Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Linksys EA6900 achter TN modem -> poorten blijven gesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een privé web-, media- en mailserver. en ja, ik zit verveeld met die onnozele Telenet Docsis modemtjes!
Het probleem heb ik al es in het verleden opgelost, maar hoe weet ik niet meer.

Alles werkt met die Telenet modem, toch bijna alles. Mijn poorten staan open, mijn servers zijn bereikbaar van buitenaf.
Maar ik wil mijn Linksys EA6900 router erachter zetten en daar loopt het mis. Ik weet dat je niet kunt pingen naar je eigen publiek IP, nochtans is het mij ooit es gelukt met die Linksys erachter.
Maar wanneer ik dat doe, en zelfs met alle firewalls offline (ook the Cut trough forwarding uitgezet, DMZ aangezet) blijven mijn poorten gesloten.

Wel, hoe moet ik dit nu oplossen? Het gaat dus op een Smart WiFi router, bedoeling is dus ook dat ik die vanop afstand kan bedienen. Dus moet ie ergens wel rechtstreeks aangesloten worden op het internet of niet? Het is een stom onnozel probleem maar ik vind het niet (meer) (En nee, ik had niet teveel gedronken) 8)7

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me geen goed plan, dual NAT... Zet alle routing maar vast uit.

• xzcnw4
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-08-2022
Je kan Port forwarding toepassen.
Daarmee stel je in dat de externe poort wordt gekoppeld aan een poort naar een intern ipadres, dus jouw server ipadres.
Je vind het via:
Routerinstellingen - Beveiliging - Toepassingen en games - enkele poort doorsturen.
Dus voor elke poort een item toevoegen in de lijst.

Cut trough forwarding laten uitstaan, DMZ ook best afzetten als je port forwarding gebruikt.

Als het nog niet lukt, dan kan het zijn dat TN de poorten zelf blokkeert, evt afhankelijk van het soort abonnement. Dan ff bellen met TN.