Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP adres wifi router kwijt

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11 19:53
ik heb een wifi router met open wrt, deze werkt nog gewoon en ik heb hem ingesteld als accesspoint.
Echter nu wil ik er op inloggen om wat wijzigingen te maken maar ik weet het adres niet meer. Ik heb geprobeerd om een PC er op aan te sluiten met utp zonder dat er verder nog iets aangesloten is en dan via cmd ipconfig /all maar dan krijg ik toch niet het ip te zien van de router. Hoe kom ik er nu wel achter?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Even installeren, laten scannen en je ziet alle devices met een IP adres :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mocht je een Android phone hebben. De app "fing" laat ook alle apparaten op het netwerk zien.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11 19:53
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, ik heb het adres gevonden dat ik nodig heb.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:31

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

HendrikT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:15:
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, ik heb het adres gevonden dat ik nodig heb.
Zelf heb ik een lijst gemaakt met vaste ip-adressen, zo kan je snel bij het juiste apparaat komen zonder gedoe en met overzicht.

[ Voor 44% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-10-2016 09:22 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Zelf heb ik een lijst gemaakt met vaste ip-adressen, zo kan je snel bij het juiste apparaat komen zonder gedoe en met overzicht.
Daar is dacht ik - een tijdje terug - dns voor uitgevonden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 01:16:
[...]

Daar is dacht ik - een tijdje terug - dns voor uitgevonden
Maar je gaat toch niet elk apparaat intern koppelen aan een domein. Voor extern is het prima, ik heb nu ook een A-record (en later ook een AAAA-record) naar mijn publieke ip.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-10-2016 07:38 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:37:
[...]

Maar je gaat toch niet elk apparaat intern koppelen aan een domein.
Hoezo niet? Dat doe jij feitelijk toch ook?
Jij houdt een lijstje bij. Welbeschouwd maak jij dus handmatig
host.lijstje 192.168.192.168
aan. Ik heb een servertje die dat voor me doet en de clients melden zich automatisch aan, zowel hun A-record als hun AAAA-record

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:57:
[...]

Hoezo niet? Dat doe jij feitelijk toch ook?
Jij houdt een lijstje bij. Welbeschouwd maak jij dus handmatig
host.lijstje 192.168.192.168
aan. Ik heb een servertje die dat voor me doet en de clients melden zich automatisch aan, zowel hun A-record als hun AAAA-record
Dat ziet er interessant uit. Ik heb alleen een lijst met de vaste ip - adressen. Als ik een dhcp-ip adres nodig heb moet ik even in de router kijken of een ip scan doen. Dit is makkelijk en werkt prima. Er zijn vast nog betere oplossingen...

Pagina: 1