Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832349

Topicstarter
Beste Mensen,

Sinds deze week ben ik overgestapt van provider mijn KPN abonnement was afgelopen en ben overgestapt naar telfort ivm met alles in 1 maar nu werkt mijn mobiele telefoon niet meer met de nieuwe sim kaart van telfort. Ik krijg de melding "geen sim-kaart alleen noodnummers" ik heb inmiddels een nieuwe sim kaart gekregen van telfort geactiveerd etc. maar heb nog steeds het zelfde probleem. Nu heb ik de sim kaarten eens naast elkaar gelegd en zie een duidelijk verschil, het chip gedeelte van de sim kaart van KPN is groter dan dat van telfort, zou dit het probleem kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Nee hoor, dat zal het probleem niet zijn. Die Telfort kan je waarschijnlijk ook nog als nano sim gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:21
Hebski schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:40:
Nee hoor, dat zal het probleem niet zijn. Die Telfort kan je waarschijnlijk ook nog als nano sim gebruiken.
Ff geen zin aan zoeken, maar is een nanosim wel backwards compatible met microsim? Dus "past" een nano sim wel in een oudere telefoon als een s4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
skipe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:51:
[...]

Ff geen zin aan zoeken, maar is een nanosim wel backwards compatible met microsim? Dus "past" een nano sim wel in een oudere telefoon als een s4?
Dat zou gewoon moeten werken als je een nano-sim adapter voor gebruikt.

Ik denk persoonlijk dat de simkaart lezer defect is, aangezien dit een bekend probleem is bij de S4 modellen. Heb laatst nog van een S4 de simkaart lezer moeten vervangen, omdat deze dus defect was.

Ik zou voor de zekerheid een andere micro simkaart van een ander provider aanschaffen om te controleren of het echt aan de Telfort simkaart ligt of aan het toestel. Een gratis simkaart zou je bijv. bij Lebara kunnen aanvragen, krijg je binnen 5 dagen in huis :)

hi!