Gaming PC zelf gebouwd, wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-08 09:21
Hey Tweakers,

Ik heb naar aanleiding van dit advies: VR PC, budget rond €1500
onderdelen besteld voor een VR PC. Nu is het in elkaar zetten van de PC prima gelukt, behalve dat hij niet aan gaat. Dit is natuurlijk naar. Ik heb hiervan een filmpje gemaakt en op YouTube gezet:
YouTube: 26 oktober 2016
Kunnen jullie mij verder helpen? Alvast heel hartelijk dank!

EDIT: Foto's hier: https://goo.gl/photos/61z94bNt8HevnnbD7

Tekst: Ik heb als het goed is alle onderdelen correct aangesloten, en de power sw volgens de guide op http://m.gigabyte.com/WebPage/141/step7.html Pin Assignments B aangesloten. Bij het aansluiten van stroom en het aandrukken, gebeurt er niets. Geen geluid, geen feedback of iets, helemaal niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Gamer1120 op 26-10-2016 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je de uiteindelijke build hier even neer willen zetten? Het gelinkte topic sluit je af met "ik ga er nog even over nadenken" dus voor ons onduidelijk over welke onderdelen we het hier precies hebben.

Daarnaast denk ik dat tekst + foto's duidelijker is dan een filmpje op YouTube. Hoewel een goed initiatief, verwacht ik op foto's meer en duidelijker zie wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn.

Foto's kun je toevoegen door [img] tags. Wel zo overzichtelijk om alle beschikbare info in 1 overzicht te hebben ipv door allerhande links te moeten struinen

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 26-10-2016 23:20 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Foto's zijn toegevoegd, en de uiteindelijke build is die van de derde post, van ACB2401 geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25

Onbekend

...

Zodra je op de aan/uit-knop drukt moeten eigenlijk direct de ventilatoren gaan draaien.
Haal eens die videokaart eruit en alle kabels van de voeding loshalen, behalve die van het moederbord en de ventilator en kijk eens of de ventilatoren gaan draaien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
@Onbekend, dat ga ik nu proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Kijk ook na of je de kabels van de kast goed zijn aangesloten op het moederbord, een klasgenoot had ooit hetzelfde probleem bij een zelfbouw systeem bleek dat hij de Power Switch kabeltje ondersteboven op het moederbord had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Alles eruit gehaald. De fans draaien nu :D Nu een voor een onderdelen inpluggen en kijken wat ie doet. Is er nog een voorkeur voor een bepaalde volgorde?

EDIT: Hij gaat nu aan, en daarna meteen weer uit. Is dit normaal gedrag?

[ Voor 19% gewijzigd door Gamer1120 op 26-10-2016 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 14:45
nou... iig uitzeten voordat je dingen erin gaat steken ;) verder maakt t niet zo veel uit, eerst de processor en dan de koeler erop is ook handig. Voor de rest.... wat handig werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Helemaal super. Ik ga langzaam dingen erin prikken. Is het normaal dat hij nu aan gaat, en meteen weer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:18
Gamer1120 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:44:
Helemaal super. Ik ga langzaam dingen erin prikken. Is het normaal dat hij nu aan gaat, en meteen weer uit?
Controleer eens of je ram bankjes er wel goed in zitten. Als 1 bankje niet goed zit vertoont de pc dit gedrag ook namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gamer1120 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:44:
Welke onderdelen heb je er nu precies ingeprikt?
Waarschijnlijk gaan we het probleem wel oplossen maar zou handig zijn als je eea wat duidelijker beschrijft zodat we niet hoeven te gokken dan wel 4 urls door te klikken

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 26-10-2016 23:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Op dit moment zitten het RAM erin, de power switch, de CPU, en 2 harde schijven. Als ik de harde schijven loskoppel, dan heb ik hetzelfde.

EDIT: En een ventilator.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamer1120 op 26-10-2016 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer het met zo min mogelijk ingeplugd. 1 ram module en 1 hdd zijn voldoende om uiteindelijk succesvol te booten maar maakt het troubleshooten een stuk makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:44
Met RAM en CPU erin zou ie op zich niet direct weer uit moeten gaan maar gewoon in de uefi moeten starten. Probeert ie daarna opnieuw op te starten of gaat ie helemaal uit?

Heb je ook stand-off schroeven in je kast geschroefd en vervolgens daar weer je moederbord op gemonteerd?
Heb je bij je kast/mobo ook een speakertje meegekregen die je op je moederbord kan aansluiten waarmee foutcodes door middel van piepjes kunnen klinken?

Lijstje met onderdelen zou nog steeds helpen, al snap ik dat je nu vooral druk bent met prutsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebastiaannn op 26-10-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
@Switchie alright, ga ik doen.

@Sebastiaannn Het lijstje met onderdelen is genoemd. VR PC, budget rond €1500 derde post. Ik heb inderdaad van die bronskleurige schroeven in mijn kast geschroefd en daar mijn moederbord op gemonteerd. Ik heb geen speaker meegekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als ik het goed begrijp gaat het om de volgende build;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 321,50€ 321,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 765,95€ 765,95
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 68,14€ 68,14
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 80,-€ 80,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 69,95€ 69,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.530,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Dat is correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je geeft aan een ventilator te hebben aangesloten? Ga er vanuit dat dit de fan van de CPU koeler betreft?

En heb je de grafische kaart daadwerkelijk uit de kast gehaald, of alleen de psu kabels eruit gehaald? Wellicht domme vraag maar we moeten het nou eenmaal vanaf ons beeldscherm troubleshooten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Ik zou dan als volgende stap toch eens proberen om hem buiten de kast op te bouwen. Dan leg je je moederbord op de doos waar ie in kwam, met je CPU en een stickje RAM erin, en sluit je de 24-pin en 8-pin CPU (let op dat je geen 8-pin PCI kabel probeert aan te sluiten) kabels van de voeding op het moederbord aan.
Dan kan je door een schroevendraaier even tegen de twee pinnetjes van de aan/uit-knop te houden je systeem aan zetten. Als dit een ander resultaat geeft dan opstarten in de behuizing kunnen we gerichter zoeken wat het probleem is, als dit hetzelfde doet ligt het niet aan je manier van inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
@Switchie Dit was een fan van de kast. Ik heb deze inmiddels vervangen door de CPU koeler. Het is veel te laat, ik ga er morgen mee verder met Sebastiaannn's advies. Ik houd jullie op de hoogte. Hartelijk dank voor alle replies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:06:
@Switchie Dit was een fan van de kast. Ik heb deze inmiddels vervangen door de CPU koeler. Het is veel te laat, ik ga er morgen mee verder met Sebastiaannn's advies. Ik houd jullie op de hoogte. Hartelijk dank voor alle replies!
Haha... Vind het knap van je. Als dit mijn build was ging ik no matter what door tot het zou werken. ;)

Sowieso morgen de CPU fan aansluiten. Case fans zijn niet spannend maar mobo controleert wel of er een CPU fan is aangesloten op de betreffende pinnen. Zo niet zal bios een error geven tenzij deze functie expliciet wordt uitgezet door de gebruiker.

Ps. Moederborden hebben een dedicated header voor een CPU koeler. Vaak zijn deze vlak onder het socket te vinden er wordt aangeduid met "sys fan" oid. Belangrijk dat je de fan hierop aansluit aangezien deze gecheckt wordt. CPU fan op een "normale" header aansluiten zal alsnog resulteren in een error.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:06:
Jup, even alles uit de kast halen, en op een stuk karton met zo weinig mogelijk opstarten. Misschien ben je de standoffs vergeten? In principe is een ongeschreven regel dat je altijd buiten de kast moet testen omdat dit je een hoop tijd kan besparen. Ik doe het nooit, maar 3 dagen geleden had ik dus een build die niet wilde booten. Kapotte CPU.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, een minimale setup op de doos. Moederbord, cpu, cpu koeler, 1 ram module en voeding. De cpu fan aansluiten op de cpu_fan header rechts boven het socket. Monitor aansluiten op het moederbord.

Casefans sluit je niet aan op het moederbord maar op de fancontrollers van de behuizing.

Het is wat lastig te zien op de foto's maar het lijkt erop dat er geen standoffs gebruikt zijn. Als dat het geval is dan is het te hopen dat het moederbord niet kapot is.

Herinstallatie van de cpu wil ook nog wel eens helpen.

Monteer de cpukoeler zodanig dat de ventilator van voor naar achteren door de koelribben blaast. Op de foto's zit het net verkeerd om.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamer1120
Hij blijft nu een tijd langer aan, stuk of 10-15 seconden. https://goo.gl/photos/YVxUkVhMSNzqLL5f8 is mijn setup. CPU krijgt stroom, moederbord krijt stroom, er zit 1 ramstick in, de CPU fan is aangesloten, en de POWER SW. Ik ga nu langzaam onderdelen bijprikken.

EDIT: Hij blijft nu aan. heb er net een harde schijf in gedaan. Heb een HDMI kabel in het moederbord gedaan, en hij geeft nu het bios scherm weer. Ik hoop dat ik zo verder kom.

EDIT2: Ik kan nog niet uitvogelen waar deze kabel heen moet: https://goo.gl/photos/aoHmcnb2Yx67yo3z8
Hij heeft net succesvol geboot van de oude HDD waar nog een Windows installatie op stond.

[ Voor 43% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:06:
EDIT2: Ik kan nog niet uitvogelen waar deze kabel heen moet: https://goo.gl/photos/aoHmcnb2Yx67yo3z8
Hij heeft net succesvol geboot van de oude HDD waar nog een Windows installatie op stond.
Dat is een Molex-kabel waarvan twee pinnen missen... gek.

Hoe dan ook, je hebt niet alle kabels uit je voeding nodig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:53

aap

Ziet er uit als een voedingskabel voor iets dat alleen 12V nodig heeft. Voor de fancontroller van je kast misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
Compizfox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Hoe dan ook, je hebt niet alle kabels uit je voeding nodig.
Nee dat zal waarschijnlijk iets van (led)verlichting oid dergelijks zijn. Sommige fans worden ook geleverd met dat soort verloopjes. Het is dus de vraag wat er aan de andere kant van de kabel zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

SantaMuerte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Nee dat zal waarschijnlijk iets van (led)verlichting oid dergelijks zijn. Sommige fans worden ook geleverd met dat soort verloopjes. Het is dus de vraag wat er aan de andere kant van de kabel zit :)
Ah, ik zie het, het is een female Molex. Komt dus niet uit de voeding.

In dat geval zal het inderdaad verlichting of een fancontroller zijn of zo. Kwestie van even kijken waar de kabel naar toe gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de voedingskabel van de 2 fancontrollers. Op elke fancontroller kan je 3 casefans op aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Afstandhouders gebruikt om je moederbord in de kast te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:19
O085105116N schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:03:
Afstandhouders gebruikt om je moederbord in de kast te monteren?
Dat zou het issue nu niet kunnen zijn aangezien de componenten bij de laatste poging niet in de PC Case zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Voeding los testen:
1. Zet de voeding uit
2. Buig een paperclip open en verbind de groene draad met een willekeurige zwarte draad.
3. Zet voeding aan

Blijft de voeding fan nu draaien?

PC starten zonder startknop te gebruiken.
Maak met een schroevendraaier op de 2 contactpunten (PSW) op het moederbord contact.
(een defecte schakelaar, zou voor het afsluiten kunnen zorgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022

Ik vermoed dat deze van een Fan is en kan op een molex naar je Voeding ( of anders om )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hij blijft nu een tijd langer aan, stuk of 10-15 seconden. https://goo.gl/photos/YVxUkVhMSNzqLL5f8 is mijn setup. CPU krijgt stroom, moederbord krijt stroom, er zit 1 ramstick in, de CPU fan is aangesloten, en de POWER SW. Ik ga nu langzaam onderdelen bijprikken.

EDIT: Hij blijft nu aan. heb er net een harde schijf in gedaan. Heb een HDMI kabel in het moederbord gedaan, en hij geeft nu het bios scherm weer. Ik hoop dat ik zo verder kom.

Die kabel is meestal bedoeld om een oude fan aan te sluiten ofzo. Je hoeft die niet te gebruiken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Excuses voor de late reply, maar ik heb gisteravond met minimale onderdelen kunnen doorstarten naar een Windows installatie op mijn oude hdd. Daarna heb ik alle kabeltjes op het moederbord aangesloten, en toen reageerde hij niet meer op de aan knop. Daarna moest ik andere dingen gaan doen. Ik ga vanavond die kabels even loshalen en dan een voor een eraan doen. Ben in ieder geval blij dat er in theorie niets stuk is.

EDIT: Nogmaals bedankt voor alle replies. Ik ga kijken of ik die kabel ergens kan plaatsen en ik houd knullig op de hoogte. Ik heb in ieder geval een hoop geleerd tot nu toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Wat vroeger nog wel eens gebeurde, was een reset knop die bleef hangen. Als je die nou eens los trekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

1. Heb je het systeem ook al draaiende gehad met alle hardware aangesloten?
Zou dat sowieo eerst even proberen voordat je hem daadwerkelijk weer in de case bouwt.

2. Met kabels moederbord bedoel je waarschijnlijk de diverse kabels die vanuit de case komen?
Zou dit persoonlijk pas als laatste doen als je zeker weet dat alles 100% werkt.
Een casefan oid heeft toch geen invloed op de werking van het systeem maar maakt het wel een stuk onovezichterlijker als je aan het troubleshooten bent.

3. In ieder geval mooi om te lezen dat het gelukt is om met minimale hardware te kunnen booten. Geeft een mens hoop! ;)
Mocht je het systeem volledig draaiende hebben straks, zou ik je wel adviseren om met een schone installatie van windows te beginnen.
Jouw huidige installatie zit waarschijnlijk vol drivers van de vorige build. In theorie kan het goed gaan, maar kans is groot dat het issues gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Dit is nu de status: YouTube: Schroefje
Als ik het eerste schroefje in het moederbord doe, kan ik niet meer booten. Alvast excuses voor mijn taalgebruik in het filmpje.
@Switchie 1. Nee, nog niet. 2. Ja, dat klopt. 3. Ik wilde sowieso met een schone installatie beginnen op de SSD. Ik heb ooit de HDD van mijn laptop geüpgrade naar een SSD, en die oude HDD kan nu mooi in deze PC.
@depl0y, Ik heb inmiddels geconfirmt dat dat het probleem niet is.

Voor degenen aan wie wel posten, maar geen reactie van mij hebben gehad, ontzettend bedankt voor jullie inbreng.

EDIT: En natuurlijk mijn excuses voor het niet filmen in landscape mode.
EDIT2: Wacht, misschien zat de stroomkabel er niet goed genoeg in. Is het veilig om alleen het I/O switchje op uit te zetten, als je bezig gaat met schroeven? Neem aan van niet.
EDIT3: Nope, deze bug is te reproduceren met een andere schroef.

[ Voor 67% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:25:
Is het veilig om alleen het I/O switchje op uit te zetten, als je bezig gaat met schroeven?
Jahoor dat kan prima, je zal jezelf heus niet elektrocuteren.

Nou als dat schroefje het probleem is denk ik aan kortsluiting. Ergens raakt je moederbord de behuizing oid, er springt er een beveiliging aan die je niet laat booten.

Vermakelijk filmpje trouwens :9

[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 27-10-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
@Sebastiaannn Alright, dat ga ik onderzoeken. Is er een kans dat ik de verkeerde schroefjes in het moederbord heb geschroefd ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als ik het eerste schroefje in het moederbord doe, kan ik niet meer booten. Alvast excuses voor mijn taalgebruik in het filmpje.
Ik zou nog eens goed kijken naar de afstandsbusjes (spacers) tussen de backplate en je moederbord. Mijn vermoeden is dat er door het aandraaien contact wordt gemaakt met zo'n verkeerd afstandsbusje.
EDIT2: Wacht, misschien zat de stroomkabel er niet goed genoeg in. Is het veilig om alleen het I/O switchje op uit te zetten, als je bezig gaat met schroeven? Neem aan van niet.
Ja, toevallig wou ik dat net zeggen! Het is slim om, als je aan je PC werkt, de netkabel erin te laten zitten maar de schakelaar op de voeding op uit te zetten. De reden hiervoor is dat je PC dan geaard is. Als je dan (een ongeverfd deel van) je kast aanraakt ben je meteen geaard, en je PC is dat zelf ook.

Ik druk altijd nog even op de aan-knop met de schakelaar uit om alle condensatoren te ontladen (je PC gaat dan voor een fractie van een seconde aan en dan weer uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:40:
@Sebastiaannn Alright, dat ga ik onderzoeken. Is er een kans dat ik de verkeerde schroefjes in het moederbord heb geschroefd ofzo?
Tja zou kunnen, hier een screenshot uit de handleiding van je behuizing, pak dat ding er eens bij en probeer even goed te controleren of je de juiste schroefjes op de juiste plek hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24

Emiel1984

Made in NL

Complete handleiding van behuizing:

http://nanoxia-world.com/...29/DS4_manual_english.pdf

Vanaf pagina 6 hele duidelijk uitleg over welke schroeven waarvoor gebruikt dienen te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Emiel1984 op 27-10-2016 19:48 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Sebastiaannn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Tja zou kunnen, hier een screenshot uit de handleiding van je behuizing, pak dat ding er eens bij en probeer even goed te controleren of je de juiste schroefjes op de juiste plek hebt zitten.
Tijdens het bouwen kwam ik al tot de conclusie dat ik te veel "schoefhouders" in de behuizing had geschroefd. Ik heb ze nog geprobeerd eruit te schroeven, maar dit ging vrij moeizaam, en ik heb ze maar laten zitten. Nu ik erover nadenk zou dit nog wel een het probleem kunnen zijn.
EDIT: Sterker nog, ik had het volgens de handleiding gedaan, maar het moederbord bleek minder schroefopeningen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Tijdens het bouwen kwam ik al tot de conclusie dat ik te veel "schoefhouders" in de behuizing had geschroefd. Ik heb ze nog geprobeerd eruit te schroeven, maar dit ging vrij moeizaam, en ik heb ze maar laten zitten. Nu ik erover nadenk zou dit nog wel een het probleem kunnen zijn.
Dat is zeer zeker het probleem. Die 'extra' afstandsbusjes zorgen voor kortsluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 27-10-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Alright, dat ga ik proberen. Ontzettend bedankt.
EDIT: Ah, blijkbaar niet goed gekeken. Toch 2 teveel erin gedraaid.
EDIT2: Met een tang die 2 er even uitgehaald. Nu even kijken of het werkt.
EDIT3: Wauw, de informatie in de manual komt niet overeen met de plekken van schroefjes op het moederbord. Ik ga ze er nu zo indoen, dat ze passen op het moederbord.
EDIT4: In theorie zou dit overeen moeten komen: https://goo.gl/photos/jWFXYZW8Yw8FYg758
EDIT5: Zelfde schroefje erin geschroefd, nu gaat hij wel aan. Ik ga de rest erin schroeven.

[ Voor 115% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:07:
EDIT3: Wauw, de informatie in de manual komt niet overeen met de plekken van schroefjes op het moederbord. Ik ga ze er nu zo indoen, dat ze passen op het moederbord.
Haha als ik jouw foto en het plaatje in de handleiding zie zou het me niet verbazen als je 90% gedraaid naar je kast zat te kijken :P Als het echt verkeerd in de handleiding staat is dat wel een slechte zaak.

Denk dat je probleem zo wel is opgelost, laat maar horen als de pc lekker draait! Mooi systeem trouwens veel plezier ermee =).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:07:
Alright, dat ga ik proberen. Ontzettend bedankt.
EDIT: Ah, blijkbaar niet goed gekeken. Toch 2 teveel erin gedraaid.
EDIT2: Met een tang die 2 er even uitgehaald. Nu even kijken of het werkt.
EDIT4: In theorie zou dit overeen moeten komen: https://goo.gl/photos/jWFXYZW8Yw8FYg758
EDIT5: Zelfde schroefje erin geschroefd, nu gaat hij wel aan. Ik ga de rest erin schroeven.
Ik ga voor je duimen. Denk inderdaad dat het probleem gevonden is.
Met hierboven; succes met je mooie build!

En wat ook wel even gezegd mag worden; complimenten voor de inzet die je zelf hebt getoond inclusief de vermakelijke filmpjes! :) :)
Zie je helaas niet vaak bij vergelijkbare topics!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 12:25

Deze stekker is voor een extra fan. Het zal permanent draaien en wordt niet gecontroleerd door het moederbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamer1120
Het is gelukt! Ik draai nu een verse Windows 10 installatie van mijn SSD. HDD detecteert ie nog niet, maar volgens mij heb ik het kabeltje er niet in zitten. Hij haalt net de update voor de grafische kaart binnen via Windows Update, dus na een herstart zou ik ermee aan de slag moeten kunnen gaan. Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie input, zonder jullie was deze build niet mogelijk! Ik heb ook een hoop geleerd, en als het goed is nu een mooie PC om VR mee te gaan ontdekken. Nogmaals ontzettend bedankt!

Quote:
En wat ook wel even gezegd mag worden; complimenten voor de inzet die je zelf hebt getoond inclusief de vermakelijke filmpjes! :) :)

Net zoals een foto meer zegt dan 1000 woorden, ben ik van mening dat een filmpje soms meer zegt dan 1000 foto's ;) Ik had ook geen idee hoe ik anders dat probleem met het schroefje zou moeten omschrijven.

EDIT: Jup, doet het prima: https://goo.gl/photos/rC4esKTt5kVmSAiX8

[ Voor 28% gewijzigd door Gamer1120 op 27-10-2016 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lunarmoon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:58:

Deze stekker is voor een extra fan. Het zal permanent draaien en wordt niet gecontroleerd door het moederbord.
Nope, dat is de voeding van de fancontrollers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben toch een beetje teleurgesteld. Ik verwachtte een epische reeks vloeken en verwensingen, maar je hield je best in :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baggerov
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-02 19:47
Compizfox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Aan de andere uiteinde zitten fan connectoren als ik het zo zie. Het lijkt mij een kabel waarmee je extra fans kan aansluiten die niet te regelen zijn omdat deze direct aan de 12V hangen van je voeding. <- niet nodig voor testen.

Edit:
Fijn dat de pc werkt :) (zag niet dat ik nog niet aan het einde van de topic zat 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door baggerov op 27-10-2016 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:53

aap

Fijn dat hij nu werkt. Nu alle kabeltjes nog netjes wegwerken! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samjongen
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-10-2023
Super fijn

Sp. Clean je pc nog wel effe _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Samjongen op 28-10-2016 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Nog een geluk dat je MB nog heel is..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:12:
Nog een geluk dat je MB nog heel is..
Tja. inderdaad. Dit gepruts zorgt vaak voor kapotte onderdelen die dan helaas (zonder geldige reden) RMA gaan.
Begrijp niet dat mensen dit niet laten uitvoeren door ervaren bouwers, het blijft gevoelige apparatuur.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:58
master_viper schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Tja. inderdaad. Dit gepruts zorgt vaak voor kapotte onderdelen die dan helaas (zonder geldige reden) RMA gaan.
Begrijp niet dat mensen dit niet laten uitvoeren door ervaren bouwers, het blijft gevoelige apparatuur.
Ach zelfde als je eerste lego huisje bouwen, wil je ook alleen doen. Computer in elkaar zetten kan iedereen, ook de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:19
master_viper schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Niemand was op dag 1 professional in wat hij/zij doet.
Je zei zelf al, 'ervaren bouwers'. En hoe krijg je ervaring? Door het te doen. Ik kan het alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 08:45
Gamer1120 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:08:
Het is gelukt! Ik draai nu een verse Windows 10 installatie van mijn SSD. HDD detecteert ie nog niet, maar volgens mij heb ik het kabeltje er niet in zitten. Hij haalt net de update voor de grafische kaart binnen via Windows Update, dus na een herstart zou ik ermee aan de slag moeten kunnen gaan. Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie input, zonder jullie was deze build niet mogelijk! Ik heb ook een hoop geleerd, en als het goed is nu een mooie PC om VR mee te gaan ontdekken. Nogmaals ontzettend bedankt!

Quote:

Net zoals een foto meer zegt dan 1000 woorden, ben ik van mening dat een filmpje soms meer zegt dan 1000 foto's ;) Ik had ook geen idee hoe ik anders dat probleem met het schroefje zou moeten omschrijven.

EDIT: Jup, doet het prima: https://goo.gl/photos/rC4esKTt5kVmSAiX8
Ik zou je videokaart driver niet via Windows Update laten lopen, maar downloaden via Geforce Experience.
Daarmee heb je altijd de laatste en juiste versie.

Download hier de software: http://www.geforce.com/geforce-experience

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Laatst online: 23-07 10:17
Dit was achteraf ook nog een leuke en leerzaam topic voor mij om te lezen. Bij toekomstige builds ga ik hier zeker op letten :)

Goed gewerkt dat hij het nu doet!

[ Voor 12% gewijzigd door plakpot op 02-11-2016 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamer1120
Ik wil nog even de opmerking maken dat ik deze computer inderdaad gebouwd heb om te leren, en dat bij de eerste poging een vriend erbij was met dezelfde achtergrond als ik, waarmee ik hem enigszins samen heb gebouwd. Die vriend was na de eerste avond niet meer beschikbaar, en toen wilde ik hem ook zelf afbouwen. NVidia Geforce Experience heb ik inmiddels al draaien, en drivers ook via daar geüpdatet. Ik hoop dat mensen in de toekomst nog wat hebben aan deze topic, en ik ben in ieder geval blij dat het is opgelost.
Pagina: 1