Autonome boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832167

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen aan een klein project, waarbij ik een soort boot wil maken die voornamelijk onderwater ligt.

De bedoeling is dat hij kan wegdrijven en daarna automatisch kan terugkeren naar de startpositie. Denk maar aan de 'auto return' function die gebruik wordt bij drones.

De 'boot' zal een 30cm lang zijn en ook een 30tal cm diep.

Ik ben nu op zoek naar wat tips voor welke soort motor, accu, proppelor en roer ik hiervoor zou kunnen gebruiken.
Heeft iemand hier ideetjes voor of een link naar een gelijkaardig project? Zou me enorm helpen!

Mvg, daan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23

Rmg

Zoek eens naar 'voerboot' karpervissers gebruiken deze om voer op een bepaalde plek te krijgen. Je hebt een hele hoop zelfbouwprojecten met oa. gps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:46

SA007

Moderator Tweaking
Hoe nauwkeurig moet hij terug naar de oude positie, GPS nauwkeurigheid is niet fantastisch hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832167

Topicstarter
Wel, ongeveer 1m accuraat zou genoeg zijn, dus normaal is GPS daarvoor wel oke dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Als je bootje onder water ligt heb je echter geen GPS (of enige andere vorm van) signaal, hou daar wel rekening mee. Je kan dus prima het commando 'duik' geven, maar het commando 'zwem' komt dan nooit meer aan :+

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Als ik de topicstarter goed begrijp licht het grootste gedeelte van de boot onderwater, en is het geen duikboot. Maar anders zou hij er een drijver met antenne achter/boven kunnen hangen.

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 01:05
glonass met gps combinatie is al meer accuraat.
wat ze wel eens doen in de luchtvaart met name ook in raketten aangezien gps hier niet werkt doordat er een dopller effect door het voertuig zelf gegenereerd word.
ze gebruiken daar een accelerometer met hoge verversingsnelheid.
als je je acceleratie over 3 assen weet, en de tijd, dan weet je waar je voertuig zich bevind tenopzichte van het begin punt.

verder zou je zelf bacons kunnen plaatsen om een nog hogere resolutie te kunnen krijgen

Ben niet slim, maar wel dom

Pagina: 1