Welk moederbord past goed bij dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappenstein
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik zoek een?
Moederbord wat goed past binnen de prijs/kwaliteit/stilheid van de rest van de onderdelen.

Uitleg
Ik ben bezig een systeem samen te stellen. Insteek: degelijk en stil allround workstation. Ik heb de BBG van september als basis genomen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016
Inmiddels ben ik daar bij bijna alle onderdelen van afgeweken, ik heb het idee dat ik alles toch net een stapje hoger wil dan "basis". Nou ben ik aanbeland bij het zoeken naar mijn ideale moederbord maar daar loop ik nogal vast. Voor m'n gevoel past het moederbord uit de BBG niet echt binnen mijn huidige rijtje thuis, maar ik weet eigenlijk niet waar ik dit op baseer los van "gevoel".

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat uberhaubt voor- en nadelen zijn van moederborden, los van misschien het aantal aansluitingen en de mogelijkheid voor een 2e videokaart. Na wat rondkijken bij BBG's hier en daar kwam ik uit op deze vergelijking:
https://tweakers.net/pric...852;462003;461124;461126/

Het advies waar ik naar op zoek ben is vooral een beredenering van waarom moederbord X het beste past binnen mijn systeem. Ik kies onderdelen graag met een duidelijke reden, en niet omdat het toevallig het onderdeel is wat in een BBG staat.

Wat is je budget?
Het liefst tussen de 50-100 euro. Maximaal 150 als hier een goede reden voor is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Weinig voorkeur qua merk. Merken die bij mij het bekendst zijn: MSI, ASUS, ASRock
Verder heb ik genoeg aan alle aansluitingen van de Asrock H110M-HDS. Ik ben niet van plan om meer dan 1 videokaart te gebruiken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,-€ 209,-
1ASRock H110M-HDS€ 53,75€ 53,75
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 232,95€ 232,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
2Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 49,99€ 99,98
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 134,21€ 134,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

aangezien je geen window hebt (en looks dus niet uitmaken) past een mATX moederbord dus prima in die kast, waarvoor je een kleinere zou kunnen nemen. Verder zal een ander moederbord niet sneller zijn, wellicht wel een betere audiochip of andere uitgangen.
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is bijvoorbeeld wel een bijzonder compleet moederbord voor de prijs, en heeft ook nog gekoelde VRM's. Type-C, USB3.1 en een andere chipset. waarom neem je eigenlijk 2 losse sticks van 8gb ipv een kit van 2? de kit garandeerd namelijk dat je dual-channel kan gebruiken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Rappenstein schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:09:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat uberhaubt voor- en nadelen zijn van moederborden, los van misschien het aantal aansluitingen en de mogelijkheid voor een 2e videokaart.
Dit is het dus wel.
Je kan kiezen uit verschillende chipsets, en inderdaad H110 voldoet. De chipset is wel de eerste keuze die je maken moet. Vergelijk de chipsets en kijk welke mogelijkheden deze bieden, want in de toekomst wil je misschien wel een USB3.1 device aansluiten, om maar eens wat te noemen.
Zelf zou ik er wel USB3.1c op willen hebben en M2.

Verder is de moederbord wereld niet zo spannend, en daarom proberen fabrikanten zich wel te onderscheiden door bijv flitsende moederborden te maken in verschillende kleurstellingen, led verlichting te integreren, en met verschillende termen te smijten zoals "military class".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappenstein
Bedankt voor het advies.

Ik heb m'n keuze beperkt tot de volgende:
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
pricewatch: ASRock H170M Pro4 (kwam ik later nog tegen)

Op dit moment is de Gigabyte GA-B150-HD3P duidelijk m'n favoriet, die lijkt inderdaad wel erg compleet te zijn en past goed binnen m'n price range.

Ik twijfel vooral nog tussen de 2 Gigabyte borden. In de reviews van de HD3P staan nogal wat mensen die klagen over dat het bord kleiner is en minder monteerpunten heeft en daarom doorbuigt enzo. Wat denken jullie hiervan? Ik wil hem laten monteren door Azerty, dus je zou verwachten dat zij daar wel ervaring mee hebben.

De ASRock H170 heb ik op het lijstje gezet omdat ik de H170 chipset wel veel voorbij zie komen in mainstream gaming builds, en ik vind het bord er wel mooi uit zien.
waarom neem je eigenlijk 2 losse sticks van 8gb ipv een kit van 2? de kit garandeerd namelijk dat je dual-channel kan gebruiken.
Zo ver ben ik nog niet. Ik wil daar nog naar gaan kijken, maar ik zit op dit moment vast op het moederbord. Ik wil bv. ook nog gaan kijken of er een stillere voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

ik heb de hd3p en geen last van doorbuigen. overigens mijn pc inclusief dat moederbord ook laten assembleren door azerty

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappenstein
Nogmaals bedankt voor de feedback, het heeft me goed verder geholpen. Ik ga in principe voor de HD3P.

Ik heb m'n systeem inmiddels samen gesteld en gepost op het Desktop forum: Stille & Degelijke all-round PC
Pagina: 1