Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden, kitje of losse onderdelen, of langer wachten..

Pagina: 1
Acties:

• [Veryoldsoul]
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Beste tweakers!

Verrijk mij :+

Kwa zwaar gebruik hoofdzakelijk gamen. Gezien hoe lang de E8400 mee gaat/ging, zit ik wel aan 5 - 8 jaar te denken voordat ik deze componenten weer wil upgraden. Hoe realistisch is dit? Zou je dan gezien ''de toekomst'' eerder een i5, i7 of nog een generatie wachten?

Om in dit perspectief even fijn van de ruimte te kunnen genieten, het volgende is een optie; https://www.alternate.nl/...l/product/1226172?lk=9527

E-8400/4gb800mhz/Rampage formula(..)/Radeon r9 380 2gb/850watt (voeding van die tijd met een zwart/gele doos)/60gb ssd/1tb te weinig andere schijfruimte/Liefst ruim sata gebruik(3 tot 4 harddisks + 3 tot 4 niet-essentiele cd lades)/1x pci geluidskaartje(mits er nog drivers van zijn)/1x 1920x1200 + 1x 1320x../grote ruime kast met veel ventilatoren(alleen niet achter het mobo)

Persoonlijk denk ik dat het stof rond de E-8400 wel oud genoeg begint te worden. DDR 2 klinkt een beetje als Oost-Duitsland van rond die tijd.. Maar is dit dan het moment op te upgraden? Geen idee wat er nog in de toekomst aankomt. Ben nu voor het eerst sinds ''vroeger'' weer op dit gebied aan het orienteren.

Merk enzo
Niet perse, koop los wel eerder een deugdelijk lijkend moederbord. Zolang de meeste dingen goed werken/de koeling niet te kort komt/genoeg sata aansluitingen zijn.
Wel twijfel ik nog heel erg hoe mijn gpu toekomst er uit gaat zien. 380 sli of een nieuwe kaart(wss 3 jaar min.)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[/i]Horen wat jullie mogelijk zouden doen? :+ Diversiteit in tips. Liefst ook zo snel(mhz) mogelijk ram-geheugen, 3200? Is dat realistisch/haalbaar/nuttig?[/i]

Ga je overklokken?
Als er veel ruimte voor is laat ik dit iemand doen, bij weinig tot geen winst zal het afhangen van de moeite

Wat verwacht je van ons?
Ongezoet advies met oog op de toekomst. Komen toeters en bellen wel tot hun recht?
_/-\o_

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Als je nog geduld kan hebben zou ik tot februari wachten: Dan komt zen uit waarvan de verwachtingen zijn dat intel weer eens moet reageren. Intel heeft qua performance de afgelopen 5 jaar geen hol uitgevoerd, en als je echt 5 tot 8 jaar met je pc wilt doen zou ik iig de AMD Zen octacores afwachten.

That said: als je nu wilt gamen zou ik een i5 6400 aanraden met 16 GB ram op een B150 mobo met 2133 MHz geheugen (sneller wordt niet supported). Je 380 is opzich nog redelijk om mee te gamen.

Of je koopt een tweedehands 9x50 core2Quad, en rekt daarmee nog een tijdje. Keuzes zat!

• [Veryoldsoul]
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Dank

De I5 6400 scheelt wel 150 tot 270 euro in aanschaf, vergeleken met wat er standaard(alternate/azerty) uitkomt. Hoe merk ik dit kwa verschil in prestaties? (Meest waarschijnlijke optie als het wachten te lang duurt)

4 maanden tot ''Zen?'' uitkomt, is er een verwachting wanneer intel dan komt? Anderhalf jaar wachten zou bijvoorbeeld wel redelijk aan de lange kant zijn.. Is er ook een schatting van wat het dan mag kosten of hoe de upgrade structuur mogelijk gaat lopen?

Zit persoonlijk wel liever bij de nieuwe famlie dan bij de oude, mits ik dan ook het mobo en geheugen langer kan behouden. Daarnaast zit ik ook liever niet bij de eerste van een nieuwe familie omdat die dan het duurst zijn + er net wat betere vaak net erna komen?

Wat kan ik van de qq6600 aan prestatiewinst verwachtten? Het zou met afstand de goedkoopste optie zijn, maar hoe veel verder ligt het bereik van m'n pc dan werkelijjk?

[ Voor 10% gewijzigd door [Veryoldsoul] op 27-10-2016 11:58 ]