Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung Galaxy S4 (met de ClockworkMod erop) gekocht van iemand, maar niet met tevredenheid vanuit mij als koper.

Uiteraard heb ik het toestel opgehaald, zodat ik hem kon bekijken voordat ik hem kocht. Bij de verkoper thuis leek alles goed te werken, maar toen ik thuis kwam en het toestel uit het doosje wilde halen zag ik dat het achterkantje er in het doosje af was gegaan en de batterij eruit was gevallen. Hierdoor ging het toestel dus uit.

Vervolgens de batterij er weer in gedaan en het toestel aangezet, maar nu blijf ik het probleem houden dat het ClockworkMod logo ofzo in een soort van zilveren 'munt' blijft ronddraaien, oneindig. Het toestel start dus niet meer normaal op zodat ik in het menu kom!

Hard reset met de volumeknop omhoog, homebutton en powerknop heeft geen veranderend effect..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen???? Heb zo snel mogelijk hulp nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt de verkoper?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:45:
Dit betreft een telefoon, dus ik schop het topic even van TGA -> AND.

Het lijkt erop dat je in een bootloop zit, maar je zal waarschijnlijk een bootlogo zien van CyanogenMod, niet van ClockworkMod. Bijvoorbeeld zoiets.

Wat denk ik zal helpen is het toestel booten in recovery en vanuit daar een factory reset uitvoeren. Hier staat hoe je in de recovery komt.

Verder heb je al contact gehad met de verkoper?

Als laatste is het op tweakers wel de bedoeling dat je eerst zelf wat probeert en zoekt, dus wat heb je zelf al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:45:

Hard reset met de volumeknop omhoog, homebutton en powerknop heeft geen veranderend effect..

Met die combinatie zou je in de recovery moeten komen. Maar dat werkt alleen als de telefoon uitstaat. Batterij dus even lostrekken. En probeer het nog eens. Dus telefoon uit, geen lader er in, die drie toetsen tegelijk indrukken en een paar seconden vasthouden.
In de recovery de mobiel resetten (full wipe/factory reset).

De eerste keer opstarten na een factory reset kan overigens wel even duren. Een kwartier naar een bewegend boot logo kijken is normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-10-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

Met die combinatie zou je in de recovery moeten komen. Maar dat werkt alleen als de telefoon uitstaat. Batterij dus even lostrekken. En probeer het nog eens. Dus telefoon uit, geen lader er in, die drie toetsen tegelijk indrukken en een paar seconden vasthouden.
In de recovery de mobiel resetten (full wipe/factory reset).

De eerste keer opstarten na een factory reset kan overigens wel even duren. Een kwartier naar een bewegend boot logo kijken is normaal.
Het is gelukt, dank je wel! Nu is het enige probleem wat ik nog heb dat de wifi functie niet aangaat. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat kan een probleem zijn met de rom die je gebruikt, maar we weten niet welke rom je geinstalleerd hebt staan. Het is wel onwaarschijnlijk aangezien je de boel toch getest hebt bij de koper?
Heb je de telefoon al getest op een ander wifi netwerk?
Heb je het al eens negevraagd bij de verkoper?

Je kan updaten naar een nieuwere versie van de rom, maar ik vraag me af of je met jouw kennis over alternatieve roms niet tegen meer problemen op gaat lopen. Als je wat wilt leren moet je het zeker doen.
Als je een stabiele werkende telefoon wilt is een telefoon met een stock rom verstandiger..

[ Voor 3% gewijzigd door job op 30-10-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:33:
Dat kan een probleem zijn met de rom die je gebruikt, maar we weten niet welke rom je geinstalleerd hebt staan. Het is wel onwaarschijnlijk aangezien je de boel toch getest hebt bij de koper?
Heb je de telefoon al getest op een ander wifi netwerk?
Heb je het al eens negevraagd bij de verkoper?

Je kan updaten naar een nieuwere versie van de rom, maar ik vraag me af of je met jouw kennis over alternatieve roms niet tegen meer problemen op gaat lopen. Als je wat wilt leren moet je het zeker doen.
Als je een stabiele werkende telefoon wilt is een telefoon met een stock rom verstandiger..
Helaas niet volledig getest, domme fout van mezelf. Mijn voorkeur gaat uit naar de stock rom erop, maar ik weet inderdaad niet hoe dit moet. Nu staat er Omega v42.1 - XXUHOF2 op (buildnummer bij toestel info). Kernel versie is 3.4.0-Omega-v1.0; root@indie #1; Thu Jul 16 12:59:42 EEST 2015
Pagina: 1