Nieuwe headset gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Ik zoek een headset. Van mijn huidige headset, een Sennheiser PC150, is de microfoon overleden nadat ik ettelijke keren over het snoertje ben heen gerold met mijn bureaustoel. Na ongeveer een jaar of 10 trouwe dienst is dat niet echt een schande :+ dus ik ben op zoek naar een nieuwe.

Qua qeluid zal ik het hoofdzakelijk gebruiken voor gaming in het algemeen en voor shooters/BF1 in het bijzonder. Het is dus belangrijk dat ik de finesses kan opvangen in alle hectiek van full scale war, zoals voetstappen.

Qua spraak zal ik het gebruiken op TS of Discord. Waarschijnlijk hebben mensen al moeite genoeg met het ontcijferen van mijn Twentse tongval, dus het zou fijn zijn als de geluidskwaliteit ze het niet extra moeilijk maakt.

Wat is je budget?
Het liefst geef ik niet meer uit dan 100 euro, maar indien het écht een meerwaarde heeft, zou ik misschien tot 200 euro willen uitgeven. Ik ben van plan het apparaat vele honderden uren te gaan gebruiken, dus het moet kwalitatief goed zijn.[/i]

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik dus een Sennheiser PC150, deze bevalt mij goed, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het uiteraard gebruiken met mijn game PC. Deze heeft onderstaande componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,-€ 248,-
1Asus H170 PRO GAMING€ 131,95€ 131,95
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 368,80€ 368,80
1Fractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1AOC e2470Swda Zwart€ 120,50€ 120,50
1AOC Q2778VQE Zwart€ 273,-€ 273,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16R€ 53,95€ 53,95
1Corsair CX750M€ 93,47€ 93,47
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.574,52

Vragen die ik heb:
Maakt het uit of de headset aangesloten wordt met USB of 3.5mm jack?

Heeft een surroundsound headset meerwaarde? Ik lees er verschillende verhalen over. Wat raden jullie aan en waarom?

On ear of over ear? Ik draag een bril en ben benieuwd hoe het qua draagcomfort zit met een over ear koptelefoon.

Verder vind ik het niet erg om een bedrade koptelefoon te hebben. Het zit me niet in de weg en je hebt geen last van lege accu's etc.

Welke koptelefoons heb ik zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 81,-€ 81,-
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 66,95€ 66,95
1Sennheiser PC 151€ 68,99€ 68,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 216,94

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Steam/Discord: Flimovic

Beste antwoord (via Flimovic op 27-10-2016 19:07)

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26
Is een losse mic ook nog 'n optie? Een vriend van me en ik hebben allebei een Antlion Modmic en we zijn er zeer te spreken over. Zou je eventueel zo aan je headset kunnen plakken en er ook weer handig af halen.

Ik zat toen ik ging kijken naar een nieuwe headset ernstig in dubio omdat alle headsets met microfoon niet aan mijn eisen voldeden. Ik heb toen in de aanbieding een Sennheiser HD598 gekocht en dus een Modmic.

De veel ruimere keuze aan headsets toen ik de microfoon-eis liet vallen beviel heel goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Rickpm1 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

pricewatch: Corsair Gaming VOID Wireless Dolby 7.1 RGB , ben al een hele tijd heel blij met deze! Is er ook in andere kleuren; geel en zwart.
Heeft Dolby echt een toegevoegde waarde boven Stereo? En hoe vaak moet je je headset opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Stukje boven je budget, maar je kan er wel een paar jaar mee verder.

pricewatch: Sennheiser G4ME One Zwart
pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black

Prima headsets, de ene closed, de ander open.
Ik heb zelf de closed (de ZERO), die de opvolger is van de PC350 (één van de meest gebruikte Sennheiser game headsets). Zit prima. Wel merk ik dat als ik af en toe een bril op heb, dit na een paar uur begint te irriteren (3+ uur achtereen :P ).

Surround heeft m.i. geen voordeel. Stereo is ook prima geluid en plaatsbepaling in spellen gaat uitstekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Bobmeister op 27-10-2016 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
Flimovic schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Heeft Dolby echt een toegevoegde waarde boven Stereo? En hoe vaak moet je je headset opladen?
Headset gaat 3/4 dagen mee als je de LED verlichting uitzet, je kan hem opladen terwijl je speelt met USB kabel ( dit gaat ook vrij snel ). Surround is voor mij een must-have,vooral bij shooters; 100% toegevoegde waarde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26
Is een losse mic ook nog 'n optie? Een vriend van me en ik hebben allebei een Antlion Modmic en we zijn er zeer te spreken over. Zou je eventueel zo aan je headset kunnen plakken en er ook weer handig af halen.

Ik zat toen ik ging kijken naar een nieuwe headset ernstig in dubio omdat alle headsets met microfoon niet aan mijn eisen voldeden. Ik heb toen in de aanbieding een Sennheiser HD598 gekocht en dus een Modmic.

De veel ruimere keuze aan headsets toen ik de microfoon-eis liet vallen beviel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Ik heb dezelfde headset nog liggen. Als je tevreden bent, mag die van mij wel overnemen. Is goed gebruikt, maar nog 100% in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Bobbus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:08:

Voor op dit moment is dat inderdaad denk ik de beste oplossing. Ik moet nog even kijken welke mic het gaat worden, maar dit is een serieuze optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Bovengenoemde Senn G4me series zijn echt een flinke upgrade over die PC150. PC150 was een leuk ding, prima mic ook, maar de PC350/360 (en nu dus de G4me series) zijn echt weer een stuk beter. VOID wireless wordt ook genoemd en is, zeker als wireless aantrekt, een prima alternatief. Die is wel een stuk zwaarder. Mics van al die dingen zijn goed, die van Senn zijn m.i. net wat beter, echter als die PC150 mic voor jou nu voldoet ga je sowieso nog wat op vooruit en kan je je afvragen wat de meerwaarde is van een losse mic. Ik ben helemaal pro audioheadset + losse mic zodra muziek zwaar gaat wegen, maar primair als gamer kom je waarschijnlijk toch al uit bij een gaming headset met mic, en is de extra investering twijfelachtig voor enkel voice comms.

Door jou genoemde Cloud II is praktisch een perfecte headset voor dat geld en het is heel lastig om daar een goed alternatief tegenover te zetten, hooguit als de vorm of uitstraling echt niet aanspreekt, maar het is één van de betere in die klasse en m.i. in geen enkel geval een miskoop; niet als je je budget te boven gaat voor een flinke upgrade, maar ook niet als je bezuinigd ten opzichte van duurdere modellen gezien je echt niet veel inlevert. Minder dan een VOID is hij zeker niet, dus je kan aardig wat besparen als je niet om draadloos geeft. De game headset die mij verder nog bijstaat is de G933 die als game/film headset echt wel weer even een tikje dikker klinkt, maar dan ga je weer een stuk hoger de prijzenboom in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Foritain schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:14:
Bovengenoemde Senn G4me series zijn echt een flinke upgrade over die PC150. PC150 was een leuk ding, prima mic ook, maar de PC350/360 (en nu dus de G4me series) zijn echt weer een stuk beter. VOID wireless wordt ook genoemd en is, zeker als wireless aantrekt, een prima alternatief. Die is wel een stuk zwaarder. Mics van al die dingen zijn goed, die van Senn zijn m.i. net wat beter, echter als die PC150 mic voor jou nu voldoet ga je sowieso nog wat op vooruit en kan je je afvragen wat de meerwaarde is van een losse mic. Ik ben helemaal pro audioheadset + losse mic zodra muziek zwaar gaat wegen, maar primair als gamer kom je waarschijnlijk toch al uit bij een gaming headset met mic, en is de extra investering twijfelachtig voor enkel voice comms.

Door jou genoemde Cloud II is praktisch een perfecte headset voor dat geld en het is heel lastig om daar een goed alternatief tegenover te zetten, hooguit als de vorm of uitstraling echt niet aanspreekt, maar het is één van de betere in die klasse en m.i. in geen enkel geval een miskoop; niet als je je budget te boven gaat voor een flinke upgrade, maar ook niet als je bezuinigd ten opzichte van duurdere modellen gezien je echt niet veel inlevert. Minder dan een VOID is hij zeker niet, dus je kan aardig wat besparen als je niet om draadloos geeft. De game headset die mij verder nog bijstaat is de G933 die als game/film headset echt wel weer even een tikje dikker klinkt, maar dan ga je weer een stuk hoger de prijzenboom in.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Foritain! Ik heb gisteravond een losse mic besteld 10 euro incl. verzendkosten, dus ik ga het daar eerst even mee proberen. Mocht het echt ruk zijn of niet bevallen, dan ga ik over op een nieuwe headset. En dan zal ik jouw tips zeker meenemen!

Pagina: 1