Hulp gezocht! Bedrijfswebsite maken

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:39
Hallo mede-Tweakers,

Zelf ben ik werkzaam in een bedrijf dat hekwerk materialen draad- en afrasteringen verkoopt. Nu is de website hier nooit relevant geweest en is hier bijna niks aan gebeurd. Onlangs is me de vraag gesteld om hier in te duiken en een professionalisering slag te maken.

Nu heb ik zelf enige ervaring met software maar de weelde van het internet maakt het niet overzichtelijk.
Vandaar mijn advies aanvraag m.b.t volgende onderwerpen:

Hosting: nu via flexxie
Naar alternatief Versio gekeken (voordeliger kosten), heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere alternatieven die relevanter zijn?

Wenslijst::
Catalogus producten - via klanten login gekoppeld aan relevante prijzen per klant
Genereer bestellijst voor binnendienst medewerkers op artikel- prijs- niveau
Desktop look: zoiets als op staton
Mobile look: zoiets als cyklop
Makkelijk producten toevoegen - verwijderen - afbeeldingen toevoegen
Sociale netwerk koppelingen

Relevante software en hardware momenteel in gebruik:
Momenteel wordt de website onderhouden via wordpress - alleen berichten en pagina's aanmaken (andere opties niet vrij gegeven)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Hosting via Versio
Wordpress Template via Themeforest.net
Plug-in toevoegen voor wensenlijst (maar daar loop ik vast, welke plug-in kan wat)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het bedrijf een professionaliserings-slag wil maken, dan is dit niet de beste aanpak, dan kunnen ze beter een professional inhuren en dan onderdeel van het pakket maken dat deze de nieuwe webmaster (jij?) leert dit te onderhouden :)

Nu ga je er namelijk toch meer in alsof het een prive-website is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, huur hiervoor een professioneel bedrijf in en spreek af dat ze ook een stuk opleiding geven met betrekking tot product beheer. Dat bedrijf laat je tevens verantwoordelijk zijn voor het up to date houden van software en het uitvoeren van security updates.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Ok als ik een template als BizPro - Business Theme + RTL gebruik en aanpas aan de bedrijfsstijl en host via versio ben ik dan echt zo lastig bezig? (website bijhouden eigen ervaring met wordpress - dreamweaver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ervaring met dreamweaver heb je helemaal niets aan voor een moderne website. Ervaring met wordpress is een stuk relevanter. Bedenk je wel dat wordpress vaak onder vuur ligt en je als beheerder ook zorg moet kunnen dragen dat een website veilig is. Daar komt wat meer bij kijken dan af en toe een blogpost doen of een product toevoegen in de webshop.

Versio zou ik vermijden als de pest als je wilt dat je website bereikbaar is, en sowieso lijkt twee tientjes per jaar proberen te besparen op je hosting me de verkeerde insteek als je een professionaliseringsslag wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Ik zie niet in waarom je voor een 'kleinschalig' bedrijf een website niet zelf kunt beheren. Zeker als de kennis gewoon in huis is.
Een beetje 'professioneel bedrijf' die een website beheert rekent soms kosten die niet in verhouding staan (ik kan mij een tijd herinneren dat het bedrijf waar ik werkte ruim 500 euro per jaar betaalde voor een CMS licentie en hostingkosten en extra kosten kreeg doorbelast voor relatief simpele wijzigingen).

Als je middels wordpress, een template en de nodige aanpassingen je eigen site kunt opzetten zou ik dat zeker doen. Vooral eigen scripjes ontwerpen om de site effectiever te maken kan een toevoeging zijn voor de gebruiksvriendelijkheid van de website.
Bij het extern wegzetten van zulke acties, en zeker een klanten/producten beheer systeem kun je tegen flinke kosten aan lopen omdat dit mogelijk bedrijfsspecifiek is.

Het zelf opzetten kan ook tijd kosten, maar als je anders het magazijn aan het aanvegen bent omdat het even rustig is op kantoor kun je die tijd net zo goed steken in een eigen website. Staat tevens leuk op de CV en je kunt in de 'baas z'n tijd' lekker met webdesign bezig zijn :).

Edit: Ik vind overigens het 'kennen' van Wordpress geen belangrijk goed. Alles is tegenwoordig maar dat het standaard moet en vervolgens weet men niks van de basis.

Men pleurt een Wordpress / Joomla pakket online, gooit er een template overheen en als ze dat vervolgens naar eigen stijl willen inrichten staan ze met de oren te klapperen als je over HTML code begint.

[ Voor 13% gewijzigd door BLACKfm op 27-10-2016 12:02 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
mcDavid schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:58:
Ervaring met dreamweaver heb je helemaal niets aan voor een moderne website. Ervaring met wordpress is een stuk relevanter. Bedenk je wel dat wordpress vaak onder vuur ligt en je als beheerder ook zorg moet kunnen dragen dat een website veilig is. Daar komt wat meer bij kijken dan af en toe een blogpost doen of een product toevoegen in de webshop.

Versio zou ik vermijden als de pest als je wilt dat je website bereikbaar is, en sowieso lijkt twee tientjes per jaar proberen te besparen op je hosting me de verkeerde insteek als je een professionaliseringsslag wilt maken.
Kijk dat is klare taal:
De hosting vraag lijkt me duidelijk beantwoord.

Nu nog de vraag welke plug-ins nodig zijn om de wensenlijst te realiseren - of een template afdoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
BLACKfm schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:58:
Ik zie niet in waarom je voor een 'kleinschalig' bedrijf een website niet zelf kunt beheren. Zeker als de kennis gewoon in huis is.
Een beetje 'professioneel bedrijf' die een website beheert rekent soms kosten die niet in verhouding staan (ik kan mij een tijd herinneren dat het bedrijf waar ik werkte ruim 500 euro per jaar betaalde voor een CMS licentie en hostingkosten en extra kosten kreeg doorbelast voor relatief simpele wijzigingen).

Als je middels wordpress, een template en de nodige aanpassingen je eigen site kunt opzetten zou ik dat zeker doen. Vooral eigen scripjes ontwerpen om de site effectiever te maken kan een toevoeging zijn voor de gebruiksvriendelijkheid van de website.
Bij het extern wegzetten van zulke acties, en zeker een klanten/producten beheer systeem kun je tegen flinke kosten aan lopen omdat dit mogelijk bedrijfsspecifiek is.

Het zelf opzetten kan ook tijd kosten, maar als je anders het magazijn aan het aanvegen bent omdat het even rustig is op kantoor kun je die tijd net zo goed steken in een eigen website. Staat tevens leuk op de CV en je kunt in de 'baas z'n tijd' lekker met webdesign bezig zijn :).

Edit: Ik vind overigens het 'kennen' van Wordpress geen belangrijk goed. Alles is tegenwoordig maar dat het standaard moet en vervolgens weet men niks van de basis.

Men pleurt een Wordpress / Joomla pakket online, gooit er een template overheen en als ze dat vervolgens naar eigen stijl willen inrichten staan ze met de oren te klapperen als je over HTML code begint.
Inderdaad ook mijn insteek, al snap ik de security en online time van de overige reactie goed.
Momenteel betalen we nu zo'n €10,- p/mnd voor de hosting wat destijds een 5tal pagina's besloeg.
Afgelopen dit uitgebreid naar een 885 pagina's (vnl. productenpagina's, wie zijn wij, FAQ, e.d.).

Er loopt nu ook google analytics en addword campagne op.

Maar loop vast met e-commerce verhaal wat werkt mobile goed en met verschillende logins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Of jij er mee bezig wilt zijn, is naar mijn idee vooral afhankelijk van de vraag waarom het nu opeens wel relevant wordt om de site te 'professionaliseren'.

Die beslissing komt ergens vandaag (jouw leidinggevende?, directie?) met de daarbij behorende redenen (omzet?, naamsbekendheid?, service?).

Antwoord op deze (en eigenlijk nog meer van dit soort vragen) lijken mij relevant voor jou om te bepalen of je er wel of niet zelf mee bezig wilt zijn.

Dat jou het leuk lijkt om te doen is fijn voor je, maar als je vervolgens iets oplevert wat niet aan de eisen/verwachtingen (zijn die bekend bij jou?) voldoet, wordt jij er op aan gekeken. Misschien werk je bij een bedrijf waar jij denkt dat het geen issue is, maar dat zou nog weleens kunnen tegen vallen als puntje bij paaltje komt.

Als jij het ziet als een leerproces en niet bang bent voor de gevolgen als 'men' niet tevreden is over het resultaat, zou ik zeggen: DOEN. Als dat niet het geval is, zou ik zeggen laat iemand anders het opknappen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar doe zelf even je huiswerk. Je gebruikt wat meer woorden dan de vorige keer maar je topic komt nog steeds zo veel overeen met je vorige topic dat ik gewoon RobIII's sluitbericht ga citeren...
RobIII schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:10:
In de Devschuur® (en dus ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting) hebben we 't over 't zélf maken / schrijven van templates / code etc. Zoeken naar kant-en-klare zaken kun je prima zelf.

Zie ook Waar vind ik...? en scriptrequests
Je wil enerzijds die website professioneler maken maar laat vervolgens blijken dat je zelf geen kaas hebt gegeten van wat je aan het doen bent (of er in elk geval weinig moeite voor doet om zelf oplossingen te vinden). Je vraag komt nogal over alsof je op een forum vol met dokters komt vragen hoe je zelf je eigen beenbreuk kan zetten en ingipsen, je hebt immers ervaring met een pleistertje plakken. Als je vervolgens verteld wordt dat je beter naar een dokter kan gaan negeer je dat advies en vraag je verder door waar je het beste gips kan kopen om je been in te gipsen nadat je klaar bent... 8)7

Anyway, open gerust een nieuw topic als je gerichte vragen hebt. Je komt nu in elke post weer met een nieuwe vraag en zo werkt het hier niet. We verwachten nog steed dat je zelf je eigen probleem op probeert te lossen en pas vragen stelt als je er niet uit komt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.