Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Azerty Cherry MX Blue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LennyPenny
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik ben vandaag een Razer Blackwidow Ultimate gaan testen, en hoewel het typgevoel van de Razer Green toetsen mij wel bevalt ben ik toch wat terughoudend tegenover Razer producten (veel slechte reviews over de bouwkwaliteit en iets te flashy naar mijn smaak). Vandaar dat ik aan het rondzoeken ben naar een bord met Cherry MX Blues in azerty (liefst Belgisch) maar ik kan er geen vinden. Bestaat dat überhaubt of is het vergeefse moeite?

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vind de reviews op tweakers nog reuze meevallen. Ook bouwkwaliteit wordt niet eens zo zeer slecht beoordeeld.
Zou me overigens niet blindstaren op revieuws van consumenten. Vaak schrijven deze pas iets als ze ontevreden zijn. Tevreden mensen hoor je zelden want voldoet aan de wensen dus niet noemenswaardig.

Typgevoel is iets waar je enkel zelf over kunt oordelen en flashy looks zou ik eventueel voor lief nemen als dit qua comfort "het perfecte toetsenbord" zou zijn. Al snap ik uiteraard dat als je dit geld aan een toetsenbord besteed, deze perfect moet zijn.

Mbt je oorspronkelijke vraag. Kan zo geen Azerty met blue switches vinden in de pw. Is natuurlijk ook vrij specifiek/niche.

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 01:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• LennyPenny
Switchie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:07:
Vind de reviews op tweakers nog reuze meevallen. Ook bouwkwaliteit wordt niet eens zo zeer slecht beoordeeld.
Zou me overigens niet blindstaren op revieuws van consumenten. Vaak schrijven deze pas iets als ze ontevreden zijn. Tevreden mensen hoor je zelden want voldoet aan de wensen dus niet noemenswaardig.

[...]

Mbt je oorspronkelijke vraag. Kan zo geen Azerty met blue switches vinden in de pw. Is natuurlijk ook vrij specifiek/niche.
Dat is waar, ik lees gewoon vaak dat er vaak snel knoppen kapot gaan of dat de toetsen lang niet altijd consistent zijn (sommige lichter dan andere).

Jammer dat dat niet bestaat. Ik heb de indruk dat Blues toch één van de populairste soorten zijn dus ik had gehoopt dat die ook in azerty te vinden zouden zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk ook keycaps omwisselen, of kijken of je een Azerty keycap set kunt vinden. Dan ben je redelijk vrij in de keuze van je keyboard.
Nu is het vinden van een Azerty keycap niet heel makkelijk volgens mij, maar gezien je de F en de J niet om hoeft te wisselen, is het nog wel te doen om gewoon caps te switchen (op wat tekens na misschien, maar dat is maar net hoe boeiend je die vindt).

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik heb zelf een Razer Blackwidow en ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit helemaal niet tegenvalt, integendeel: het is een massief stuk plastic, maar het is zo'n stevige plastic dat ik vermoed dat je het gewoon niet kapot krijgt. Echt zeer stevig ding met een zeer stevig gewicht. Nee, voor de bouwkwaliteit moet je het niet laten, want die is gewoon prima in mijn mening.
Heb hem ondertussen al zo'n 2 jaar en een half en nog geen issues mee, typt nog altijd heel erg goed (ik heb de versie met de Razer Green switches).
Ik moet wel opmerken dat ik de Azerty FR versie heb, die dus wel afwijkt van de azerty die we normaal gebruiken in België. Ik heb er zelf geen problemen mee aangezien ik perfect blind typ, maar kan best onhandig zijn als je dat niet bent. Al moet ik zeggen dat mijn volgend keyboard wel een qwerty wordt.. (Note: zal nog niet voor de eerste 5 jaar zijn, dit keyboard gaat nog eeuwen mee).

• LennyPenny
TERW_DAN schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:47:
Je kunt natuurlijk ook keycaps omwisselen, of kijken of je een Azerty keycap set kunt vinden. Dan ben je redelijk vrij in de keuze van je keyboard.
Nu is het vinden van een Azerty keycap niet heel makkelijk volgens mij, maar gezien je de F en de J niet om hoeft te wisselen, is het nog wel te doen om gewoon caps te switchen (op wat tekens na misschien, maar dat is maar net hoe boeiend je die vindt).
Ja dat is misschien wel een optie. Qwerty was eerst geen probleem, sowieso wel handig in games maar toen viel mij op dat ook de 'm' op een andere plaats staat en dat de 'enter' veel kleiner is, vandaar dat het mij simpeler leek bij Azerty te blijven. Tot ik zag dat daar geen Cherry Blues van gemaakt worden...

Als het toch Qwerty wordt, lijken deze wel interessant
pricewatch: Ducky One DKON1508F (Cherry Blue) Zwart

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch)

• LennyPenny
Bij nader inzien is het misschien niet echt slim om Razer Greens of Cherry Blues te nemen. Hoe aangenaam ik dat ook vind typen, mijn pc gaat vlak achter onze zetel komen te staan dus dat gaat heel waarschijnlijk storend zijn voor mijn vriendin (die nogal aan misofonie lijdt) als zij tv zit te kijken. Ik kan moeilijk inschatten hoe storend, ik ga nooit uren aan een stuk zitten typen maar gezien hoe luid die toetsen zijn, denk ik dat ik constant ga moeten opletten als ik op de pc bezig ben.

Wellicht is het verstandiger om Cherry Reds of Blacks te nemen. Blacks heb ik al kunnen testen (Steelseries 6Gv2) en die voelen ook heel fijn aan (niet zo voldoenend als die Razer toetsen maar nog altijd leuk). Reds heb ik niet kunnen vinden in de buurt en ik weet niet of ik die aangenamer ga vinden dan Blacks. Ik had verwacht dat Blacks zwaarder gingen zijn dus nu twijfel ik of Reds te licht gaan zijn. Blijkbaar hebben redelijk veel mensen bij Reds last van per ongeluk toetsen in te drukken omdat ze zo licht zijn. Is waarschijnlijk vooral gewoon worden...

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Daarvoor heeft Razer zijn Brown switches, da's de stille variant van hun mechanische toetsen: http://www.razerzone.com/...mate-stealth-2016#stealth

Die zouden een pak minder geluid moeten maken, want mijn Blackwidow maakt inderdaad enorm veel geluid..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook altijd nog O-rings toepassen, dat dempt 't geluid heel erg.
Zelf werk ik met een Ducky met Cherry MX Browns op kantoor, en niemand die er echt last van heeft.

• LennyPenny
TERW_DAN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:56:
Je kunt ook altijd nog O-rings toepassen, dat dempt 't geluid heel erg.
Zelf werk ik met een Ducky met Cherry MX Browns op kantoor, en niemand die er echt last van heeft.
Helpen die ook tegen de klik van Blues/Razer Greens? Dat Razer bord is al behoorlijk luid zelfs zonder de toetsen helemaal/hard in te duwen. Alleszins wel het overwegen waard.

• LennyPenny
Kevjoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:53:
Daarvoor heeft Razer zijn Brown switches, da's de stille variant van hun mechanische toetsen: http://www.razerzone.com/...mate-stealth-2016#stealth

Die zouden een pak minder geluid moeten maken, want mijn Blackwidow maakt inderdaad enorm veel geluid..
Bedoel je toevallig Orange? Als ik 'Razer Orange' zoek op Youtube komt ik vanzelf bij vergelijkingen tussen MX Brown en Razer Orange.

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik bedoelde inderdaad de Razer orange switches ;3
Pagina: 1