Bitcoin hoge overhead bij betalingen?

Pagina: 1
Acties:

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik voel mij ontzettend stom dat ik dit moet vragen maar ik heb ook een verstandelijke beperking (dit is echt zo). Ik wilde gaan experimenteren met Bitcoins en een betaling verrichten van $65.97

Ik moest betalen aan de kassa

$65.97 = 0.10826544 Bitcoin
Bij de chekout werd dit
$56.97 = 0.10843251 Bitcoin

Toen ik via mijn Bitcoin client MultiBitHD de betaling wilde verzenden. Moest ik het bedrag van $65.97 omhoogschroeven naar $73.17 om op 0.10843251 Bitcoin uit te komen voor verzending. Dat is $7 meer.

Klopt dit of doe ik iets fout?

[ Voor 15% gewijzigd door SoundByte op 27-10-2016 02:42 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Er is geen officiele koers voor dollar => BTC dus in wezen kan iedereen rekenen wat die wil.

Het is net afhankelijk van bij welke payment provider de winkel stond aangesloten (en je dus moest betalen) en wat voor koers jij kijkt. En ja dat verschil kan makkelijk 8 dollar zijn.

In wezen als je met BTC wilt betalen moet je niet op de $ of euro prijzen letten, maar gewoon op de prijs in BTC en of je dat ervoor over hebt. Want er is niet 1 tarief waarop je op $ of euro kan uitkomen die altijd goed is, wat je voorgeschoteld krijgt kan van seconde op seconde verschillen, kan een beetje extra marge bevatten zodat de winkel je 15 minuten dezelfde prijs kan tonen, kan nog eens extra fees bevatten aan de payment provider etc. etc. etc.

Je gaat dit nooit rond krijgen, dat lukt je al amper met officiele valuta.Laat staan met een cowboy-valuta als BTC.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:37 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon