Toon posts:

CEC bediening Pi3 werkt niet meer na aan/uit zetten tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Elke keer als ik iets kijk op tv vanaf de Pi3 met OpenElec en ik zet dan de tv uit, om hem vervolgens na een minuut of x weer aan te zetten, dan doet de CEC het niet meer en kan ik de Pi3 niet meer bedienen met mijn afstandsbediening. Ik moet dan de Pi3 echt rebooten en dan werkt het wel weer probleemloos. DIt is irritant want ik moet dan echt de stroom er vanaf halen (ergens weggestopt natuurlijk). Hoe kan ik dit oplossen? Dus dat als ik mijn tv weer aanzet, ik niet ook meteen de Pi3 moet rebooten?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Controleer even of er een firmware-update voor je TV is, en anders kan je even kijken of je aanpassingen in de config kan maken hiervoor (openElec forum kan je daarin verder helpen). Het probleem is dat niet elke fabrikant CEC op dezelfde manier heeft geïmplementeerd en dus een systeem dat vlekkeloos met elkaar moet kunnen communiceren daardoor niet altijd even vlekkeloos functioneert. Ik hoor met name dergelijke problemen met TV's van LG voorbij komen, maar er zullen vast meer merken er een handje van hebben. Ze noemen het ook allemaal anders, om het nog wat onduidelijker te maken.
Een goed artikel om eens door te lezen is https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/ waarin e.e.a wordt uitgelegd met betrekking tot de werking van CEC en met name de nadelen zeggen genoeg hierin helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb hetzelfde gehad met een philips tv, echter niet elke keer na het uitschakelen van de apparatuur maar wel met regelmaat. Wat mogelijk helpt;
- Tv updaten
- Voedingsstekkers van ed tv/pi omdraaien
- Ander hdmi kanaal gebruiken (check je manual van je tv, sommige hdmi poorten op je tv hebben meer fuctie's/rechten)

Alhoewel het bovenstaande niet logisch lijkt, maakt het in sommige gevallen wel uit.

Money isn't rellevant..... who you are is.....