Hallo allemaal,
Ik zit met de volgende situatie met mijn onderneming:
- Inkoop vanuit landen BUITEN de EU (kleding)
- Inkoop vanuit landen BINNEN de EU (kleding)
- Inkoop binnen NL (verzend dozen, verzendkosten en andere kleine aankopen)
- Verkoop alleen binnen NL (kleding)
Nu moet ik over alle producten die ik VERKOOP binnen Nederlands 21% BTW betalen.
Over de inkoop binnen NL kan ik de BTW verrekenen. Alleen weegt dit nooit tegen elkaar op met de verkoop binnen NL.
Mijn grootste inkoop en dus buiten buiten de EU en buiten NL maar binnen de EU.
Er is wat informatie te vinden over hoe je dit kan invullen op je aangifte en hoe je dit kan berekenen. Tóch kom ik er niet helemaal uit.
Stel:
- Inkoop buiten EU = €700
- Inkoop buiten NL, binnen EU = 1250
- Inkoop binnen NL = €350 (BTW = €73,50)
- Verkoop binnen NL = 2100 (BTW = €441)
Bij de aangifte vul ik bij de inkoop binnen NL onder 'Omzetbelasting' dus €73,50 in, en bij de verkoop €441,00.
Mijn vraag is nu wat vul ik in onder 'Omzetbelasting' bij inkoop buiten EU en buiten NL, binnen EU in? Welk % moet ik hier berekenen?
Overigens ben ik op de hoogte van de KOR. Maar ik wil voorkomen dat ik mijn aangiften verkeerd invul.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en eventueel tips hebben!
Bedankt.
Ik zit met de volgende situatie met mijn onderneming:
- Inkoop vanuit landen BUITEN de EU (kleding)
- Inkoop vanuit landen BINNEN de EU (kleding)
- Inkoop binnen NL (verzend dozen, verzendkosten en andere kleine aankopen)
- Verkoop alleen binnen NL (kleding)
Nu moet ik over alle producten die ik VERKOOP binnen Nederlands 21% BTW betalen.
Over de inkoop binnen NL kan ik de BTW verrekenen. Alleen weegt dit nooit tegen elkaar op met de verkoop binnen NL.
Mijn grootste inkoop en dus buiten buiten de EU en buiten NL maar binnen de EU.
Er is wat informatie te vinden over hoe je dit kan invullen op je aangifte en hoe je dit kan berekenen. Tóch kom ik er niet helemaal uit.
Stel:
- Inkoop buiten EU = €700
- Inkoop buiten NL, binnen EU = 1250
- Inkoop binnen NL = €350 (BTW = €73,50)
- Verkoop binnen NL = 2100 (BTW = €441)
Bij de aangifte vul ik bij de inkoop binnen NL onder 'Omzetbelasting' dus €73,50 in, en bij de verkoop €441,00.
Mijn vraag is nu wat vul ik in onder 'Omzetbelasting' bij inkoop buiten EU en buiten NL, binnen EU in? Welk % moet ik hier berekenen?
Overigens ben ik op de hoogte van de KOR. Maar ik wil voorkomen dat ik mijn aangiften verkeerd invul.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en eventueel tips hebben!
Bedankt.