Silverado is een hele goede en vooral stille koeler. Maar dan kost ie ook wat. Zou gewoon ff in de pricewatch kijken onder de n van Noisecontrol.
Music Addicted
Verwijderd
waterkoeling maakt helemaal geen geluid 
heb zelf ook mijn splinternieuwe PC aan stukken gezaagd om alles er in te bouwen
heb zelf ook mijn splinternieuwe PC aan stukken gezaagd om alles er in te bouwen
Waarom een stille ?
Neem nou gewoon een GlobalWin met Straaljager Technologie (TM) ...
Neem nou gewoon een GlobalWin met Straaljager Technologie (TM) ...
Verwijderd
omdat sommige mensen niet overclocken en mensen liever achter een lekkere stille pc zittenOp vrijdag 29 juni 2001 14:24 schreef Serum het volgende:
Waarom een stille ?
Nee das nix (gewoon een grote Coolermaster) die houd je TB 1400 echt niet koel. Ik denk zelf aan de aanschaf van de ThermalRight SK6 (wel die met Delta fan) maar als je daar een stille fan opzit ist denk ik nog één van de betere koelers.Op vrijdag 29 juni 2001 13:55 schreef Duderuud het volgende:
Vind ik wel ERG duur. Een Vulcano II nix?
Wat je ook kunt doen is een Swiftech MC462 kopen en daar een stille(re) 80mm fan opzetten...
Maar tja tis eigenlijk allemaal afhankelijk van wat je stil vindt...
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Misschien een vreemde vraag....maar wat doe je dan in het die hard overclocking forum?
A.
A.
Verwijderd
Ik denk omdat hier de meeste kennis en ervaring zit.Op vrijdag 29 juni 2001 15:02 schreef acidfever het volgende:
Misschien een vreemde vraag....maar wat doe je dan in het die hard overclocking forum?
A.
Verwijderd
Je had beter kunnen wachten tot de Palomino er is,verbruikt minder stroom en wordt dus minder warm,dat is tenminste wat ik doe want mijn TB1200@1400 wordt zo'n 54 graden met een Vulcano2(met Papst 612f/2)en twee intake fan's en Enermax voeding 365VE(deze zorgt voor de outtake).
Verwijderd
Zelfs op 12 volt is ie erg stil
komt doordat er 2 radiaal fan's op zitten..
mijn T-bird 1200 loopt nu op 51 graden stressed...
komt doordat er 2 radiaal fan's op zitten..
mijn T-bird 1200 loopt nu op 51 graden stressed...
Hmm...okee...toch maar een silverado dan..
Ennuh, dit meen ik serieus!
Specs pc NU: TB750@1050
300W Antec kast met 4 koelers
Dikke Spire koeler
Artic Silver
Allemaal erg leuk en koel (
), maar als ik op bed lig maakt het zoveel herrie! 
Nu niet erg, maar over niet al te lange tijd heb ik kabel of adsl, en dan heb ik pc dus 's nachts aan...ken ik nie slapuh!
Ennuh, dit meen ik serieus!
Specs pc NU: TB750@1050
300W Antec kast met 4 koelers
Dikke Spire koeler
Artic Silver
Allemaal erg leuk en koel (
Nu niet erg, maar over niet al te lange tijd heb ik kabel of adsl, en dan heb ik pc dus 's nachts aan...ken ik nie slapuh!
Koop dan meteen een huis en richt een aparte kamer in.Op vrijdag 29 juni 2001 16:30 schreef Duderuud het volgende:
Is een Alpha met stille fan niet nog steeds best wel goed?
[offtopic en heel flauw]
Duderuud: Dude, where's my bike? (mooi ding btw)
[/offtopic en heel flauw]
[offtopic en heel flauw]
Duderuud: Dude, where's my bike? (mooi ding btw)
[/offtopic en heel flauw]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Noiscontrol Silverado is de enige die een tb1400 voldoende kan koelen EN erg stil is. Moet je wat voor over hebben.
Swiftec MC462 is zelfs nog koeler, maar die draait zo (met standaard fan) op 63 DBa. Denk niet dat ie dat erg op prijs stelt. Is volgens mij ook nog duurder dan een Silverado. Vind de prijs nog best meevallen bij Gistron.
Music Addicted
Ik denk toch dat het gerust niet de enige koeler is die een TB1400 goed kan koelen en stil is. Zoals gezegd:Op vrijdag 29 juni 2001 20:19 schreef mickgreen het volgende:
Noiscontrol Silverado is de enige die een tb1400 voldoende kan koelen EN erg stil is.
"Neem gewoon een Swiftech MC462 heatsink" (ok kost wat, maar dan heb je wel zo'n beetje de beste heatsink die dr op dit moment is) "en zet daar vervolgens een stillere 80mm."
Verwijderd
Papst is toch wel stil?Op zaterdag 30 juni 2001 10:19 schreef Dizzytal het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het gerust niet de enige koeler is die een TB1400 goed kan koelen en stil is. Zoals gezegd:
"Neem gewoon een Swiftech MC462 heatsink" (ok kost wat, maar dan heb je wel zo'n beetje de beste heatsink die dr op dit moment is) "en zet daar vervolgens een stillere 80mm."
Moet ik ff weten, ik wil van de lawaaierige sunons af..
Ey , mag ik is vragen waar jij je inspiratie vandaan hebt?Op vrijdag 29 juni 2001 21:24 schreef NoStra het volgende:
Coolermaster EP5-6I11 met een 92mm fan erop gemonteerd ipv de std fan
Just kidding nos...
Dit heb ik ook, alleen op dhp Coolermaster...
deze koelt beter dan een Alpha/Delta combo...
Sunon-Fan= 55CFM
Nou dat vindt ik wel mee vallen, als je naar de spec's kijkt zijn er stillere fan's.Op zaterdag 30 juni 2001 10:21 schreef SickBastard het volgende:
Papst is toch wel stil?
Moet ik ff weten, ik wil van de lawaaierige sunons af..
Papst is volgens mij ver overschat qua kwaliteit en stilheid.
Als je de 80*80*25mm fans neemt zijn ze niet de stilsten 2 fans van 69m^3/h die komen op 32 dBA en 1 van 79m^3/h die 37dBA produceerd.
Neem nu YS-Tech die erg goede fans produceerd (worden veel gebruikt op GlobalWin koelers, de 60*60mm dan) heeft een fan van 77m^3 die "maar" 34dBA produceerd.
Die Papst is dus veel lawaaiger, voor maar "2kub lucht meer".
edit:
en ja elke fan heeft een eigen geluid, maar het verschil is tussen de fans is te groot om niet op te merken. Voor de specs van die Papst fan gewoon op www.papst.com kijken
en ja elke fan heeft een eigen geluid, maar het verschil is tussen de fans is te groot om niet op te merken. Voor de specs van die Papst fan gewoon op www.papst.com kijken
Pagina: 1