelfs af of Facebook niet strafbaar is omdat ze vragen om ID gegevens te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Volgens mij is het helemaal niet strafbaar om een kopie van een ID te vragen. Als jij de onnodige dingen erop afschermd, kunnen kwaadwillenden er geen kwaad mee. Het vervalsen is iets wat strafbaar is, maar daar is helemaal geen sprake van.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2016 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
AW_Bos schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Ik denk eerder dat ze het account hebben bevroren, en ontzichtbaar hebben gemaakt, waarmee die gene achter het account foto's van vrienden moest raden of zich moest legitimeren.
Dat is heel goed mogelijk, in ieder geval was het fake account verdwenen, evenals de spampost in de timeline van onze vriend, en daar ging het ons om.
Overigens was de naam van dat betreffende nep-acount op z'n Belgisch, dus eerst achternaam, dan voornamen, op de profielfoto stonden twee dikke mannen naast een kantoortje met een naam in Russisch (cyrillisch) schrift en in de, slecht vertaalde, tekst van de post (die erover ging, dat men geld bij hen kon lenen), stond een gmail adres met weer een andere, Duits c.q.Oosternrijks klinkende naam. Dus ik wens hem veel succes met het raden van foto's van vrienden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 27-10-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb ook eens gehad dat mijn account even tijdelijk bevroren was, en dat niemand mij op FB kon zien. Dit gebeurde nadat een verkeerde actie van mijn WebDeveloper Toolbar die opeens alle form-field wiste, en FB dat als een hackpoging van mijn PC zag.

Resultaat: Verplicht virussen scannen met speciale antivirus-software die ik moest downloaden, en daarna werd mijn FB weer geactiveerd. Klinkt echt raar, maar het was echt zo. 8)7

Pagina: 1